Kan inte sluta hetsäta!! Fler som har problem och vill hjälpas åt att stötta?
Hej. Jag är nog i de flesta människors ögon en helt normal och söt tjej, men jag har ett stort problem som jag har svårt att ta mig ur - jag hetsäter varje helg Värre är det som nu i tentamenstider (studerar på högskola, en krävande utbildning). Inför varje helg är det samma sak - jag stålsätter mig, ska klara av att stå emot - men nej, sen kommer någon typ av stress/ångest jag vet inte vad jag ska kalla känslan, det är något jag vill döva tror jag och det enda som fungerar är att sätta i sig massa skit :/
Idag är en riktigt dålig dag, började dagen med att trycka ner tre mackor och sedan har det fortsatt med choklad, godisbitar, 4 bullar, mer mackor, 2 port. pasta, yoghurt med musli medan jag pluggat.... Jag har liksom gett upp för idag. Igår försökte jag verkligen, men klockan 19 kunde jga inte hålla emot längre och åt massa godis. Usch, jag stinker verkligen nu. Man utsöndrar en sån där äcklig, lite sur lukt när man överätit stora mängder snabba kolhydrater. Min mage är helt uppblåst, håret helt fettigt, kroppen är febervarm p.g.a. all värmeenergi som bildas av allt överskott :/ Mår illa av mig själv. Varför gör man såhär mot sig själv? Jag vill verkligen bryta detta dåliga mönster, undrar om det finns fler där ute som är i en liknande sits? kanske kan vi peppa varandra genom helgerna, ge tips? Och vardagar för den delen om någon behöver. Finns det någon som "kommit ut ur det"?
Lite funderingar jag har inför nästa helg är:
*Boka in aktiviteter varje dag (då "kan" man inte sitta hemma och svulla en hel dag elelr kväll för dagen efter måste du vara pigg!).
*Göra ett kostschema och försöka följa, typ "frukost, mellanmål, lunch...."
*Planera in mer motion på helgen och verkligen GÖRA det.
*Fundera vidare på vad som utlöser denna känsla av vanmakt/stress/ångest varje helg som får mig att bedöva mig med skit.
Kom gärna med tips!