• 0fia

Fertility Friend vänner

Hej på er!

Undrar om någon haft ma och skrapats?! Skulle vilja veta hur lång tid det tar innan teempen sjunker igen blir galen på det här... 

• 0fia
    Irmeline skrev 2013-11-05 11:58:37 följande:
    Fia: jag tempade aldrig vid mitt MA, men det dröjde 3v innan gravtesten visade neg igen, så kanske är tempen högre under den tiden?
    Hur länge dröjde det till äl?
  • 0fia
    Xaxxa skrev 2013-11-05 12:22:10 följande:

För mig så kom ÄL 1 vecka senare dag 19
    Och hur långt efter att gravtesten blivit neg?

• 0fia
    Xaxxa skrev 2013-11-05 12:23:31 följande:

4 dagar
    Ujujujuj, då hoppas jag verkligen att det är som det verkar  att blödningen slutat så att vi kan börja mysa Solig
  • 0fia
    Xaxxa skrev 2013-11-05 12:22:48 följande:

Tempade den cykeln jag fick det
    Hur lång tid dröjde det innan tempen sjönk? Efter skrapningen alltså?
  • 0fia
    Xaxxa skrev 2013-11-05 12:27:24 följande:

Skrapades aldrig kom ut hemma v.8 tog 1 vecka ungefär
    Ok, tack för info!
  • 0fia

Hur långt har du kommit nu och hur långt har du kommit tidigare. Så klart mer kämpigt att tro att det skall bli någonting efter att man haft missfall. Om jag blir gravid igen kommer det vara supertufft i flera månader eftersom det här missfallet kom i v 13 ;-(

• 0fia
    Xaxxa skrev 2013-11-05 12:41:55 följande:

Hur menar du? Jag har försökt sedan februari 09 att få barn och nu är jag på CD 20 och fått svagt svagt positiv, en skugga anas
    Håller tummarna lite extra för dig. Det jag menar är att det är lite extra jobbigt även med pos gravtest om man haft missfall tidigare. Svårt att känna sig säker på att det skall gå vägen. För egen del kanske det kommer kännas lugnare efter v 13 och en KUB eftersom det var då jag fick missfallet denna gång. Jag vet inte hur länge du gått innan det blivit missfall men tänker att det för många säkert är så att man kan lugna sig lite när man passerat tiden för tidigare missfall. Såklart måste man ju bli gravid först . Eller i mitt fall bli ogravid först  ;-D
  • 0fia
    Irmeline skrev 2013-11-05 13:56:10 följande:
    Jag tror hon menade hur länge du varit gravid som längst (innan mf) och hur långt gången du är nu.
  • 0fia

Iskristall - opk betyder äl-test och test är gravtest. Mm tror som du men vill inte tro så eftersom vi då missat äl

• 0fia
    Communitygrodan skrev 2013-11-25 13:15:46 följande:
    Så nu har jag svar på frågorna! Enligt min akupunktör är den ultimata tempen (oralt) 36.2-36.4 under follikelfasen. För låg temp gör att ägget utvecklas för sakta och för hög temp att det utvecklas för snabbt. Hon gör liknelsen mellan ett löskokt och ett hårdkokt ägg. För hög temp gör hinnan för hård att tränga igenom. Vid ägglossningen skall temp dipp ske. Bra om den är stor för det man vill se efter är en raket ökning av temp. Gärna dagen efter. Inte bra om tempen segar sig uppåt. Den ultimata tempen under lutealfasen är 36.7-36.9! Har man för låg temp kan man med fördel klä sig varmt, basta och ha en vetekudde på magen för att hjälpa tempen på vägen. Frågade om man kunde göra något åt för hög temp och det sa hon man kan reglera med akupunktur men att hon inte visste andra knep.
    Så enligt hennes (den kinesiska medicinen) så har jag en perfekt temp kurva den här månaden, fick en rejäl dipp idag och skall då för att fortsätta optimalt upp till en temp kring 36.8 imorgon eller inom ett par dagar. Att jag inte blivit gravid tidigare kan då bero på att jag haft för låg temp och för kort follikelfas.
    Jag har en ganska risig kurva nu då
  • 0fia
    Communitygrodan skrev 2013-11-26 21:28:41 följande:
    Jag kunde bara se din kurva från oktober....
    Min? De tär ju den jag har nu. Vet inte riktigt hur man visar alla. 
  • 0fia

Ingen temphöjning idag heller. Undrar om jag verkligen haft äl.

Irmeline - jag vill gärna prata med dig!!!! Trots att du inte orkar tempa hela tiden. 

• 0fia
    JanNa7 skrev 2014-02-03 16:40:52 följande:
    Tack för hjälpen! :)
    Steg tempen?
Svar på tråden Fertility Friend vänner