• Anonym (orolig)

Bajsar blod (varning blodiga bilder)

Hej! Jag har bajsat blod 5-6 gånger detta året men jag har inte brytt mig om det för att jag tänkte att det inte var något med det. Men nu har det kommit blod när jag har bajsat 2 gånger de senaste 2 veckorna så jag börjar bli lite orolig. Någon som vet vad som kan vara fel?

• Svar på tråden Bajsar blod (varning blodiga bilder)
  • Anonym (!!!)

Gå genast och sök hjälp!

• Anonym (Melly)

Niiice, vad är det för pubishår som hänger ner i bilden? Kräks

• Anonym (naked)

hemorojder
    hård mage
    analsprickor
    magsår
    tarmcancer 

• Anonym (luddigt)

Har du hemorrojder? Vanligt att man får blödningar i samband med avföring om man har det. Finns behandling, sök VC.

Kan vara annat också, råder dig verkligen att ringa till din VC och boka in en tid hos din läkare för undersökning och uteslutning av allvarligare sjukdom. 

• Anonym (fffff)

Har också haft blod i avföringen då o då de 6 senaste månaderna. Kanske 1-2 gånger per månad. Har fått en tid och är också orolig.

• Anonym (aj)

Troligtvis hemorojder, får också så ibland, dock inte lika mycket.

• Anonym (Hmmm)
    Anonym (Melly) skrev 2013-10-17 09:14:21 följande:
    Niiice, vad är det för pubishår som hänger ner i bilden?

Ja fy fan vilket vattenfall av lurv
  • Fia 28

Jag har haft sådär ett par gånger och det var hemorrojder.

• Emy85

Kolla det kan vara tarmsjukdom,men det får man inte några gånger sen försvinner det,det måste medicineras

• Anonym (Läskigt)

Helt klart obehagligt men att det är ljusrött färskt blod är ändå positivt. Har själv fått sådär vid två tillfällen men det var en hemoröjd. Är det mörkt eller rent av koagulerat så tyder det på blödning i tarmen. Troligen har du hemorröjder eller är trög i magen, men du måste gå till läkare för att få diagnos och ev. behandling.

Svar på tråden Bajsar blod (varning blodiga bilder)