Petrol: Jo, det har du rätt i. Min man tycker jag ska jobba åtminstone ett halvår innan jag går ner i tid. Att jag uppfattas som mer seriös/ambitiös då.
Ser mig som psykiskt svag att jag inte kan föra ett vettigt resonemang med mig själv att fixa detta utan att strula med sömnen. Borde vara lyckligt lottad som fick detta jobb, tycker mina vänner och familj.
Jag mår bra av att prata om det men är rädd att jag göder min oro och negativa tankar med att älta och prata alltför mycket. Borde kanske ha tid för att göra nåt jag tycker är roligt, mer än att jobba, hämta barn, laga mat, läxläsning, tvätten, disken ... etc. Men gillar även det livet, att ta hand om familjen. Det ger mig glädje att vara familjen till nytta. Vill ha rätt verktyg inom KBT att vända mina dåliga tankar till bra tankar. Hjälp mig gärna med det!! När jag gjorde bra grejer på jobbet förra veckan sov jag nästan hela veckan! Och i helgen, när jag la mig alltför sent och tänkte tanken, att "tänk om lilltjejen vaknar nu i natt - då blir det ingen bra sömn för mig" ja, då sov jag inte på hela natten. Och efter den natten har jag återigen sovit uruselt varannan natt. Och på jobbet har jag presterat sisådär. Vill ju visa att jag är stabil och klarar det. Är dock inte stabil på jobbet. Tycker jag är ofokuserad och uttråkad. Tyvärr!! Detta grämer mig. Vill känna lust på jobbet.