Anonym (mjau) skrev 2013-10-23 10:46:16 följande:
Du har aldrig haft en löpande katthona förstår jag. Det är det mest överjävliga som finns i ljudväg. Förövrigt så läste jag en gång en studie som visade att katter som bor med människor lär sig att anpassa sina jamanden så ligger i samma tonläge som spädbarn. Katten får då snabbare uppmärksamhet eftersom människorna snabbt vill få tyst på ljudet. Det finns väl ingen som faktiskt uppskattar barnskrik men hur man reagerar är ju olika. Om jag hör ett litet barn gråta tycker jag mest synd om föräldrar och barn, för jag vet hur jobbigt det är. I vissa fall, som när en bekant fått för sig att barnet (3 månader gammal) skulle äta på bestämda tider, tyckte jag synd om barnet och tappade all sympati och respekt för mamman. Men jag har hittills aldrig kännt ilska mot ett gråtande spädbarn. Talar vi om 2,5-åringar som skriker för att mjölken är i fel glas är det en helt annan sak men som jag förstår så handlar tråden om spädbarn.
Då kan man ge p-piller åt katthonan eller kastrera henne. Och ärligt talat är de flesta kattägare fan så mycket vettigare än många föräldrar, för de gnäller inte om att de som klagar på kattens oljud är respektlösa och saknar empati, som pk-morsorna på FL gör så fort någon inte tål skrikiga ungar.