• nypan78

Planerar syskon, fler? ( PCO)

När fick ni ÄL med Pergo?

• nypan78

Hur stor var ägget? Hade ett på 19mm igår oh läkaren trodde att ÄL skulle komma av sig självt med Pergo inom ett dygn...man kan ju aldrig vara säkert att det lossar även om det är tillräckligt stort eller? 

• nypan78

Hade också ett missfall, för 2 månader sedan. Jobbigt.

Hm, med ovitrelle borde man ju ha ägglossning... Denna månaden får vi testa med bara Pergo, hoppas det räcker.

Är det lång ivf kö hos er Fiiaa?    

• nypan78

Ja,jag äter pergotime nu. Det var inte någon kö här när vi gjorde IVF 2010 men vet inte hur det ser ut nu. Om vi ska gå så långt igen så får vi betala ändå men det brukar inte vara någon kö till Linnékliniken.

• nypan78

Innan vi fick första barnet gjorde vi 2"helförsök" IVF och 2 frysåterföringar...helt otroligt att det händer helt plötsligt när man nästan gett upp hoppet. Det ska man inte!
    Tvåan blev till genom lågdosstimulering som egentligen skulle bli en frysåterföring också men sista ägget klarade sig inte (dvs upptiningen) så vi gjorde "hemläxan " också och det tog sig. Helt ofattbart var det.
    Nu hoppas vi att lyckas ännu en gång med lite enklare medel, Pergo.  

• nypan78

Enligt läkaren och VUL skulle jag ha fått ÄL den 1 november ungefär men hade världens värk den 5-6 november som plötsligt släppte plus ett ÄL test som var ganska stark (kände att det var nåt på g då) så jag tror mensen borde komma först den 20 november om man räknar 2 veckor efter ÄL. Får se då, det är svårt att inte testa tidigt...

Svar på tråden Planerar syskon, fler? ( PCO)