Inlägg från: unborn |Visa alla inlägg
  • unborn

Första barnet bf i juli 2014

Hejsan Jag hoppar in här om det ok :) En BF uträknare säger att jag har BF 28/6 och en annan den 1/7. Får väl se vad barnmorskan säger men får ju inte se den lilla förns v19 (!!) Mår inte illa, bara trött och superirreterad till o från. Har knappt någon aptit och är inte hungrig heller. Känner inge molvärk längre och det gör mig lite rädd.....

• unborn
    Asjak skrev 2013-11-15 12:40:57 följande:
    Välkommen Iness och grattis!! Jag är i vecka 8 7+3 och har ännu inte haft illamående, så det är inte säkert du får ngt men det kan även komma senare.

Jag har inte heller mått illa..... knappt haft någon aptit men den börjar komma tillbaka nu tror jag. Är i vecka 8, 7+5
  • unborn

Jag har förresten redan köpt en doppler, läse att man inte kunde höra hjärtat innan vecka 10-12 men har även läst de som hört från vecka 7 och vecka 6 hos bm. Jag har hittat ett tick-tick ljud 3gånger på samma ställe men är inte helt säker, det kanske är någon pulsåder eller nåt i magen? :p Det lät inte som ett vuxet hjärta utan ljust dehär tick tick...

• unborn
    malin1985 skrev 2013-11-15 14:14:49 följande:
    Det jag har läst är att bebisens hjärta slår mycket snabbare än mammans så om man har en doppler som visar antal hjärtslag så kan man särskilja med hjälp av det. Men det ska tydligen vara väldigt svårt att hitta bebisens hjärtljud så tidigt.

Jag räknade ut att ticktick ljudet hade 90slag per min och mitt eget 75... men lyssnade ju inte på båda samtidigt så min egen puls hade ju kunnat gå upp! Men annars så slår ju embryots hjärta 80-85 per minut i denna vecka och v.9 går det upp. Får helt enkelt vänta lite o lyssna igen :)
  • unborn
    Pikku Enkeli skrev 2013-11-15 14:48:46 följande:
    För att jag och min mamma står varandra jättenära och hon är mitt allra största stöd i livet (min sambo är fantastisk, men graviditeter är inte direkt hans specialområde). Jag vill berätta för henne så att jag kan prata med henne om min oro, mitt illamående och bara få gråta lite när hormonerna far runt i kroppen. Jag pratar med min mamma om ALLT.  Nu blir jag nyfiken på varför du valt att vänta till v14?   
    It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...

Tycker att du gör rätt i att berätta för din mamma. Jag gjorde det direkt när jag fick plus, har varit jätteskönt att få prata av sig, få hennes stöd och höra hennes tankar :) Fast inga andra vet...
  • unborn
    malin1985 skrev 2013-11-15 15:12:01 följande:
    Mysigt :) Vad har du köpt för doppler?

Caremaxx :)
  • unborn
    Melan666 skrev 2013-11-18 06:57:25 följande:
    Gick in i vecka 9 idag.. Och på torsdag är det äntligen dags för vul :)

Har du bokat privat? :) jag är också i vecka 9, 8+1) ringde idag och fråga om man fick göra ett vul för att man är orolig men man måste haft en riklig blödning för att få titta och då tar det 3-4veckor...jösses. Har bott i Sthlm hela mitt liv men har nu flyttat, är van att allt ska finnas men här kan man ju inte ens göra vil/ul privat. Får snällt vänta till RUL v19 eller åka till Sthlm.
  • unborn
    undrande03 skrev 2013-11-18 16:16:09 följande:
    åh. tog ett cb digital nu, och fick 3+ . känns så himla bra då jag förra grav. stannade vid 2-3 (mf i ca 6+1) är nu i 5+1 .. känns som att det här kommer att gå vägen ändå =) så himla lycklig!! ska försöka få ett tidigt vul också, om någon vecka, för att lugna mig ännu mer =)

Ja visst blir man lycklig!! :) Grattis!
  • unborn

Min pojkvän, hans mamma och pappa började gråta :') Han är lite äldre än mig så han har velat ha en liten sen några år tbax, så nu har han varit på bibblan och lånat "Jag ska bli pappa"-böcker :) Har bokat privat UL den 5/12 så det ska bli skönt o få se den lilla loppan. Men det är jätteskönt att ha en doppler också så man kan slappna av när man hör hjärtljuden. Jag hörde första gången i vecka 8.

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014