• Anonym (lägga sig i?)

Nu blev särbon sur

Sa nyss till min särbo att han måste se till att barnen (lågstadieåldern) borstar tänderna på mornarna, ingen av dom gör det, inte han själv heller. Jag tycker att det är äckligt att gå till skolan med "halva frukosten" mellan tänderna och tänderna kan ta skada också. Han tycker att det räcker att man borstar på kvällen... Han är inte speciellt noga med barnens hygien i övrigt heller, smutigt/tovigt hår, långa naglar mm. Kanske ska jag inte lägga mej i då han bara blir sur och tar illa upp men jag tycker synd om barnen f ö är det trevligare att kyssa någon som borstar tänderna än någon som luktar lik ur munnen. Varför är män så äckliga?

• Svar på tråden Nu blev särbon sur
  • Grodprins

Det heter inte särbo, det heter pojkvän. Och nu kommer någon klaga och säga, "löjligtbatt säga pojkvän när han inte är en pojke." Då säger jag, man ska inte tolka saker bokstavligt. Eller ni kanske översätter ice cream till isgrädde?

• Anonym (generalisera...)
    Anonym (lägga sig i?) skrev 2013-10-18 15:45:18 följande:
    . Varför är män så äckliga?

Min man är inte ett dugg äcklig Flört
  • Anonym (-.,m)

min man borstar tänderna tre gånger om dagen. men värre med tonårssonen som inte fattat det där med tandborstning. man tjatar sig blå om det.

• Emy85

Varför män är så äckliga?hmm...det finns nog äckliga män och kvinnor,men du skaffar barn med en äcklig man?varför snyggar inte du till barnen om han skiter i det?

• Anonym (lägga sig i?)

Om man inte är sambo men är ihop så är man väl särbo, eller?
    Emy85, det är inte mina barn och därmed inte mitt ansvar!

• Emy85

Kanske inte men normala människor bryr sig om barnen till den man är tillsammans med

• Anonym (m)
    Grodprins skrev 2013-10-18 15:49:41 följande:
    Det heter inte särbo, det heter pojkvän. Och nu kommer någon klaga och säga, "löjligtbatt säga pojkvän när han inte är en pojke." Då säger jag, man ska inte tolka saker bokstavligt. Eller ni kanske översätter ice cream till isgrädde?
    varför heter det inte särbo? Om man iNTE bor i samma hushåll så är man ju sörbos, om man har ett förhållande. jag har också en särbo.

Jag är 40 + , kan inte med att kalla min parter för "pojkvän". Vore helt patetiskt faktiskt....
  • Anonym (lägga sig i?)

Det är just därför som jag inte kunnat låta bli att säga till honom vad jag tycker, att man ska borsta tänderna innan man går till skolan. Jag är rädd att barnen kan bli retade om de är smutsiga och luktar illa. Jag är inte hos dom hela tiden och jag tycker inte att det är mitt jobb att ta hand om och uppfostra hans barn. Man hjälps åt så klart även med bonus barn men barnen är hans ansvar, jag tar hand om mina! Det svåra tycker jag är att han anser det som fullt normalt att bara borsta tänderna på kvällen och detta är ju barnen vana vid, svårt för mej och komma och säga åt dom att dom måste borsta tänderna. Däremot kan jag säga till mannen att gå och borsta tänderna, när han vill kyssas efter en natts sömn och frukostrester i munnen. Blääää....

• Anonym (lägga sig i?)

Håller med m, att säga pojkvän när man är 40+ det känns helt galet! Vi är tillsammans men har varsitt hushåll så vi ÄR särbos, bor hos varann då och då.

• Eterisk

Ja, det verkar ju tämligen otroligt att tänka sig att han skulle se till att barnen gör vad han inte själv gör. Så brukar det ju inte funka liksom. 

Men hur kan du vara ihop med och nära en man som är lortig i käften? Duschar han och sköter övrig hygien eller hoppar det bajsloppor ur fillingarna på honom också? 

Svar på tråden Nu blev särbon sur