Jag har psoriasis i hårbotten, ingen kräm/vätska som jag testat för det har hjälpt, + det stinker och är allmänt väldigt otrevligt
men när jag bleker håret så försvinner en del av mina fläckar i hårbotten och det gör att hårsäckarna får "andningsrum" och därav blir mitt hår faktiskt bättre av blekning
jag blekte håret första gången som 12åring och blev efter ca. 1-2 år av med mina stora fläckar bakom öronen, sen hade jag bara lite i nacken
nu när jag är gravid har det försvunnit helt och hållet ^^ men får se om det kommer tillbaka sen efter
annars så älskar jag att färga håret också! har haft alla möjliga nyanser av brunt och blont, har haft svart, blå-svart, olika nyanser av rött, lila och rosa ^^
men den färgen som jag alltid återkommer till är mörk/råg blont, den känns bekvämast och många tror att det är min naturliga, men i själva verket är det en grådassig mörk/mellan brun färg som jag inte gillar alls, passar inte min hudton alls!
tycker det är roligt med färgat hår men naturligt kan ju vara hur snyggt som helst det också!
beror ju på mer än bara färgen, frisyr, längd och kvalité också
nu har jag inte färgat håret på ca. 7 månader, dels för att jag inte haft lust men sen också för att jag vill undvika det under graviditeten, får se hur jag gör sen.