• menokej

Bränner i underlivet

Har haft denna brännande känsla i underlivet i ungefär ett halvår kanske, kan inte minnas när det riktigt började... Men om jag inte har druckit minst en liter vatten de senaste timmarna så blir det bränner det väldigt mycket när jag kissar, ibland innan och alltid efteråt i kanske en halvtimme.
    Kan få det på morgonen för att jag inte är uppe och dricker på nätterna och det gör så ont att jag vill gråta
    kan inte riktigt förklara var den brinnande känslan sitter, men i hela underlivet ungefär
    kan känna igen det lite som urinvägsinfektion som jag för övrigt haft stora problem med genom åren, ända sedan jag var kanske sex år men har aldrig fått någon direkt behandling eller vad man nu får, min mamma har lärt mig att dricka mängder vatten och mycket citron
    Men det var mer svidande, detta bränner verkligen och jag får det varje dag om jag inte kommer ihåg att ösa i mig vatten
    skulle bara vilja veta om någon vet vad detta beror på?
    jag är för övrigt en flicka/kvinna/tjej på 15 år

• Svar på tråden Bränner i underlivet
  • Zoja

Har du varit hos en läkare eller gynekolog? De tlåter ju onekligen som urinvägsinfektion, och det kan behöva bli behandlad för att bli av med, annars kan sprida sig upp mot njurarna och då blir det mycket värre.

• menokej

nej det har jag inte... Känns jobbigt eller något och kan egentligen inte prata med min mamma om sånt men jag får försöka då! Tack för ditt svar

• Isbit

Gå till gyn TS
    Det är inget pinsamt & dom kommer inte undersöka ditt underliv.
    bara kolla din urin.
    Så får du käka pencillin

• menokej

okej tack. Fast jag har ätit penicillin två gånger på sistonde utan att det gjort något fast det var iofs för halsfluss men jag vet heller inte riktigt hur det fungerar
    men tack så mycket ::))) 

• Isbit

Vilket fall kan du ju inte ha det så där stackare.
    Glöm inte att gyn finns ju där för ditt underliv Dom jobbar ju med sånt hela dagarna.
    inget är pinsamt!!

• Zoja
    menokej skrev 2013-10-16 16:36:22 följande:
    nej det har jag inte... Känns jobbigt eller något och kan egentligen inte prata med min mamma om sånt men jag får försöka då! Tack för ditt svar
    Jag förstår dig, jag tycker också att det är väldigt jobbigt att boka tid och ta mig till gynekologen, men det är värt det. Och det är inte så hemskt som man kan tro =) Ring din ungdomsmottagning och be om en tid, du kan ju inte gå runt och ha så jobbiga besvär! Dessutom är det inte bra för kroppen om man dricker för mycket vatten heller. Lycka till!
Svar på tråden Bränner i underlivet