Inlägg från: tildaa |Visa alla inlägg
  • tildaa

Första barnet bf i juli 2014

Heej jag hänger på här :)

Jag och min sambo är 22 år och vi har äntligen plussat :D

Har bf 4/7 enligt det jag har räknat ut :)

• tildaa
    malin1985 skrev 2013-10-26 14:56:44 följande:

Grattis och välkommen till tråden! :) har ni försökt länge? Vart i landet bor ni?
    Vi jag försökt i över 1 år. Så känns skönt med ett plus :)
  • tildaa

Nån mer än jag som redan känner sig svullen och uppblåst?

Jag har ett par favoritjeans som jag inte kan ha för det gör ont då.

Känns väldigt tidigt. Nån mer som känner så? :)

• tildaa

Då är jag inte ensam i alla fall :)

Jag köpte faktiskt ett par låga gravidbyxor idag :) riktigt skönt. :)

• tildaa
    malin1985 skrev 2013-10-26 18:25:34 följande:

Jag har köpt nya stretchjeans som e 2 storlekar större än normalt. Ja klarar inte av att ha mina vanliga för dom sitter för hårt :/
    Jag köpte gravidbyxor idag :)

Såna med låg kant. Dom är verkligen jätte sköna :) ingenting som trycker mot magen :)
  • tildaa

Haft en blödning nu idag. Barnmorskan hade svårt att svara på om det kunde vara mf eller inte.. Tankarna snurrar runt hur mycket som helst.

Barnmorskan sa att jag skulle ta en nytt gravtest om ca 3 veckor för att se vad det var. Känns konstigt att leva i ovissheten på om man fortfarande är gravid eller inte. :(

Är det nån mer som haft blödning???

• tildaa
    malin1985 skrev 2013-10-27 07:07:13 följande:

Jag har läst att de e helt normalt att för blödningar i början och att de oftast är helt ofarliga eller va man ska säga. De finns tydligen en massa anledningar till varför man kan få blödningar som inte är mf. Förstår att de e jättejobbigt men försök ta de lugnt. Var det en liten blödning? Håller en tumme för att allt ska vara bra!
    Jag jag oxå läst att det kam vara helt ofarligt. Men man blir ju orolig :(

Det börja med lite. Sen vart det mer under eftermiddan igår. Men det är ju inte lika mycket som när jag har mens.
  • tildaa
    malin1985 skrev 2013-10-27 07:41:38 följande:

Okej har det slutat nu eller blöder du fortfarande? Har du ont? Usch förstår att du är orolig men de kommer säkert bli bra. Skickar en stor kram till dig!
    Blöder fortfarande :(

Usch känns så jobbigt när man äntligen har blivit gravid efter över 1 år av försök.

Men får tänka positivt och hoppas på att det bara är en blödning och inget mf.
  • tildaa
    malin1985 skrev 2013-10-27 10:40:37 följande:

De kommer nog gå bra! Finns ju till o me dom som får "mens" flera gånger under graviditeten utan att det är någon fara.
    Joo precis. Det börjar avta nu.

Och jag mår jätte illa. Så hoppas att det bara var en vanlig blödning. Får ta ett nytt gravtest om några veckor och se :)
  • tildaa
    Vifslan skrev 2013-10-27 14:27:04 följande:
    Du ska se att det nog blir bra :) hade en jättekonstig blödning i slutet av september, två dagar utan mensvärk. Testade positivt i mitten av oktober, kan dock ha blivit gravid tidigare. Räknade det som en mens, ska dock in på UL i början av november för att se om det var ngt annat :) 
    Okej, jag håller tummarna att det bara var en vanlig blödning.

Mår illa till och från. Men har inte ont i magen alls.
  • tildaa

Blödningen börjar avta för mig nu.
    Men mår fortfarande illa. Och är helt slut. Så gravsymptomen finns kvar.
    Så än ger jag inte upp. Men Jobbigt att inte få veta helt säker.

• tildaa
    malin1985 skrev 2013-10-28 11:13:31 följande:
    Okej bra att du har symtom kvar, då finns det hopp! :) 

Jaa än finns det hopp :)
    Men jag vet inte hur jag ska göra med att ringa och fixa tid hos BM. om jag ska avvakta eller hur jag ska göra. 
  • tildaa

Nu har jag missar massa här :) händer mycket :)

Jag har redan fått berätta lite på jobbet.

Då jag jobbar på ett lasarettet och kan inte vara med ål typ röntgen och så. Så vissa på jobbet vet redan. Men dom säger ju inget :)

Jag är konstant trött och har svårt att äta till och från. Illamåendet finns oxå där till och Från.

• tildaa

Jag vill också göra KUB-test.
    Jag tror att man får göra gratis här i Örebro landsting också :)
    Men är inte helt säkert :)  

• tildaa

Hej på er. Jag lämnar den här tråden nu. Då jag troligtvis fått ett mf :(

Jag önskar er alla lycka till så får vi se när jag plussar igen.

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014