• Baysi

Soppa som förbränner?

Undrar om nån har nått bra recept på det??

tacksam för svar!

• Svar på tråden Soppa som förbränner?
  • Nyfikna72

Förbränner vad? Eller menar du en soppa som dels ger näring men sen också tar bort lite fett på dig?

• Baysi

förbränner fett alltså=)...glömde ja ju skriva !!Cool

• Nyfikna72

Jadu det finns nog inte men om du minskar matintaget med soppor så kommer nog kroppen förbruka det som finns lagrat

• Jenni73

Fanns ju en soppdiet som var poppis för ett antal år sedan. Jag tror att soppan bestod av vitkål, lök, selleri, krossad tomat och lite kryddor.

hittade en www-adress: 
    http://soppdiet.se/

//Jenni 

• iwannarock

Jag kör min första dag med soppan idag :) Satt här och letade efter någon "sopptråd"

• Baysi

ahh kan du inte berätta hur det går??=) kul o se om den funkar!=)

• whippo

Skulle nog tipsa om en soppa på rotgrönsaker, vatten lite buljong och tärna i rotgrönsaker men inte potatis. Toppa sedan med ett pocherat ägg för att få i dig lite protein. Få kalorier, gott, enkelt och nyttigt.

Att förbränna fett är enklast genom att äta mindre kalorier än vad du gör av med. Då kommer kroppen sedan att ta av reserverna efter ett tag. Viktigt är att röra på sig så att inte kroppen tar av musklerna istället.

• Baysi
    whippo: Heter de nått speciellt så man kan kolla vad som ska va i o sådär??=)

tack för svaren jag får!!=)
  • iggelpiggelblå
    alexias mamma skrev 2013-10-22 08:04:05 följande:
    Sjukhussoppan. Den garanterar 4-7 kilo på en vecka plus att kroppen renas
    så fruktansvärt äcklig...
    jag höll på att få upp allting efter 3e skålen dag 1 Drömmer 
  • whippo
    Baysi skrev 2013-10-22 11:03:29 följande:
    whippo: Heter de nått speciellt så man kan kolla vad som ska va i o sådär??=)

tack för svaren jag får!!=)
    Inget speciellt utan det kommer bara från mitt huvud. Tärna rotfrukterna efter eget behag och koka i ca 45 minuter. Toppa sedan med ett pocherat eller kokt ägg. Vissa affärer säljer rotgrönsaker i "sopp-packet" vilket är bra.

1 liter vatten
    2 grönskaksbuljonger
    Kålrot
    Purjolök
    Morötter
    Palsternacka
    Rotselleri

Koka eller pochera ett ägg och lägg på. 
  • alexias mamma

Ts har du följt länken som du blev tipsad om? Det är den soppan jag också tänkte på. Den är inte jättegod men verkligen inte äcklig heller. Man går ner supermycket plus att min hy och kropp blev mycket bättre. Annars vet jag bara att den heter sjukhussoppan (framtagen av typ karolinska för viktnedgång för verkligt feta människor som behövde hjälp).

• alexias mamma

Googlade sjukhussoppa och den kom upp direkt. Lycka till! Har förresten en kompis som följde detta en vecka i somras, hon gick ner 8 kilo och har behållit den vikten. Nu var soppveckan bara en snabbstart för henne men ändå

• Baysi

ska absolut kolla in alla tips jag fått här!

jätte tacksam!=)

Svar på tråden Soppa som förbränner?