Första barnet bf i juli 2014
Hej jag hoppar in här också! Gravid i v 7 med bf 3 juli. Roligt att det är så många man kan följa :)
Hej jag hoppar in här också! Gravid i v 7 med bf 3 juli. Roligt att det är så många man kan följa :)
Har ni andra berättat på jobbet?
Själv fick jag gå på en gång jag plussat då jag måste bli omplacerad direkt vid graviditet. Ni som inte har riskfyllda arbeten, när berättar ni?
Är det några av er som pendlar till jobbet?
Jag jobbar som röntgensjuksköterska och idag smög jag in på ultraljud och fick se den lilla i magen, den var såå liten men hjärtat slog för fullt, känns helt underbart :D
Jag måste få klaga av mig lite, sambon är nog ganska trött på att höra mitt tjat. Jag mår så fruktansvärt illa. Hur ska man stå ut?! Har inte jobbat, orkar inte göra något och kan inte heller sova pga illamåendet.
Ska få träffa en läkare nästa onsdag för att få medicin utskrivet, men det är nästan en hel vecka dit!! Kan inte äta och är inte sugen på något överhuvudtaget, jag håller på och bli galen snart.
Förlåt, behövde bara få skriva av mig.
Bm sa att jag kunde prova receptfritt, men jag har ätit dom väldigt mkt i mitt liv för jag blir åksjuk av att bara titta på en bil, haha! Är lite bättre nu när jag är vuxen men jag blir totalt däckad av dom där tabletterna, somnar överallt och hela tiden, vilket inte fungerar så bra på jobbet då man måste vara skärpt hela tiden. Just nu försöker jag mig på "sea band" som man sätter runt båda handlederna, är osäker på om de faktiskt funkar och jag kan inte ha dom på jobbet eftersom de strider emot hygienrutinerna och alla skulle de dom och undra vad de är för nått. Blev erbjuden Calma igår av mamma, höll på att kräkas för jag tycker de är jätteäckliga, haha. Det är inte lätt när det är svårt ;)
Mitt illamående som jag har haft det så jobbigt med har gradvis försvunnit dag för dag. Nästan så det är lite läskigt för när man mår illa så vet man ju att man är gravid ;) trodde aldrig att man skulle sakna att må illa. Men brösten ömmar och värker värre än nånsin och de har blivit mkt större så det är ju positivt iallafall. Jag har fått känningar i högra höften, kommer när jag går en liten längre sträcka. Kan det vara början på foglossning?