Inlägg från: Anonym (Irriterad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Irriterad)

Spädbarns fruktansvärda skrik!

Alltså visst jag fattar att barn måste få låta för att visa sina känslor, skrika och gnälla, MEN en del barn skriker ju helt jävla hysteriskt! :O Jag kan inte fatta det. Vem får moderskänslor när ett barn skriker som en galning? Man blir ju bara trött och less och vill låsa in sig ett tag.

Hur kan naturen ha gjort så att barn skriker fruktansvärt HYSTERISKT ibland? Jag menar jag tar upp min barn så fort dom bara "skriker" naturen behöver ju inte göra så att dom skriker ÄNNU värre??? suck...

• Svar på tråden Spädbarns fruktansvärda skrik!
  • Anonym (Irriterad)

Ja men det är skillnad på skrik och hysteriska skrik.

Mina barn skriker och gnäller rätt ofta(precis som alla barn) men har vänninor med barn UTAN kolik som skriker fruktansvärt så man vill bara gå därifrån.

• Anonym (Irriterad)
    Anonym (M) skrev 2013-10-17 12:06:18 följande:
    Ja gå därifrån då!
    Absolut! men det slutar inte få mig att fundera på varför det inte räcker med att barnet bara "skriker" lite normalhögt...

Mina barn som sagt skriker OCKSÅ men det är sällan dom skrikit sådär hysteriskt.
  • Anonym (Irriterad)
    Pissenisse skrev 2013-10-17 13:22:46 följande:
    Vem får inte moderskänslor när ett spädbarn gråter hysteriskt? Ibland vill jag plocka upp främlingars bebisar och vagga..
    Ja uppenbarligen åtminståne 3 stycken i tråden hittllis.

Ett barn som skriker HYSTERISKT när man är trött får en bara att vilja sjuka genom jorden... typ.
  • Anonym (Irriterad)
    ninjabebbe skrev 2013-10-17 19:27:33 följande:
    Det är klart som tusan att skriket av naturen ska vara så outhärdligt så du måste agera! Om de grät gulligt skulle man ju låta dem ligga och svälta ihjäl.. Nu menar jag om vi pratar om människan som ett djur, jag tror ju idag med den kunskap vi har, så hade det inte behövt vara fullt så genomträngande. Svårt att göra något åt dock, och dont be hatin, yo.
    Ja men det finns många mammor som skriker tillbaka till bebisarna eller slår dom av irritation. Just därför är det jävligt fel att bebisar av naturen skiker så fruktansvärt för det kan få dom att råka illa ut.
  • Anonym (Irriterad)
    Anonym (usch) skrev 2013-10-23 20:54:18 följande:

Då kan man ge p-piller åt katthonan eller kastrera henne. Och ärligt talat är de flesta kattägare fan så mycket vettigare än många föräldrar, för de gnäller inte om att de som klagar på kattens oljud är respektlösa och saknar empati, som pk-morsorna på FL gör så fort någon inte tål skrikiga ungar.
    Helt ärligt, har haft en löpande katthona och ja det låter fruktansvärt och eländigt men inte ens i NÄRHETEN så hemskt som en gallskrikande unge. Man vill bara dyka ner i vagnen och slå till dom.
Svar på tråden Spädbarns fruktansvärda skrik!