Inlägg från: Vifslan |Visa alla inlägg
  • Vifslan

Första barnet bf i juli 2014

Jag plussade i måndags till min förtjusning! Skulle haft BF  31 maj/27 juni beroende på när jag blev gravid. Är osäker, hade inte testat men min mens i augusti var konstig. 

Nu har dock min sambo fått kalla fötter och vi (..) bestämt oss för att vi inte kan ha barnet. Jag har skrapnningstid i november men vi ska in på familjerådgivning innan. Vi har bara varit tillsammans i tre år och är båda universitetsstudenter. 

Är det någon mer som har haft extremt ömma bröst? Skriker till så fort något snuddar dem :) har haft ont i ländryggen över en månad och trodde att jag hade blivit allergisk mot något eftersom min mage har strulat (sen plussade jag och fick en annan förklaring). Kul med så många som har plussat!  

• Vifslan
    lillalilla90 skrev 2013-10-24 07:24:21 följande:
    Hur mår ni, alla? :) Själv var jag så otroligt hungrig igår att jag behövde äta konstant! Magen kommer ju börja växa i rekordfart av andra anledningar är bäbis om det fortsätter såhär, haha.
    Jag är hungrig ofta men kan inte äta, börjar må illa efteråt och får magknip :S 
  • Vifslan
    lillalilla90 skrev 2013-10-24 07:51:47 följande:

Jättebra att ni går på familjerådgivning innan, så att ni får prata med nån utomstående om er situation innan ni gör nåt definitivt. Prata mycket med din partner om det här, och låt inte dina känslor bli överkörda! Jag har själv varit i samma sits som du och även om jag inte ångrar mitt beslut idag var det en väldigt tung process för mig med alla känslor som kom efteråt... Så glöm inte att verkligen känna vad DU vill. Inget är mer rätt än det andra så länge du går på din magkänsla. :) Sjukt onda bröst är heeelt naturligt!
    malin1985 skrev 2013-10-24 07:53:10 följande:
    Hur gamla är ni? Va tråkigt att din sambo fått kalla fötter.. Hoppas att du inte går me på att göra nåt DU inte vill bara. 
    Mina bröst är inte så ömma än, lite grann bara men inte så att det stör. Ont i ryggen har jag dock, särskilt när jag står upp.

Ja, det känns bra att gå och prata med en tredje part så att säga. Om inte annat vad jag kan göra/inte göra så länge jag är gravid. Satt på en fest igår och drack äppeljuice hela kvällen, kände mig ovanligt nyttig. Vi är 22 och 24, jag har 1,5 år kvar på min master och min sambo blir klar ingenjör i vår. På så sätt passar det ganska bra att få barn i juni, eftersom jag ändå inte kommer att vara bunden till någon arbetsplats på länge. Men som sagt, jag vill att mitt framtida barn ska växa upp med en far så det är upp till honom. Vill han inte bli pappa ännu kommer jag att respektera det. 

Jaa, det är lite jobbigt att kroppen börjar strula redan! Har fått massa finnar, svettas som en åsna, blir anfådd när jag går :) 

• Vifslan
    Snurran85 skrev 2013-10-24 22:44:44 följande:
    Hej Hoppar in i tråden. Jag och min sambo plussade idag. Så det ser enligt uträkningar ut att bli BF den 3juli 2014. :):):):) Så rädd att det skall bli missfall innan då vi fick det väldigt tidigt i mars.. Nu ny tag.
    Grattis! {#emotions_dlg.flower}
  • Vifslan

Ni verkar ha det fint i era tidiga graviditeter :) jag har inte behövt köpa nya kläder, kom till och med mina små,jeans idag som jag inte har kunnat haft på månader :) brösten har dock blivit större och bröstvprtorna ömmar som fasiken! Har ett ständigt sug efter hamburgare med bröd och potatismos! Var på familjerådgivning igår men vi vet fortfarande inte hur vi ska göra...

• Vifslan
    tildaa skrev 2013-10-27 08:55:04 följande:
    Blöder fortfarande :(
    Usch känns så jobbigt när man äntligen har blivit gravid efter över 1 år av försök.
    Men får tänka positivt och hoppas på att det bara är en blödning och inget mf.
    Du ska se att det nog blir bra :) hade en jättekonstig blödning i slutet av september, två dagar utan mensvärk. Testade positivt i mitten av oktober, kan dock ha blivit gravid tidigare. Räknade det som en mens, ska dock in på UL i början av november för att se om det var ngt annat :) 
  • Vifslan

Idag går jag in på antagligen v 10 (9+0) eller v 6 (5+2). Vet inte riktigt när jag blev gravid. Hade en konstig blödning i september och sen sjönk inte basaltemperaturen ner till det vanliga igen. Dock ökade den igen denna "ägglossning" och har ökat vartefter. Det är så jobbigt att inte veta riktigt när man blev gravid, borde man kunna begära ett tidigt vul för att vara säker? 

• Vifslan

Om ni jobbar ska ni nog känna efter. Det är väldigt individuellt hur kroppen reagerar å tunga lyft. Min mamma jobbade inom äldreomsorgen (tungt!) tills hon hade två veckor kvar till BF med mig. Sen började hon renovera och släpa saker, just för att hon orkade då. Dock tog hon det lugnare till mina syskon :) 

Jag har märkt att man blir svagare och tröttare i kroppen. Tränar styrketräning och det blir bara jobbigare och jobbigare att lyfta tyngderna :)

Studerar en master och tycker det är skitjobbigt för höfterna och ryggen att sitta still, har ni samma problem?  

• Vifslan
    Zakira skrev 2013-10-30 10:09:33 följande:
    Jaa, jag får också titta på korten på mina gravtest ibland för att förstå att det är sant. Särskilt nu när jag haft ett par dagar i stort sett utan några symptom annat än lite ömma bröst.

Jag vet att det är jättesvårt att säga, men när tror ni ungefär att det kommer börja synas? (alltså synas så pass mycket att det syns med kläder och allt)
    Hihi, jag testar mig typ varannan dag bara för att se om det är sant eller inte. Köpte hem ett storpack med tester från ebay så jag har lite att ta på! :) jag har superömma bröst. Måste sova med bh om sambon råkar komma åt dem i sömnen. Sen har de växt lite också, inte helt fel. Dock måste jag har "tantbh:ar" just för ömhetens skull. 

Det är nog väldigt individuellt, vissa får fin bebismage redan i v.20 och vissa syns det mycket senare på. Just nu tror jag dock att många ser gravida ut just för att man är så svullen ;)  
  • Vifslan

Nu har min (snart ev. fd) sambo bestämt att han inte är redo för att skaffa barn. Vi har haft långa diskussioner och jag valde att vara hemma hos min mamma i några dagar för att lugna ner mig. Han anser dels att vi har för dålig ekonomi och dels att han inte är redo rent mognadsmässigt. Jag har valt att inte sätta ett barn till världen som kommer att få en pappa som inte ville ha detta. Barn för mig ska vara efterlängtade av båda föräldrarna (på gott och ont). Ska in på skrapning på tisdag då barnmorskan tror att jag redan är i v. 11. 

Lämnar med andra ord tråden :(

Lycka till med era graviditeter allihopa! {#emotions_dlg.flower} 

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014