Inlägg från: godisen |Visa alla inlägg
  • godisen

Första barnet bf i juli 2014

Nu vågar jag kliva in i gruppen, men det är med lite darriga fingrar.

Fick ett svagt streck igår när jag trodde jag skulle få mens och Gravid 1-2 idag.

Första riktiga försöket, killen fick tårar i ögonen när jag berättade :)

Jag hadr skrivit ett brev från lill*n som var till honom där h*n grattade tidigt på fars dag!

Första barnet, BF 14juli

Grattid till allas graviditeter ?

• godisen

Mitt Grattis var såklart med !! Inte frågetecken !

Jag har fortfarande svårt att fatta att jag är gravid!

Har sett att vissa ringt till mvc, borde jag göradet nu? Iof för att få tid om några veckor..

Sov gott allihopa :)

• godisen

LååångVägDit - vi verkar vara i samma vecka, jag gick enligt beräkningarna in i v5 idag (4+1)

Ja ska nog ringa till mvc imorgon, vi får se vilken det blir. Det blir säkert bra oavsett och blir det inte det så får vi väl byta!

Jag har som några andra skrivit haft lite ont, mest på venusberget (tror det heter så), det ilar och trycker.. men jag tar det med ro med tanke på att jag knappt känner något annat.

Min syster blev överlycklig idag när jag frågade om jag kund få låna hennes mamma-kläder ganska snart :D

Känns fantastiskt!
    Hjärta 

• godisen

Vi tänkte vänta till V12 som ni :) julafton för iaf mina föräldrar då vi inte bor i samma stad och det känns inte som en sak man tar per telefon!
    Min syster och en bästa vän till mig vet men annars tror jag vi väntar.. Jag vill gärna veta att allt ser bra ut innan även om vi självklart kan ha stöd av familjen om något går fel, så lite kluven är jag.

Men det roliga är att det blir någon mindre farmor/farfar + mormor/morfar julklapp ;) 

• godisen

Hej tjejer! Jag har sprungit runt som en tok idag på jakt efter någon form av bra byxor som inte trycker!! Nästan inga affärer säljer sånt längre. .

Än så länge klarar jag mig med att dra in magen men trycket från linningen är jobbig!

Vill helst inte ha med mudd.

Jag berättade för min bästa vän idag och utbrast i ett tjut och glädjetårar :)

Så härligt! !

Jag har f.ö. lite ont på venusberget men i övrigt är jag än så länge förskonad från symtom!

Ha en bra kväll!

• godisen

Eftersom fars dag är på ingång vill jag gärna köpa något till min sambo. .

Men jag vet inte vad än, det kan bli nåhon kul bok. Det känns harmlöst ;)

Annars har vi sagt att vi ska vänta tills efter vecka 12!

Google är för övrigt min nya bästa vän ! !

Kan allt :D

Det var någon som skrev om att denne berättat på jobbet. .? Får jag fråga vad du jobbar med? Är nämligen själv i det läget att jag snart måste berätta då jag jobbar som polis i yttre tjänst.

Funderar över vad jag får göra och hur länge jag känner att det är okej att jobba i uniform. .?

Sov så gott ni kan sen.

:)

• godisen

Grattis alla nya!

Jag känner ingenting, verkligen ingenting i kroppen utom nästäppa och rinnsnuva.

Jag är egentligen inte alls orolig och vet att jag borde vara tacksam. Vilket jag också är med tanke på mitt yrke.

Men känslan om att något kanske är fel vill liksom inte riktigt lugna sig.

Jaja,

Trevlig helg för er som är lediga :)

• godisen

KristinaS - jag jobbar som polis och är därför tacksam för uteblivna symtom :)

• godisen

Jag känner med tanke på att jag mår så bra vänta till jul med att berätta.

Dock berättade jag för min vän/kollega idag. Hon blev jätteglad och sa att hon och hennes man fick ligga i så att vi kan vara mammalediga samtidigt :)

Känner fortfarande inget mer än näsan..

Jag tänker också att det blir så himla länge om vi berättar nu i v6.

Jag kör på som vanligt ett tag :D

• godisen

Zakira - jag har inte berättat och kommer nog vänta till mitten av dec. Det är iof HELT beroende på hur jag mår.

Som det är nu mår jag bättre än jag gjort på länge :)

Jag hittade för en tid sedan en artikel om just utsatta yrken och fram tills den dag magmusklerna tryter, alltså slappnar av och faller åt sidan, så ligger bebis skyddad av mig. Mina organ och muskler skyddar mer än man kan tro.

Det är även smitta och buller som kan vara skadligt.

Det som togs upp som faktisky hade skadat bebis eller gett missfall var bilbälte vid krock. Trycket som blir är så kraftigt och trycker så exakt mot livmodern att det kan ge skada.

Så för mig är det främst en bedömning hur jag mår, skulle jag någon gång ens tänka tanken på allvar att jag blir nervös så går jag till min chef och ber om omplacering.

Hoppas svaret hjälpte :)

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014