Inlägg från: bebitankar |Visa alla inlägg
  • bebitankar

Första barnet bf i juli 2014

Hej! Jag hoppar in här om det är okej :) Jag är 23 år och bor söder om Stockholm med min sambo som är 26 år. Jag plussade i fredags efter min och sambons första ivf, är idag i vecka 4+2 och har räknat ut BF till 13/7. Har haft lite symptom fram och tillbaka så som huvudvärk, halsbränna och illamående, allt på kvällar. Nu senaste tre dagarna har jag varit ganska dålig i magen och mår illa så fort jag blir det minsta hungrig. Men huvudvärken och halsbrännan märker jag knappt av längre, bara ibland. Önskar er alla lycka till och hoppas på många friska bebisar i juli :)

• bebitankar

Tack, Malin1985 :) ja, jag tänkte göra det men sitter just nu på mobilen och tänkte att jag gör det vid datorn senare ikväll istället :)

• bebitankar
    alliari skrev 2013-11-07 06:31:08 följande:
    Jag tar gärna emot alla tips mot illamående.

Jag mår väldigt illa om jag inte äter regelbundet eller direkt när jag blir hungrig. Så jag har alltid frukt eller risifrutti eller liknande hemma. Något litet och lätt att ta när jag känner mig illamående. Vet inte om det hjälper dig, men det hjälper mig en aning.
  • bebitankar
    Turvion skrev 2013-11-07 18:33:55 följande:
    En fråga, gör man något ul på inskrivningen eller ska man göra det innan eller efter?:)

UL gör man först runt v 18, men du kan gå till en privat mottagning och betala några hundralappar för att göra ett tidigare ul.
  • bebitankar
    sms86 skrev 2013-11-07 17:06:35 följande:
    Jag är gravid efter vårt första ivf försök. Är nu i vecka 6. 5+2. Bf 7 juli. Ska på ultraljud nu den 19nov. Är då i vecka 8. Allt känns så overkligt ännu. Men vi är så glada.

Jag och sambon är också gravida efter första ivf-försöket! Känns så sjukt... Jag har nog inte förstått det än riktigt... Man ser liksom pluset på Stickan men det känns så overkligt. Jag hade typ gett upp hoppet om att någonsin få se ett plus. Jag har inte testdag förrän på söndag så får inte ringa kliniken förrän måndag och boka in tid hos bm. Längtar massor! Lycka till på ultraljudet! Hoppas allt ser kanon ut :)
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014