• essemia

Wokade grönsaker som på Thai-restaurang?

Hej!

På nästan alla thairestauranger där de serverar buffé finns det wokade grönsaker i någon slags buljong. Det brukar vara broccoli, blomkål, minmajs, sugarsnaps mm i någon slags buljong- eller fisksås eller liknande. Det är nästan det jag äter mest av för jag älskar det verkligen! Min fråga är ifall det är någon som har recept på detta? Har googlat, så klart, men hittar inget som är det jag är ute efter.

• Svar på tråden Wokade grönsaker som på Thai-restaurang?
  • Omogen citron

Jag vill också veta. Favoritar tråden.

• puss

Brukar finnas små färdiga påsar från blue dragon att köpa.

• essemia

Jag tänker inte på någon specifik restaurang utan det är något som alltid brukar finnas så fort det är thai-buffé. Jag gjorde ett försök i helgen som blev okey. Stekte på blomkål, broccoli, minimajs och vitkål i en het panna med lite olja, när det fått lite färg hällde jag på fisksås, soya och en skvätt vinäger. Serverade med nudlar. Inte dumt allt, men inte heller riiiiktigt lika gott som på restaurang...

• greeneyes

Det brukar vara en typ av buljong gjord på ostronsås. Ostronsås kan man köpa på flaska i butik, men sedan måste man tillsätta vatten eftersom det blir för starkt och salt. Men det blir tyvärr inte riktigt lika gott som på restaurang.

Svar på tråden Wokade grönsaker som på Thai-restaurang?