• Dakine

äckligt! stor klump vid mens. farligt ???

Hur fan är eran mens när ni har den !? 
    Jag brukar alltid ha ganska riklig mens andra till tredje dagen, med lite koagulerat blod. Men nu kände jag som att det tryckte lite och gick och kissade och då kom det ut en stor klump! Har aldrig varit med om det förut förutom efter min förlossning för 3 år sen. Är det något farligt eller vad tusan var det!?!?!?  

Kan jag ha fått ett missfall eller är det bara vanlig mens som kan vara så!? :/
    Blev typ livrädd...  

• Svar på tråden äckligt! stor klump vid mens. farligt ???
  • mammasmirakel

Farligt tror jag inte att det är.
    Mer obehagligt :/
    Min gissning är att det antingen är koagulerat blod, blöder du mycket vanligtvis?
    Eller att det är ett tidigt missfall.
    Hur känns det nu?

• mammasmirakel

.. och ja, mindre klumpar har jag vart med om. Koagulerat blod blir ju som en riktigt mörk rödsvart klump.

• Vifem

Jag hade precis likadant igår. Två gånger kände det tryckte och ut kom vid båda tillfällena en stor klump, blev helt paff då jag aldrig varit med om det tidigare,bara små klumpar men inte så här stora. Fundera också på om det kan vara tidigt missfall??

• Jag är bara jag

När jag haft så har det varit tidiga missfall. Jättevanligt,de kommer vid när mensen skulle kommit och man vet inget om man inte haft gravsymtom och/eller annorlunda mens. Övrig mens har jag aldrig så.

• Dakine
    Jag är bara jag skrev 2013-10-19 13:40:20 följande:
    När jag haft så har det varit tidiga missfall. Jättevanligt,de kommer vid när mensen skulle kommit och man vet inget om man inte haft gravsymtom och/eller annorlunda mens. Övrig mens har jag aldrig så.
    Då var det säkert ett tidigt missfall ... 
    Det är bättre nu, mer som min vanliga mens.

Har ju haft väldigt ömma bröst och andra gravidsymtom före, men gravtesten har visat negativt.
    Så jag har inegn aning. Ingen ide att fundera på heller kanske, tänkte mer om någon annan varit med om det!

• csili

jag tror inte att det är missfall, men visst kan det vara det också...Jag har inte fått något riktigt svar om det är farligt med klumpar vid mens.

• Fröken H

Det är inte farligt det betyder som ngn skrev innan att blodet är koagulerat och att det är en riklig menstruation det handlar om. Jag har alltsom oftast haft klumpar vid mens små som ibland rätt stora. Otrevligt men ofarligt.

Svar på tråden äckligt! stor klump vid mens. farligt ???