• Anonym (Ambivalent!)

Ta hand om bonusar då pappa är borta??

Har två bonusar och egen bebis! Pappan ska åka bort i ett halvår och kommer bara på kort visit! Jag har kännt bonusarna i 6 år och alltid haft dem då pappan varit borta! Deras mamma har en ständig kamp och jämförelse med mej och maken, hon är fruktansvärt svartsjuk fortfarande och har satt många käppar i hjulet för min relation med bonusarna som varit jättebra de första åren men nu är sämre då de tror de ska välja sida mellan mej och deras mamma något som hon kör stenhårt hemma hos dem! Hon är livrädd att barnen ska tycka att pappan och jag har det bättre än de hade! Skitjobbigt har det varit och många tårar har runnit. Men nu iaf ska maken resa bort i jobb, det måste han annars får han sparken och jag känner väl inte att det är så sälvklart längre, barnen har blivit lite som främlingar och jag tror inte vi kommer få en mjuk och go vardag ihop och deras morsa kommer hetsa dem om att pappan åkt osv....... Jag får en klump i magen när jag tänker på hur jobbigt det kommer att bli! Jag tänker att då kan väl hon ta dem själv då! Men hon är som sagt inte supermamman direkt utan lämnar bort dem så fort hon kan dvs de sover borta typ varannan helg minst när hon har dem och de är jätte stressade är de kommer därifrån! Så vad fasiken ska jag göra??? Vi har normalt vv. Jag försöker tänka om det var mitt lilla barn och då är svaret solklart att jag skulle vilja ha honom hos mej heltid ist för hos en bonusmamma som har händerna fulla. Men hon och jag är så himelens olika! Hon kämpar ju för att bli av med dem.

• Svar på tråden Ta hand om bonusar då pappa är borta??
  • jashrinah

verkar ju jättekonstigt att du skulle ta hand om hennes barn ? kan inte pappan så är det ju mamman som skall ta hand om dem ! 

• Annamaria44

Jag måste säga att du verkar vara en väldigt bra bonusmamma. Jag tycker väl inte du måste ha dem varannan vecka. Vad säger pappan?

• Anonym (minna)

Barnen är väl hos er för umgänget med pappan, är han inte hemma så har ju Barnen en mamma att vara hos. Du kan om du vill vara schysst ta barnen vh eller nån dag i veckan.

• Oldie

Håller med ovanstående! Låt pappas styra upp med mamman vad som passar de två föräldrarna under denna perioden utan att blanda in dig!
    Hade situationen varit en annan och relationen till barnen varit det den en gång var hade du kanske känt annorlunda. Men nu är den som den är och inte pga dig, och jag tycker absolut att du kan säga stopp. Du ska inte behöva ha en klump i magen, och du ska absolut kunna ha en harmonisk vardag.

• Furstinna
    Anonym (minna) skrev 2013-10-16 21:47:36 följande:
    Barnen är väl hos er för umgänget med pappan, är han inte hemma så har ju Barnen en mamma att vara hos. Du kan om du vill vara schysst ta barnen vh eller nån dag i veckan.

• Furstinna

Samtidigt så undrar jag hur sjutton man kan åka iväg ett halvår när man har barn hemma och bara förvänta sig att någon ska ta hand om dem..

• YummyMami
    Furstinna skrev 2013-10-17 07:12:05 följande:
    Samtidigt så undrar jag hur sjutton man kan åka iväg ett halvår när man har barn hemma och bara förvänta sig att någon ska ta hand om dem..

Ja, med hur det ser ut på arbetsmarknaden så tar man väl halvåret borta före arbetslöshet?
    Mitt liv Just nu.. dyslexiamaniac.blogspot.se ******************** År 46 fyrasex.blogspot.se
  • vampyria2
    YummyMami skrev 2013-10-17 07:26:38 följande:

Ja, med hur det ser ut på arbetsmarknaden så tar man väl halvåret borta före arbetslöshet?
    Nä faktiskt inte, inte en chans att jag skulle vara i från mina ungar i 6 månader, inte under några omständigheter, vad säger dessutom att det stannar där och att de inte förlänger det hela sen? Nej jag skulle hellre börja städa eller jobba på Mc donalds än att vara i från mina ungar så länge. 
  • Furstinna
    YummyMami skrev 2013-10-17 07:26:38 följande:

Nej faktiskt inte. Speciellt inte om man ska lasta över ansvaret på någon annan. Kan tycka att man inte har rätt att bestämma sånt själv om man har barn.
  • sextiotalist
    Furstinna skrev 2013-10-17 07:12:05 följande:
    Åh, det är inte helt ovanligt, jag har vänner som gjort det, både separerade och sammanboende. Sådant är livet. Två kolleger till mig har män som periodvis är utlandsstationerade . En väninna till mig, separerad, har också varit utlandsstationerad vid ett par tillfällen, vid det ena stannade barnet hos pappan, vid det andra tillfället så var barnet med.

Svar på tråden Ta hand om bonusar då pappa är borta??