Anonym (Vildros) skrev 2013-10-19 08:42:28 följande:
Hej TS!
Jag förstår att det är ett smärtsamt besked och att ni har våndats mycket inför ert beslut.
Du skriver att ni väljer abort för att ni som föräldrar inte orkar ta ansvar för ett barn med speciella behov. Det är ett resonemang jag kan sätta mig in i.
Men när det är så långt in i graviditet vet du också att det är en regelrätt förlossning du kommer att genomgå. Valet står krasst sett mellan att föda ett dött barn eller ett levande barn.
Min uppriktiga och seriöst ställda fråga är denna:
Skulle ni kunna tänka er att låta barnet leva åtminstone fram till v 26-30, föda det levande i stället och sedan låta adoptera bort det?
Jag som skriver är en erfaren mamma till fyra barn, varav ett är just utvecklingsstört. Jag vet vad det är att ta hand om ett sådant barn. Och jag är mer än villig att adoptera ert barn och ta hand om det som ett av mina egna.
Om ni vill, kan jag annars se till att det kommer till ett annat tryggt hem. Om ni föredrar det. Jag är 100% allvarlig i detta.
Ge mitt erbjudande åtminstone en stunds reflektion. Om det finns det minsta intresse, kan jag skicka ett mer utförligt privat meddelande med mina kontaktuppgifter.
Varma hälsningar,
Vildros
Adoptioner går inte till så i Sverige.