• sofiepinglan

Modernt med ofärgat hår?

Jag tycker det verkar bli populärt med en naturlig hårfärg, dom flesta har askiga nyanser och håret ser friskt och ofärgat ut. Jag tycker det är snyggt och funderar på att spara ut min naturliga hårfärg. Vad tycker ni, är det snyggt eller inte med ofärgat hår? Kan ni själva tänka er att sluta färga ert hår?

• Svar på tråden Modernt med ofärgat hår?
  • amalie79

...ett år och det ser bättre ut än jag trodde faktiskt. Mindre gråa hår än jag väntat mig också. Kommer kanske färga det igen, kanske inte:)

• Anonym (eeeh)

Det beror väl på vad man har för naturlig färg kan jag tycka. Uppenbar fejkblondering tycker jag är skitfult! Likaså kolsvart eller extremfärg (röd lila etc) men om man färgar i "naturliga" toner som passar ens egna färger så är det fint, spela roll om det är modernt eller inteTungan ute. Jag skulle inte heller passa i ofärgat hår eftersom jag redan vid 25 års ålder börjar bli gråstrimmig (tack mamma för dom generna Tungan ute), däremot färgar jag mig i en så naturlig nyans att ingen tror att det är färgat.

• Anonym (farmor)
    sofiepinglan skrev 2013-10-16 22:10:59 följande:
    Jag tycker det verkar bli populärt med en naturlig hårfärg, dom flesta har askiga nyanser och håret ser friskt och ofärgat ut. Jag tycker det är snyggt och funderar på att spara ut min naturliga hårfärg. Vad tycker ni, är det snyggt eller inte med ofärgat hår? Kan ni själva tänka er att sluta färga ert hår?
    *skrattar* färgat håret? Varför då? Har inte öht varit hos en frisör på 55 år!! Då blev jag fult krullpermanentad och bränd i nacken .... sedan dess klipper jag mig själv!
  • lövet2

Oj, då är jag ju trendig!?

Nej, jag bryr mig inte alls om ifall andra färgar håret, bara jag slipper själv. Har prövat att tona någon gång (så där så färgen försvinner efter några tvättar), men det är ju jäkligt besvärligt ...

• LindaLoue

Mitt hår är tyvärr sandre/ råttfärgat inte jätte snyggt på mig iallafall tycker jag :/ jag färgade förut jääääätte blont! Tröttnade som tusan på det sen! Ser fejk ut, billigt ut och tappar lätt lyster . Enligt mig. Men så började jag be min frisör lägga in varma mörkare slingor på längderna och utväxten blond så det blandade sig fint , vart super nöjd! Ser naturligt och fräscht ut! Sen gäller det ju hitta bra frisörer också ! Jag är väldigt nöjd med min! Men frisören jag hade innan var värdelös !!

• sofiepinglan

Ja precis, det är så svårt att hitta bra frisörer! Nu då jag besöker en frissa så blir mitt hår alltid rödaktigt, gillar det inte då det inte passar min hud. Min naturliga färg är brun, men då man färgar det börjar det skifta i rött... :(

• Anonym (Alexandra)

Naturlig hårfärg är det lyxigaste man kan ha! Speciellt nordiskt hår, det är väldigt eftertraktat utomlands och VÄLDIGT svårt att få till genom färgning/toning. Generellt tycker jag de allra flesta passar bäst i sin ursprungliga hårfärg.

• Tess1990

Jag har psoriasis i hårbotten, ingen kräm/vätska som jag testat för det har hjälpt, + det stinker och är allmänt väldigt otrevligt
    men när jag bleker håret så försvinner en del av mina fläckar i hårbotten och det gör att hårsäckarna får "andningsrum" och därav blir mitt hår faktiskt bättre av blekning
    jag blekte håret första gången som 12åring och blev efter ca. 1-2 år av med mina stora fläckar bakom öronen, sen hade jag bara lite i nacken
    nu när jag är gravid har det försvunnit helt och hållet ^^ men får se om det kommer tillbaka sen efter

annars så älskar jag att färga håret också! har haft alla möjliga nyanser av brunt och blont, har haft svart, blå-svart, olika nyanser av rött, lila och rosa ^^
    men den färgen som jag alltid återkommer till är mörk/råg blont, den känns bekvämast och många tror att det är min naturliga, men i själva verket är det en grådassig mörk/mellan brun färg som jag inte gillar alls, passar inte min hudton alls!  
    tycker det är roligt med färgat hår men naturligt kan ju vara hur snyggt som helst det också! 
    beror ju på mer än bara färgen, frisyr, längd och kvalité också

nu har jag inte färgat håret på ca. 7 månader, dels för att jag inte haft lust men sen också för att jag vill undvika det under graviditeten, får se hur jag gör sen.  

Svar på tråden Modernt med ofärgat hår?