• Snällapappan

    Orättvisa mellan hennes och mina barn...

    Jag och min fru har 4 barn , hon har 2 och jag 2 och inga barn tillsammans utan de kommer från tidigare förhållanden.
    Hon har 2 tjejer på 8 och 16 år
    Och jag har en kille på 7 och en tjej på 4 år.
    De är här varannan vecka och vi har förskjutit tiderna så våra respektive barn är här 4-5 dagar samtidigt så vi ska få umgås med dom så mkt som möjligt...
    Men nu börjar jag tycka det är lite jobbigt...min fru skämmer bort sina barn fruktansvärt mkt...
    Både med städning och ekonomiskt...
    Jag är personen med högst inkomst och tjänar betydligt mer ön min fru...
    Bör tillägga att vi inte är rika utan normala arbetar löner.
    Barnen är som alla andra intresserade av datorer osv.
    Vill bara komma till ett ex.
    Min frus barn har följande: 42" tv på sina rum varsin laptop , varsin iphone..
    Mina barn har följande: en gammal stationär dator 1 nintendo ds ...

    Det jag tycker är beklämmande är att hennes barn är ändo inte det minsta tacksamma...utan ska ha mer och mer...
    Försöker då och då "snällt" påminna om att för min fru att mina barn kanske kan få lite prylar också....
    Javisst säger hon och lovar att nu är det minsann mina barns tur...1 timme senare sitter och beställer kläder från HM :)
    Kläderna kommer nån vecka senare och jag upptäcker då att inga kläder till mina barn har beställts...
    Ställer då frågan varför och får svaret att de får kläder nästa gång vi beställer...detta har hänt några ggr nu...på 5 klädbeställningar har mina barn fått varsin pyjamas....

    Hur ska jag få min fru att förstå att detta inte känns speciellt roligt ...

    Jag anser ju att det är till stor del mina pengar som handlas upp och tycker ju faktiskt att mina barn bör få lika stor del av kakan???

    Vill klargöra att vi älskar varandra och våras barn...
    Men jag börjar tröttna på denna snefördelning...

    Hjälp!!!


  • Svar på tråden Orättvisa mellan hennes och mina barn...
  • Vinterankan
    Tebriane skrev 2013-10-16 03:28:50 följande:
    Men säg ifrån ordentligt eller beställ sakerna själv ... Så svårt kan det inte vara !

    Ja precis. Antingen så får DU köpa saker till dina barn så att de hamnar å samma nivå eller om du anser att ni inte har råd att handla för den summan åt alla barnen så får du ha ett ordentligt samtal med din fru om hur mycket pengar det är ok att lägga på barnen för att ekonomin ska fungera. Och sedan så har hon den summan att handla till sina barn och du den summan att handla till dina.
  • petersson

    men vadå hon är ju mamman: Jag antar att dina barn också har en mamma som kan se till att hennes barn får det dom vill ha ;)

  • Dr Mupp

    Och anledningen till att du inte kan köpa kläder till ditt barn är?

    Hur mycket köper du till hennes barn? 

    Hon tar hand om sina barn, du tar hand om dina.  


    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Litet My
    Dr Mupp skrev 2013-10-16 06:20:29 följande:
    Och anledningen till att du inte kan köpa kläder till ditt barn är?

    Hur mycket köper du till hennes barn? 

    Hon tar hand om sina barn, du tar hand om dina.  
    Funderade över samma sak, varför fixar/handlar inte du åt dina barn? Om du vill att dina barn skall ha något tex kläder från HM, varför kan du inte beställa det själv?
  • petersson
    Litet My skrev 2013-10-16 06:42:26 följande:
    Funderade över samma sak, varför fixar/handlar inte du åt dina barn? Om du vill att dina barn skall ha något tex kläder från HM, varför kan du inte beställa det själv?
    men dom har väl en mamma som kan göra det?
  • Snällapappan

    Jag handlar givetvis åt mina barn...och även hennes...där är skillnaden...när jag handla/beställer så tänker jag att alla ska få ungefär lika...när min fru handlar tänker hon inte riktigt så....

    Sen tycker jag också att barnen ska "prestera" lite...tex städa sitt rum = plocka undan leksaker och kläder...

    De 3 yngsta är väl hyfsat duktiga medans 16 åringen (givetvis) är en katastrof...

    Hos hennes far(16-åringen) där gäller tydligen andra regler...där får hon hjälpa till med :städning,diskmaskinen,laga mat...inga datorer/iphones vid maten...

    Hos oss så städar mamma och totaldissar tillsägning om tex att inte sitta med en laptop eller iphone när vi äter....fast jag fick ett utbrott häromdagen när hon satt med min dator och kladda med mat...efter det lite bättre...kanske...

  • Lena

    Lägg en budget och så håller ni er till det när ni beställer till era egna barn.

  • Vinterankan

    Jag tycker det låter som att ni måste prata ihop er. Antingen handlar ni åt era egna barn och att det är bestämt hur mycket pengar ni får lägga per barn eller så handlar ni båda åt alla barnen. Och om det är så att ni handlar åt era egna och du inte vill lägga lika mycket pengar så kan du ju spara undan det som blir över så kan du och dina barn åka på någon resa för den summan istället. Då får barnen möjlighet att välja också, prylar eller upplevelser.

Svar på tråden Orättvisa mellan hennes och mina barn...