Var ska mitt barn bo?!
Anonym (MammanE) skrev 2013-10-18 22:05:49 följande:
Jag tvekar inte på att ta honom med mig. Kan inte tänka mig att någonsin låta hans pappa ta hand om honom ensam när han inte ens kan ta hand om honom över en natt utan att klaga. Men jag är lite orolig för följderna bara. Vad han kan göra och på vilket sätt det påverkar mig. Han hotar ganska mycket med att göra livet surt för mig om jag gör de minsta lilla som han inte godkänner..Du ska flytta såklart. Skatteverket utreder inte var sonen ska bo utan var han faktiskt bor. Och det är ju hos dig. De har inga synpunkter var folk SKA bo utan utreder endast var de faktiskt bor eftersom lagen säger att man ska vara folkbokförd där man har sin huvudsakliga dygnsvila.
Jag skulle säga att du ska flytta och strunta i vad ditt ex säger. jag skulle nog inte dra med honom till familjebahandlare helelr om frågan det handlar om är att han ska skriva på flytthandlingarna. Finns ingen mening med det. Du ska självklart inte gå med på något av hans krav.vad är det för trams att han ska ha fickpengar?? Vilket pucko...