• Gryningljus

vad gäller i Sverige??

Anonym (??) skrev 2013-10-20 14:54:12 följande:
    Han har bott i samma land som oss. Både i Sverige och även i Spanien. Han är bara inte intresserad av barnen. Har aldrig varit. Anledningen till att jag fick enskild vårdnad här är pga att han blev dömd för misshandel av mig och att för olaga droginnehav. Ingen fantastisk man med andra ord. Vi har dock inte levt samman de senaste 5 åren. Har bara kontakt de gånger han vill leka med barnen. Nu är han försvunnen helt sen juli. De har tidigare haft skype kontakt när han velat. Inget ovanligt vad gäller honom. Men svårt att dela beslut med en sådan person.

Dessvärre krävs mer för ev i sverige en vad du nämner här
  • Gryningljus
    Anonym (??) skrev 2013-10-20 15:00:28 följande:
    Jag har ju redan ensam vårdnad. Frågan är om den även gäller i Sverige.

Ja precis det är ju frågan om det gäller här vilket jag talar om att jag inte tror den gör då det krävs mycket mer för att få ev i sverige en i tex spanien, det säger ju säg självt vore det så enkelt som att bo tex i spanien så lär många flytta dit när det barkar åt en tvist för att sen komma tbx till sverige när de fått ev, vad jag kunnat läst mig till så kommer en omprövning ske om nån av er begär det då barnen folkbokförs i sverige, men kan ju läst fel så klart
Svar på tråden vad gäller i Sverige??