• Ssr

Första barnet bf i juli 2014

Hej jag hoppar in här också! Gravid i v 7 med bf 3 juli. Roligt att det är så många man kan följa :)

• Ssr

Har ni andra berättat på jobbet?

Själv fick jag gå på en gång jag plussat då jag måste bli omplacerad direkt vid graviditet. Ni som inte har riskfyllda arbeten, när berättar ni?

Är det några av er som pendlar till jobbet?

• Ssr
    malin1985 skrev 2013-11-11 07:31:20 följande:
    Inatt vaknade jag av att jag hade rejäl molvärk. Har mest haft en mildare variant fram tills nu men läste att det är helt normalt. Hade dock rätt svårt att somna om efter det så idag är jag riktigt trött........ Vet inte hur jag ska klara av dagen.... Om jag måste sjukskriva mig vet jag heller inte vad jag ska säga eftersom att jag inte vill berätta om graviditeten på jobbet än..... :/

Sitter också på jobbet. Kunde inte sova inatt pga illamående och mår fortfarande ruskigt illa. Försöker också kämpa på. Hejar på dig!
  • Ssr

Jag jobbar som röntgensjuksköterska och idag smög jag in på ultraljud och fick se den lilla i magen, den var såå liten men hjärtat slog för fullt, känns helt underbart :D

• Ssr

Jag måste få klaga av mig lite, sambon är nog ganska trött på att höra mitt tjat. Jag mår så fruktansvärt illa. Hur ska man stå ut?! Har inte jobbat, orkar inte göra något och kan inte heller sova pga illamåendet.

Ska få träffa en läkare nästa onsdag för att få medicin utskrivet, men det är nästan en hel vecka dit!! Kan inte äta och är inte sugen på något överhuvudtaget, jag håller på och bli galen snart.

Förlåt, behövde bara få skriva av mig.

• Ssr

Bm sa att jag kunde prova receptfritt, men jag har ätit dom väldigt mkt i mitt liv för jag blir åksjuk av att bara titta på en bil, haha! Är lite bättre nu när jag är vuxen men jag blir totalt däckad av dom där tabletterna, somnar överallt och hela tiden, vilket inte fungerar så bra på jobbet då man måste vara skärpt hela tiden. Just nu försöker jag mig på "sea band" som man sätter runt båda handlederna, är osäker på om de faktiskt funkar och jag kan inte ha dom på jobbet eftersom de strider emot hygienrutinerna och alla skulle de dom och undra vad de är för nått. Blev erbjuden Calma igår av mamma, höll på att kräkas för jag tycker de är jätteäckliga, haha. Det är inte lätt när det är svårt ;)

• Ssr
    LååångVägDit skrev 2013-11-14 13:20:03 följande:
    Är det postafen du blivit trött av? För om du får lergigan (vet inte om du provat dom förut) så blir du nog tyvärr inge piggare av dom. Den tabletten fungerar mot många saker bl.a. som lugnande o mot ångest o så, så därför kan man bli väldigt trött av den.. Men det är ju såklart individuellt! Tar postafen nu men tycker inte att dom hjälper. Hoppas på lergigan comp!

Ja precis prostafen. Bm nämnde att man kunde bli trött av lergigan men att det inte var lika som prostafen. Men det är säkert som du säger väldigt individuellt. Ska nog ta mig till apoteket och införskaffa prostafen och testa med.
    malin1985 skrev 2013-11-14 13:20:36 följande:
    Usch de e inte lätt det här! Jag mår som tur är bara illa från morgonen till runt 13-14 tiden och det är värst på förmiddagen så om jag bara klarar mig igenom det så brukar det vara rätt lugnt efter det.

Jag har också testat armband mot illamående men ja tyckte att det var fruktansvärt obehagligt :/ 

Ja visst är de obehagliga? Tycker också det! Man får så ont där de har klämt. Blir att prova prostafen iallafall och hoppas att det hjälper!
  • Ssr

Mitt illamående som jag har haft det så jobbigt med har gradvis försvunnit dag för dag. Nästan så det är lite läskigt för när man mår illa så vet man ju att man är gravid ;) trodde aldrig att man skulle sakna att må illa. Men brösten ömmar och värker värre än nånsin och de har blivit mkt större så det är ju positivt iallafall. Jag har fått känningar i högra höften, kommer när jag går en liten längre sträcka. Kan det vara början på foglossning?

• Ssr
    Stjernfelt skrev 2013-11-19 12:54:59 följande:
    Jag känner mig lite positiv då jag fortfarande känner av några av mina symptom, som "växtvärk", trötthet, ont i brösten, uppstötningar och illamående då och då. för visst borde man inte ha kvar symptomen om där inte finns något kvar? 

I vilket fall så längtar jag enormt mycket tills på fredag eftermiddag så jag får veta på riktigt :) 

Det är så jag också känner, att sålänge det finns symtom kvar så borde allt vara som det ska :) jag fick sura uppstötningar igår kväll, äckligt men ändå välkommet, haha!

Spännande att få se den lilla! Vilken vecka är du i?
  • Ssr
    Stjernfelt skrev 2013-11-19 13:11:41 följande:
    Ja vi får hoppas på det :) Hehe ja jag får det ganska ofta :P

Jag vet inte om jag får se den, jag är i v6 (5+5) :) Har hälsosamtal på fredag men hade en blödning i lördeskväll så vi ska även kolla så att det inte var ett missfall. Vilket jag hoppas att det inte var och inte tror helt på eftersom jag fortfarande har symtom :) Man kan ju hoppas att hon gör ett vul men barnmorskan jag pratade med i telefon pratade bara om gravtest o sånt men hade varit trevligare med ett vul :) 

Jaha okej! Hoppas de gör ett VUL så du får veta till 100 %. Jag är i v 8 (7+4) jag har sett ett tickande hjärta i början av vecka 7, det känns bra att det finns nått där inne :)
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014