• Anonym (orolig)

Bajsar blod (varning blodiga bilder)

Hej! Jag har bajsat blod 5-6 gånger detta året men jag har inte brytt mig om det för att jag tänkte att det inte var något med det. Men nu har det kommit blod när jag har bajsat 2 gånger de senaste 2 veckorna så jag börjar bli lite orolig. Någon som vet vad som kan vara fel?

• Svar på tråden Bajsar blod (varning blodiga bilder)
  • Anonym (Tarmsjuk)

Har själv en tarmsjukdom, och det ser inte ut sådär när du går på toa. Dessutom försvinner tyvärr inte blodet utan det är konstant, mycket och ofta. Är garanterat hemorojder som spricker när du krystar. Finns receptfria medel på Apoteket som funkar hyfsat bra, om du nu verkligen inte vill söks hjälp.. Vilket du borde göra oavsett.

• Mylla

Det stämmer inte med magsår, denna blödning kommer från tarmen, mycket troligt från tjocktarmen eller ändtarmen.
    Det kan vara hemorrojder eller analsprickor eller annan blödningskälla, bör undersökas av en läkare då det tydligen envisas. 

• Mylla
    Emy85 skrev 2013-10-17 16:18:02 följande:
    Kolla det kan vara tarmsjukdom,men det får man inte några gånger sen försvinner det,det måste medicineras

Menar du en inflammatorisk tarmsjukdom så är det fel. Stämmer inte.
  • Anonym (Tarmsjuk)
    Mylla skrev 2013-10-17 19:25:14 följande:
    Menar du en inflammatorisk tarmsjukdom så är det fel. Stämmer inte.

Jag skulle vilja påstå att det stämmer ganska bra. Har aldrig hänt att det är blod en gång och inte mer. Har du det - då är du isåfall en av de få lyckligt som lyckats med det. Har aldrig träffat någon som har den synptombilden. Och när det är så färskt blod på pappret så är sannolikheten rätt mycket större med hemorojder eller spricka...
  • Anonym (:O)
    Serious...

Att man ens kan fundera på att lägga ut en bild på det man gjort i toan. *svårt äcklad* 
  • Anonym (v)

Jag tycker du ska kolla upp det. Det kan vara vad som helst min mans mamma bajsade blod många trodde det var hemorojder men det visade sig att det var cancer 

• Anonym (urk)
    Anonym (:O) skrev 2013-10-17 19:40:50 följande:
    Serious...

Att man ens kan fundera på att lägga ut en bild på det man gjort i toan. *svårt äcklad* 
    Håller med, räcker det inte med att skriva att man skiter blod? Jag menar, vad kan en bild på en blodig korv och ett blodigt papper tillföra?
  • taquine
    Anonym (urk) skrev 2013-10-17 20:37:02 följande:
    Håller med, räcker det inte med att skriva att man skiter blod? Jag menar, vad kan en bild på en blodig korv och ett blodigt papper tillföra?
    Ja det kan man undra, tur det stod varning så man inte satt och åt framför datorn, Kräks
    TS ring till din VC  och beställ tid för undersökning
  • Anonym (orolig)

Tack för alla svar, jag får gå och kolla upp det på vårdcentralen. Och till er som klagar om bilderna - Jag skrev varning blodiga bilder så om ni inte ville se bilderna så hade ni inte behövt.

• Anonym (Hagabadet)
    Anonym (urk) skrev 2013-10-17 20:37:02 följande:

Du vill smaka:)
  • Anonym (:O)
    Anonym (orolig) skrev 2013-10-17 20:41:21 följande:
    Tack för alla svar, jag får gå och kolla upp det på vårdcentralen. Och till er som klagar om bilderna - Jag skrev varning blodiga bilder så om ni inte ville se bilderna så hade ni inte behövt.
    Joviss. Men du borde kanske skrivit varning jävligt äcklig bild på min egen skithög eller nåt.

Blod är en sak men skit pubishår torkad häck papper osv en helt annan.  
  • Anonym (bär)

Ser ut som kånkelbär fastnat i ditt könshår förlåt, kunde inte hålla mig. Haha

• Anonym (orolig)

Det sitter inte i håret, det sitter i toan. Och det är snor för min brorsa är en äcklig snorlorskare :p

• Emy85

Mylla:jag har själv tarmsjukdom ulcerös kolit som jag skrev att det inte försvinner av sig självt,men allra första gången jag fick så var det blod när jag gick på toa,jag skrev att jag trodde och att man kan kolla upp saken eftersom det inte är bra om det kommer blod i avföringen flera gånger,

• Anonym (Jösses)

Det är en bild på avföring och blod och folk hakar upp sig på lite pubeshår?! Menar ni på fullt allvar att det är äckligt med pubeshår? Jösses.

TS. Har inget annat råd att ge än de du redan fått: sök läkare. Kan vara allt från harmlösa hemorrojder till allvarligare sjukdomar.

Svar på tråden Bajsar blod (varning blodiga bilder)