Inlägg från: LovisaC |Visa alla inlägg
  • LovisaC

Första barnet bf i juli 2014

Jag vill också vara med här!

Jag väntar också bebis nummer ett och är precis som "LååångVägDit" i v5+0 idag med bf 17-18 juli.

Jag är 29 (fyllde år två dagar innan äl) och maken 28 (fyller år 11 dagar efter bf). Detta är vårt sjunde försök (men två oskyddade år...) och det kändes verkligen som det var menat!

Han är verkstadschef och jag resande säljare. Kissnödigheten är redan en utmaning i bilen om dagarna, jag mår duktigt illa sedan två dagar, mina bröst ömmar och jag får inte sova om nätterna. Än har inte den lamslående tröttheten hittat mig dock!

• LovisaC
    LååångVägDit skrev 2013-11-09 07:21:13 följande:
    Grattis! Va skoj!! :) Jag har bf 11 juli, hmm, hur kan vi ha olika om vi är på samma dag?

Skulle jag utgå ifrån mensens första dag så har jag bf 13-14 och jag vara i v5+4. Jag utgår ifrån ägglossningen eftersom den sker på dag 18 i min cykel och inte dag 14 som hos de flesta :)

Jag vill inte riskera att bli framflyttad vid VUL och bli förkrossad. Been there...
  • LovisaC
    MissUnik skrev 2013-11-09 08:55:22 följande:
    Välkommen hit och grattis till plusset!

Jag sitter själv i en bil hela dagarna och det är verkligen ett helvete det här med kissandet! Man skulle haft ett kontorsjobb där man har tillgång till toan jämt! :p

Är det nån som slipper gå upp flera gånger på natten?
    Haha jag springer också upp flera gånger per natt. Det är så himla sjukt att jag påverkas så starkt REDAN! För tusan, jag gick bara in i v5 idag!?!

Jag måste ladda upp bilen med toapapper och tvättlappar så jag kan stanna längs vägen. Urk vad jobbigt det blir i vinter bara?! Hur gör man då?! 
  • LovisaC
    malin1985 skrev 2013-11-09 13:41:14 följande:

Jag har kissat jätteofta sedan innan bim. Vad jobbar du med? Om de finns bensinmackar så brukar ju dom ha toaletter. :)
    Jag kör runt i ett ganska stort distrikt (jag rullar ungefär 200 mil/vecka) och besöker butiker. Jag är säljare :)
    Haha, ja, men på vissa vägar finns det inga toaletter....  
  • LovisaC
    Turvion skrev 2013-11-09 15:52:41 följande:
    Fyfan vad jobbigt och sitta och köra bil och vara kissnödig.. Jag tycker de kan av jobbigt att hålla mig från jobbet -> hem och de tar 20 minuter med bilen haha!
    Så nu är klänningen på och vi ska iväg på fika/middag hos svärmor och jag stod nyss och halvböla för att jag ser jättegravid ut (är bara svullen men ser verkligen ut att va typ i 4e månaden) och min sambo skrattar: ah nu kommer alla att se att du är en fatty!;) haha så elakt..
    Det är inte ovanligt att man får lite förstoppning i början och det syns på magen eftersom tarmarna blir fulla ;)
  • LovisaC
    MissUnik skrev 2013-11-09 16:28:12 följande:
    Åh jag är tvärförstoppad och har inte ens börjat med järntabletter ännu
    Jag är normalt förstoppad (massa allergier så jag får inte alltid i mig fibrer eftersom jag är lite dålig på att äta spenat). 
    Nu däremot fungerar min kropp normalt så jag har nog droppat 2kg bara på att magen tagit fart, hehe :D 
  • LovisaC
    LååångVägDit skrev 2013-11-09 21:19:59 följande:
    Länsförsäkringar (heter här "Dalarnas försäkringsbolag") har från v 10! En gravidförsäkring skyddar både dig o barnet om man skulle råka ut för en olycka till exempel. Om mamman eller barnet skulle avlida. Om barnet föds med någon sjukdom. Om mamman måste ligga på sjukhus under graviditeten får man ersättning. Med mera! Var med i en olycka för några år sedan o hade som tur va en väldigt bra sjukdom&olycksfallsförsäkring som jag fått jätte mkt hjälp ifrån. Har varit deltidssjukskriven i flera år pga olyckan så jag vet hur viktigt det är att va försäkrad! Familjeliv erbjuder även en gratis gravidförsäkring såg jag från v 10. Finns länk på eran "startsida"!

Dalarna, månne? Finns du i närheten? ;)
  • LovisaC
    MissUnik skrev 2013-11-09 18:25:07 följande:
    Åh vad skönt att magen har kommit igång och att du gått ner på köpet! Själv har jag gått upp alldeles för många kilon redan..

Hur...? Jag blir väldigt nyfiken! Jag mår så illa och blir såklart extra noga med vad jag äter så all vätska jag bundit pga kolhydrater rinner bort :)
    Fayme skrev 2013-11-09 19:42:32 följande:
    Hej tjeje! Hoppar in här! Blogg senaste menedens sista dag är jag beräknad till 15 juli! Plussade imorse! :)

Välkommen! ;)
  • LovisaC
    LååångVägDit skrev 2013-11-10 06:14:39 följande:

Bor du i Dalarna? Glad
    Falun :)
  • LovisaC
    LååångVägDit skrev 2013-11-10 06:23:29 följande:

Jaha va skoj! Jag jobbar där! Glad  Tänk om vi vet vilka varandra är då! Haha, då är våra graviditeter inte så hemliga längre.. Flört
    Jag känner inte jättemycket folk i falun, men det är ju inte omöjligt! ;)
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014