Inlägg från: KristinaS |Visa alla inlägg
  • KristinaS

Första barnet bf i juli 2014

Här är en till som hoppar in i tråden! :)

Jag är 24 år och förlovad och sambo med killen sen några år tillbaka. Det här blir vårat första barn, ingen har barn sen innan.
    Har räknat ut att jag har BF 13 Juli och nu är jag alltså i vecka 5 (4+2).

Testade svagt svagt i Söndags och lite starkare men svagt i Måndags. Igår morse fick jag gravid 1-2 på digitalt!
    Har knappt några symptom förutom molvärk och stickningar i magen. Men gravid är jag ju så jag tänker inte oroa mig i onödan! Solig

• KristinaS
    technicolour skrev 2013-11-07 14:49:57 följande:
    Är nu i vecka 5 ( 4+5) o m uträkningen stämmer. Mina symptom går lite upp och ner och än så länge inget illamående, kommer kanske senare? Växtvärken kommer och går men brösten ömmar konstant :) Längtar inte efter illamående men samtidigt så undrar man ju varför det inte har dykt upp än.. Ni som inte har talat om för dom närmsta ännu, när och hur gör ni det? :), Ska försöka hålla oss till julafton här;)
    Samma här jag är i 4+3, brösten ömmar lite ibland och magen molar och sticker. Men annars inget. Är ju lite trött på kvällarna men svårt att säga om det beror på graviditeten eller att jag just gått upp i timmar på jobbet :P

Vi ska också försöka hålla oss till Julafton! Men det kan bli svårt, vill ju skrika ut det redan nu till familjen! :)
  • KristinaS
    LååångVägDit skrev 2013-11-08 07:39:35 följande:
    Måste bara ställa en ganska privat fråga till er alla. Det här med att ha sex nu när man vet om att man är gravid. Hur tycker ni det känns? Jag tycker de e läskigt o har inte vågat det än..
    Jag och Sambon tycker också det känns väldigt läskigt, man är ju så rädd att det ska hända något.
    Men vi har ändå gjort det försiktigt och lungt och det har gått bra!
  • KristinaS
    MissUnik skrev 2013-11-08 14:01:09 följande:
    Jag har faktiskt också undrat det där med varför man börjar igen.. Jag har aldrig haft någon motivation eller sug för den delen att sluta men har alltid sagt att den dagen jag plussar slutar jag för gott! Tycker det ser så illa ut när man går med barnvagn och röker samtidigt! Men man tänker ju olika..

Ang sexet, det verkat vara väldigt olika kring det! Min sambo har alltid sagt innan vi vart gravida att vi inte kommer kunna ha sex för att "det kommet kännas konstigt" men han har som tur är!! Tänkt om där och vi har haft sex flera gånger efter plusset, men som någon sa, det känns väldigt annorlunda.. Jag vart mycket känsligare.. Och sexet vart för vår del ännu känslosammare!
    Ja att sexet blev känslosammare märktes för min del också! Jag fick anstränga mig igår för att inte börja lipa hahaSkäms
  • KristinaS

Jag har precis hittat en klinik som gör tidiga ultraljud privat här där jag bor, så det ska jag boka in! Blir helt löjligt glad och sprallig nu när jag inte behöver vänta ända till v 18 för att se min plutt! Skrattande

Men är osäker på vilken vecka jag ska boka in, är nu i v 5. Tror vecka 8-9 borde passa, eller vad tror ni är en bra vecka för att se att bebis mår bra och växer som den ska? :)

• KristinaS
    såjävlaneggo skrev 2013-11-08 20:32:48 följande:
    Vad duktiga ni är allihopa som har slutat röka! :) jag har inte rökt på 83 dagar, så det känns skönt att ha "slutat" innan jag blev gravid :)
    Idag har jag mått riktigt pyton, har ont i magen ibland, lite som mild mens värk blandad med illamående, blandad med feber och grädden på moset är jag så trött.. Precis vaknat ur koman.. Är det vanligt? Nån mer som känner så, vad har ni annars för symptom? :) har inte fått tag på min bm än.. Känns ganska surt..
    Tröttheten känner jag igen! I övrigt är jag rätt symptom fri (vilket skrämmer skiten ur mig stundvis).
    Igår och idag har jag varit tvungen att sova middag, tröttheten är ju läskig som den kopplar bort hjärnan på en.
  • KristinaS
    MissUnik skrev 2013-11-08 15:08:19 följande:
    Vad skönt att jag inte är ensam om det då, räcker med att sambon tittar på mig lite kärleksfullt eller om man ser nått gulligt på tvn så börjar jag böla ;p
    Hehe åh det här är bara början! :P

Hittills har jag bara blivit lite känslosam vid sex och en speciellt låt som jag tycker är så fin, En sån karl (agnes).

• KristinaS
    såjävlaneggo skrev 2013-11-08 20:46:30 följande:
    Ja usch, men äntligen är det helg :) hoppas att man kan få vila upp sig och pyssla om sig själv och lägenheten lite :)
    Ja den här helgen har varit sjukt efterlängtad! Pyssla om lägenheten behöver jag verkligen också göra, har inte orkat städa knappt nåt så lägenheten ser ut som ett bombnedslag. Katterna gillar det dock, mycket olika nya sovställen bland väskor och klädeshögar haha.
  • KristinaS
    godisen skrev 2013-11-08 22:32:43 följande:
    Grattis alla nya!
    Jag känner ingenting, verkligen ingenting i kroppen utom nästäppa och rinnsnuva.
    Jag är egentligen inte alls orolig och vet att jag borde vara tacksam. Vilket jag också är med tanke på mitt yrke.
    Men känslan om att något kanske är fel vill liksom inte riktigt lugna sig.
    Jaja,
    Trevlig helg för er som är lediga :)
    Nyfiken i en strut här, vad har du för yrke? Tänkte på att du skrev sådär?

Trevlig helg!
  • KristinaS

Jag äter bara folsyra än så länge, men då jag är rätt dålig på att äta varierat så ska jag köpa mig någon kosttillskott för gravida på apoteket. :)

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014