• Anonym (TS)

Ni som har sex flera gånger i veckan, hur hinner/orkar ni?

Som rubriken lyder, hur orkar och hinner ni ha sex flera gånger i veckan? Vi har inga barn men jobbar heltid, tränar flera gånger i veckan och har en del hobbies. Ofta finns varken tid eller ork till sex och vi förvånas båda över folk som verkar ha sex flera gånger i veckan. Hur orkar ni? Hur hinner ni? Vårt förhållande är långt ifrån kärlekslöst, vi kelas, kysser varandra och allt sånt som vanliga par men inte fan orkar vi eller hinner ha sex flera gånger i veckan. Hur gör ni? Eller är det bara en modern myt att folk pippar som kaniner i tvättstugan när ungarna sover?

• Svar på tråden Ni som har sex flera gånger i veckan, hur hinner/orkar ni?
  • Anonym (näää)

ja det låter så mkt här på FL
    Alla som knullar som galningar skriver & då är det dessa som uppmärksammas & så tror man
    att alla gör så.

• Anonym (PIA)

Det tar inte så lång tid

• Grimagen

De kanske prioriterar annurlunda, de kanske tar sig en snabbis innan midaggen osv, kanske har färre hobbies eller väljer bort det just d ifall lusten skulle falla sig på, att de är mindre bundna till sina scheman.

Det är ju varken fel att ha sex oftare eller mer sällan men det handlar ju vad man sjölv (som par) prioriterar. 

• Anonym (näää)

förundras mest över hur man orkar bli kåt så ofta & vad blir ni kåta på?
    Själv är jag så trött så sex är det sista jag ens tänker på

• Anonym (Tjej)

Jag och min partner bor visserligen inte tillsammans och träffas inte varje dag (har inte heller barn), men under en vecka kan det väl bli mellan 2-4 sextillfällen. Är det mer eller mindre är det antingen för att vi har mycket att göra eller för att... ja... det är sällan vi har sex oftare än så faktiskt. Ibland kör vi på bara petting (oftast kvällstid när vi är småkåta, men för trötta för att verkligen göra något).

Vi hinner väl just de dagar då vi inte har så mycket. Min partner är arbetslös, men han har en del hobbies som tar upp ganska mycket tid. Har han det en eftermiddag och jag studier/matlagning/handling så är jag inte särskilt pepp på att ligga. Vi kan pussas, sen gör vi vårat.

Det är dagarna då vi har "lediga eftermiddagar" som vi passar på. Igår hade vi en sådan eftermiddag och han med sex (penetrerande samlag) 2 gånger under kvällen. Helt fantastiskt!

Du och din partner skulle kanske försöka få en ledig eftermiddag i veckan som ni kan försöka rikta in er på?

• Anonym (TS)
    Anonym (Tjej) skrev 2013-10-15 22:40:48 följande:
    Jag och min partner bor visserligen inte tillsammans och träffas inte varje dag (har inte heller barn), men under en vecka kan det väl bli mellan 2-4 sextillfällen. Är det mer eller mindre är det antingen för att vi har mycket att göra eller för att... ja... det är sällan vi har sex oftare än så faktiskt. Ibland kör vi på bara petting (oftast kvällstid när vi är småkåta, men för trötta för att verkligen göra något). Vi hinner väl just de dagar då vi inte har så mycket. Min partner är arbetslös, men han har en del hobbies som tar upp ganska mycket tid. Har han det en eftermiddag och jag studier/matlagning/handling så är jag inte särskilt pepp på att ligga. Vi kan pussas, sen gör vi vårat. Det är dagarna då vi har "lediga eftermiddagar" som vi passar på. Igår hade vi en sådan eftermiddag och han med sex (penetrerande samlag) 2 gånger under kvällen. Helt fantastiskt! Du och din partner skulle kanske försöka få en ledig eftermiddag i veckan som ni kan försöka rikta in er på?

Med två heltidsarbeten är det rätt svårt att få till en ledig eftermiddag. Vi kommer hem mellan 19-21 beroende på träning och pendling.
  • Anonym (TS)
    Anonym (PIA) skrev 2013-10-15 22:34:26 följande:
    Det tar inte så lång tid

Men även om tiden finns så måste man ju orka också. Hur gör du och din partner?
  • NyttNamn

Hinner och orkar? Alltså hinner gör man ju alltid, behöver inte vara maratonrace varenda gång, kan ta tio minuter ibland Och orkar? Jaa det hänger ju ihop alla de sakerna - är man kåt så känner man inte av att man är trött eller att man inte skulle orka, likaså tar man sig den tiden det tar när man blir sugen.. Ser inte problemet faktiskt

Pour some sugar on me...
  • Cheeses

Varför måste ni ha sex oftare då? FL speglar inte verkligheten. Om du tittar på statistik hur ofta folk har sex så har tex de flesta småbarnsföräldrar sex 1-2 gånger i månaden om ens det. Du kan ju inte läsa på FL och tro att det är så det ser ut i verkligheten, för så är det ju inte. Snittet för svenska par i Sverige ligger ju på 3,8 gånger i månaden och det är en siffra som kommer från den senaste stora sexundersökningen som gjorts i Sverige.  

• Anonym (Anna)

Nej, vi hinner inte så ofta. En gång i veckan kanske, men ibland oftare. Idag hade vi tur och lyckades boka in att äta lunch tillsammans, medan barnen är på förskolan och skolan. Vi åt, sen hade vi sex, sen åkte vi tillbaka till jobbet.. Typ enda gången det har lyckats, men ändå, rätt bra faktiskt

Svar på tråden Ni som har sex flera gånger i veckan, hur hinner/orkar ni?