• Anonym (Irriterad)

Spädbarns fruktansvärda skrik!

Alltså visst jag fattar att barn måste få låta för att visa sina känslor, skrika och gnälla, MEN en del barn skriker ju helt jävla hysteriskt! :O Jag kan inte fatta det. Vem får moderskänslor när ett barn skriker som en galning? Man blir ju bara trött och less och vill låsa in sig ett tag.

Hur kan naturen ha gjort så att barn skriker fruktansvärt HYSTERISKT ibland? Jag menar jag tar upp min barn så fort dom bara "skriker" naturen behöver ju inte göra så att dom skriker ÄNNU värre??? suck...

• Svar på tråden Spädbarns fruktansvärda skrik!
  • Eerie
    Anonym (Irriterad) skrev 2013-10-18 10:27:05 följande:
    Ja men det finns många mammor som skriker tillbaka till bebisarna eller slår dom av irritation. Just därför är det jävligt fel att bebisar av naturen skiker så fruktansvärt för det kan få dom att råka illa ut.
    i det där exemplet är det _INTE_ bebisarna eller "naturen" som det är fel på
  • Anonym (usch)
    Anonym (mjau) skrev 2013-10-23 10:46:16 följande:
    Du har aldrig haft en löpande katthona förstår jag. Det är det mest överjävliga som finns i ljudväg. Förövrigt så läste jag en gång en studie som visade att katter som bor med människor lär sig att anpassa sina jamanden så ligger i samma tonläge som spädbarn. Katten får då snabbare uppmärksamhet eftersom människorna snabbt vill få tyst på ljudet. Det finns väl ingen som faktiskt uppskattar barnskrik men hur man reagerar är ju olika. Om jag hör ett litet barn gråta tycker jag mest synd om föräldrar och barn, för jag vet hur jobbigt det är. I vissa fall, som när en bekant fått för sig att barnet (3 månader gammal) skulle äta på bestämda tider, tyckte jag synd om barnet och tappade all sympati och respekt för mamman. Men jag har hittills aldrig kännt ilska mot ett gråtande spädbarn. Talar vi om 2,5-åringar som skriker för att mjölken är i fel glas är det en helt annan sak men som jag förstår så handlar tråden om spädbarn.

Då kan man ge p-piller åt katthonan eller kastrera henne. Och ärligt talat är de flesta kattägare fan så mycket vettigare än många föräldrar, för de gnäller inte om att de som klagar på kattens oljud är respektlösa och saknar empati, som pk-morsorna på FL gör så fort någon inte tål skrikiga ungar.
  • Anonym (Irriterad)
    Anonym (usch) skrev 2013-10-23 20:54:18 följande:

Då kan man ge p-piller åt katthonan eller kastrera henne. Och ärligt talat är de flesta kattägare fan så mycket vettigare än många föräldrar, för de gnäller inte om att de som klagar på kattens oljud är respektlösa och saknar empati, som pk-morsorna på FL gör så fort någon inte tål skrikiga ungar.
    Helt ärligt, har haft en löpande katthona och ja det låter fruktansvärt och eländigt men inte ens i NÄRHETEN så hemskt som en gallskrikande unge. Man vill bara dyka ner i vagnen och slå till dom.
  • cloudberry79
    Anonym (Irriterad) skrev 2013-10-23 21:06:44 följande:
    Helt ärligt, har haft en löpande katthona och ja det låter fruktansvärt och eländigt men inte ens i NÄRHETEN så hemskt som en gallskrikande unge. Man vill bara dyka ner i vagnen och slå till dom.
    Jag tror inte normala människor resonerar som du gör. Har du funderat på terapi eller liknande för dina aggressioner? Alltså helt allvarligt. Jag har aldrig varit särskilt överförtjust i barn och tål inte barnskrik, men har aldig tänkt såna sjuka tankar.
    (M)amma till V -07 och E -12
  • Eerie
    det där kan bara inte vara ett friskt sätt att tänka
  • MikNis

TS 
    Du är en en olämplig förälder.

Du saknar vissa grundläggande egenskaper..

• MikNis
    Tygtiiger skrev 2013-10-22 22:22:07 följande:
    Vi är biologiskt anpassade till att avsky barnskrik. Det ska inte gå att ignorera. De föräldrar som kunde ignorera sina barns skrik fick barn som överlevde i mindre utsträckning och så småningom dog de släkterna ut - de människor som selekterades fram var både de som skrek ursinnigt som spädbarn OCH de som inte kunde ignorera skrik. 

Nästa gång du blir knäpp på barnskrik - gratulera dig själv till att vara ett praktexempel på fungerande evolution. 
    Kanske det finns lite kvar att selektera ut.....

• Anonym (mjau)

Att tycka att skriket är något av det mest irriterande som finns är inte alls konstigt, det rä det många som tycker. Som någon skrev är det biologiskt betingat till och med. Att vilja få tyst på oljudet om ett barn skriker på bussen är inte heller konstigt. Att känna någon form av hat mot föräldrar till spädbarn som utsätter andra för detta ljud genom att åka buss i rusningstrafik kan jag också förså.

Men att vilja slå en liten försvarslös individ, då har man passerat gränsen för vad som är ok. Och ja, jag tycker att det är empatilöst och psykopatvarning på det tankesättet. 

• Hen
    Håller inte med. Katter och hundar som låter är det absolut värsta som finns. Driver en fan till vansinne med sitt tokiga skällande eller löpande ylande.
  • Muminmammans hatt
    Så att de dör?
  • Gevieve
    Hen skrev 2013-10-24 13:57:01 följande:
    Håller inte med. Katter och hundar som låter är det absolut värsta som finns. Driver en fan till vansinne med sitt tokiga skällande eller löpande ylande.
    Håller verkligen med detta. Så mycket värre för mig än vilket bebisskrik som helst.
  • MikNis
    Gevieve skrev 2013-10-24 17:48:24 följande:
    Håller verkligen med detta. Så mycket värre för mig än vilket bebisskrik som helst.

">

• Faber

Det ljudet är ju ingenting mot ett barns skrik. Jag pratar inte om vanlig gråt utan riktiga gallskrik som är på gränsen till ultraljud.

*Politiskt korrekt sidfot*
  • Deelicious

Alltså hur tusan kan ni tycka att en Katthona låter värre än ett GALLSKRIKANDE spädbarn? Ett spädbarns decibel är betydligt mycket högre och man kan få hörselskador. Tycker ni bara så för att dom små rosa hårlösa varelserna är en unge från eran art?

Svar på tråden Spädbarns fruktansvärda skrik!