• marla333

Vad tror du hände med Maddie McCann?

De senaste dagarna har jag läst mycket om fallet. Fascinerande, undrar så vad som hände. Kommer man få reda på det? Skriv era teorier vad som kan ha hänt med Maddie. Jag tror inte hon blev kidnappad, utan att nån av föräldrarna råkade ha ihjäl henne och sedan hittade på att hon blev bortförd.

• Svar på tråden Vad tror du hände med Maddie McCann?
  • YokohamaNr2
    marla333 skrev 2013-10-23 22:19:04 följande:
    Men jag har läst att de privatdetektiver och organisationer som föräldrarna anlitat, inte ens haft fall förut med försvunna barn, utan saker som pengatvätt... Att de lagt massor med resurser på att själva anlita folk för att hitta henne, men inget nytt har dykt upp...
    Det har dykt upp nya saker och Portugisiska polisen har öppnat fallet igen, det visade sig att tidpunkten då de trodde hon hade försvunnit inte stämde, har kommit in nya vittnesmål osv. Är du intresserad kan du se brittiska Crimewatch där de nyligen tog upp fallet igen, det är en mycket gripande intervju med mamman om hur hon reagerade när hon kom in i rummet och Madeleine var borta. Jag tror absolut inte att föräldrarna hade något att göra med försvinnandet alls

Vet inte om det går att se från Sverige men försök gärna
     http://www.bbc.co.uk/programmes/p01jqssz
  • pluvdo
    marla333 skrev 2013-10-23 22:19:04 följande:
    Men jag har läst att de privatdetektiver och organisationer som föräldrarna anlitat, inte ens haft fall förut med försvunna barn, utan saker som pengatvätt... Att de lagt massor med resurser på att själva anlita folk för att hitta henne, men inget nytt har dykt upp...
    Vadå då? De har ju ändå inte blåst pengarna på nöjen direkt.

Av vad jag läste i Kate McCanns bok om fallet att döma så verkade de resa runt i Europa och träffa representanter för olika organisationer som arbetade med just barnkidnappning och sådana saker. De har väl anlitat folk som velat hjälpa till.
    Men först skall jag gå in i garderoben och säga pisspotta... men säg det inte till mamma.
  • Flash Gordon
    jiddypuff skrev 2014-04-02 05:35:28 följande:
    Likhunden markerade i hotellrummet. Någon dog i det hotellrummet. Gissa vem?

En likhund och en hund som markerar mänskligt blod har båda markerat dels i deras lägenhet, dels i  den hyrbil paret använde sig av.

Någon död människa, eller någonting som kommit år en död människa har befunnit sig på de platser som hundarna markerat.

Video kan ses här:
    http://joana-morais.blogspot.com/2008/09/mccanns-cadaver-dogs-videopj-final.html

Familjen har två barn till att ta hand om. För att inte splittra familjen kan man inte erkänna att man på ett eller annat sätt dödat ett av barnen. Snart nog fastnar man i en väv av lögner och i en roll som man känner att det inte går att ta sig ur.
  • Litet My

Jag tror inte föräldrarna gjort det utan antingen var det planerat av någon eller så vaknade hon under ett inbrott och skulle tystas, har svårt att tro att hon lever idag och i synnerhet när det blivit så stora rubriker och hon har sitt speciella kännetecken som inte går att ta bort. Jag kan tänka mig att det varit en för stor risk att låta henne leva när hela världen letar efter henne och att hon blivit "oanvändbar" både som illegal adoption och säljare av sex.

Men vad vet jag, det är min spontana tanke.

• Litet My

Tycker också det gått för lång tid för att det skulle vara befogat av föräldrarna leta och gå ut i media, hade de inte gjort det hade Madeleine varit glömd hos de flesta för många många år sedan. (om de skulle gjort det själva)

• Flash Gordon
    Litet My skrev 2014-04-02 08:47:02 följande:
    Jag tror inte föräldrarna gjort det utan antingen var det planerat av någon eller så vaknade hon under ett inbrott och skulle tystas, har svårt att tro att hon lever idag och i synnerhet när det blivit så stora rubriker och hon har sitt speciella kännetecken som inte går att ta bort. Jag kan tänka mig att det varit en för stor risk att låta henne leva när hela världen letar efter henne och att hon blivit "oanvändbar" både som illegal adoption och säljare av sex.

Men vad vet jag, det är min spontana tanke.

Med alla de indicier, vittnesmål och bevis som finns skulle jag vilja påstå att fallet i huvudsak är "polisiärt uppklarat" redan. Flickan dog på hotellrummet av oklar orsak och kroppen är antingen begravd eller kremerad.

Sedan att det inte räcker till en fällande dom utan erkännande är en annan sak.

Fallet har ju dessutom sedan länge blivit politik där brittiska nationalistiskt orienterade media vill utmåla sina ordningssamma landsmän (utbildade läkare och allt) som offer för en inkompetens latinsk poliskår i Portugal.
  • En god vän
    marla333 skrev 2013-10-19 00:04:36 följande:

Någon av föräldrarna råkade ha ihjäl henne och sedan hittade på att hon blev bortförd.

Råkade...?
  • Marten

Båda föräldrarna är läkare. De lämnade barnen ensamma på rummet för att gå ut och äta. Hur försäkra sig om att de inte vaknar, sömntabletter. Värme och för lite vätska gör att kroppen, speciellt små kroppar, reagerar annorlunda. Tror att hon dog av en oavsiktlig överdos av sömnmedel och sedan betalde de någon mycket pengar för att bli av med kroppen. I utredningen nämns stora uttag isamband med försvinnandet.
    Min teori.

• oOOo  oOOo
    Marten skrev 2016-05-05 23:02:21 följande:
    Båda föräldrarna är läkare. De lämnade barnen ensamma på rummet för att gå ut och äta. Hur försäkra sig om att de inte vaknar, sömntabletter. Värme och för lite vätska gör att kroppen, speciellt små kroppar, reagerar annorlunda. Tror att hon dog av en oavsiktlig överdos av sömnmedel och sedan betalde de någon mycket pengar för att bli av med kroppen. I utredningen nämns stora uttag isamband med försvinnandet. Min teori.
    Så kan det vara. Tydligen gav de sömnmedel ganska ofta. Kan vara så enkelt att det blev missförstånd mellan föräldrarna och båda gav Maddie sömnmedel så hon fick dubbel dos.
Svar på tråden Vad tror du hände med Maddie McCann?