• fia1

Första barnet bf i juli 2014

Turvion skrev 2013-11-22 19:00:41 följande:
    Jag börjar känna mig som en instängd patient i min egna lägenhet! Inte gjort annat än vart hemma, gått runt gården, vart på ica enstaka gång och på hälsosamtal och på akuten/sjukhuset senaste två veckorna nu :s Har orkat mig ut två ynka gånger a 5-10 min, kräktes tom i en buske första 'promenaden'. Mina föräldrar ville att jag och min sambo skulle komma och äta middag idag, tackade nej pga sambon 'jobbade senare än tänkt' och då tyckte de självklart att vi ska komma imorgon istället :/ känns som om man behöver berättade för de snart för de kommer ju undra varför jag inte vill träffa dem.. V.9 idag :) något att glädjas åt!
    Wow
    Såg ut som jag skivit det där, haha
    jag är idag i vecka 9
    Går bara hemma, blir galen, mår illa, spyr etc. 
  • fia1
    Turvion skrev 2013-11-22 23:12:20 följande:
    Fia1: haha vad coolt, otroligt synkade måste vi vara haha!:) fast det med illamåendet inte är något roligt :/
    Såjävlaneggo: håller med till hundra procent:) verkligen bäst gruppen!
    Bara jag som började gråta när Jens fick åka ur idol ikväll?:s (hoppas jag inte spoilade något för någon som inte sett) menar, jag hejade inte på honom speciellt och skulle aldrig gråta för något sådant annars haha, måste vara hormonerna!
    Mm verkligen, hehe
    Tar lergigan comp nu men hjälper inte. Postafen var nog lite mer effektivt  
    Jag blir tokig på att inte känna mig som vanligt någonsin längre. Avsmak för allt. Äcklig smak i munnen och allt luktar så starkt hela tiden. (och äckligt ofc)
    har vul nästa vecka

• fia1
    Turvion skrev 2013-11-22 23:27:02 följande:
    Fia1: nä lergigan Comp hjälpte inte mig heller, ah alla smaker är hemska och lukter! Kan knappt gå in i köket eller på toan om tvättmaskinen är igång..
    Åh spännande med vul! Hoppas allt är bra! Jag gjorde ett förra lördagen när jag var på akuten, såg ett tickande hjärta och ah, ett huvud och kropp fast de va svårt innan hon pekade fort sen fick jag nästan hoppa ut ur rummet med byxorna vid knäna haha, stressigt på akuten..
    Ne ja har till o med tagit 2 åt gången morgon, lunch o kväll. Hjälper inte. Morgon kräktes idag ändå 
    Haha samma här, killen åt chips med taco-sås och det stank så extremt i vår lilla lägenhet så jag stängde in mig i sovrummet.
    Och badrummet har sen jag blivit gravid lukta avlopp hela tiden. Minsta lilla känning från vattenlåset till tvättmaskinen gör mig illamående precis som du, haha. Jag blir tokig
    Oj, men va skönt att iaf få se det.

ja är relativt nyopad i buken så de vill kolla så jag inte har utomhav. eller ngt sånt, df ska jag kolla

• fia1
    Scsh skrev 2013-11-23 02:53:40 följande:
    Kan man ta lergigan comp och postafen tillsammans? Det kanske funkar? Nu mår jag inte illa än (peppar peppar) men har någon erfarenhet av detta? Kanske till och med det där seabandet? 
    jag frågade barnmorskan om man kunde det och det sa hon "absolut!" till 
    Hon tyckte jag skulle göra det
    Hon sa att vissa tar upp till 10 lergigan comp om dagen (att de tagit i årtionden för gravida kvinnor)
    Dock biter inget på mig nu tydligen 
  • fia1
    Enenina skrev 2013-11-23 09:54:49 följande:

Nä inga konstiga än så länge. Jag äter mest clementiner och lite sura godisar.jag borde egentligen inte äta clementiner då jag är känslig mot dom. Får klåda men det verkar funka bra nu av någon anledning.
    jag har förstört clementiner för jag åt dom en kväll då jag var riktigt illamående så nu kan jag inte tänka mig det igen, Synd! För det var jätte bra grej att sitta o pilla o äta
  • fia1
    Turvion skrev 2013-11-23 16:34:12 följande:
    Mår mycket sämre idag och behövde ta modet att berätta för min mamma för hon tyckte nu att de va konstiga ursäkter jag kom med för att inte hälsa på henne och pappa. Min mamma är nu galen, arg och besviken. Känns rent åt helvete, hoppas verkligen att hon bara behöver smälta de och bli glad istället ;( usch de här behövde jag inte..
    Men å varför tror du hon reagera så? 
    jag är bara 21, o berätta för mamma förra veckan. Hon vart jätte glad. Och jag trodde helt tvärtom. Hon var dock mycket tveksam till hur vår ekonomi ska klara det (även jag) men det får lösa sig förhoppningsvis 
  • fia1
    Turvion skrev 2013-11-23 17:49:07 följande:
    Pikku enkeli, lååångvägdit och fia1: jo hon skällde ut mig efter noter, tycker inte att jag och min sambo känner varandra (har känt varandra i 2år och vart tillsammans i 1,5), krångel med mitt jobb, jag är också bara 21 och min sambo är 25. Men min mamma har alltid sett mig som den mest ordningsamma av hennes barn osv så ah ;(
    Men vad konstigt och synd att hon reagerade så. Förstår att det känns riktigt tråkigt. jag o sambon har oxå "bara" vart tsm drygt ett år, men bott ihop hela tiden. Jag jobbar inte ens, vilket gör mig stressad

Hoppas hon gör en omvändning o blir glad för din skull istället 
  • fia1

Jag har verkligen en dålig kväll, mår konstigt på alla sätt man kan må dåligt typ. Magen vrider sig, mår illa, den är spänd, svag, skakig o jag vet inte vad jag ska göra eller ta vägen. Sova går inte när det är såhär heller. 

• fia1
    Scsh skrev 2013-11-24 18:58:50 följande:
    ja, jag undrar också - vad kallar ni er bebis där inne? :)
    PrickGlad
  • fia1

Jag bara slänger mat o slänger mat. så onödigt! Går i affären och tror jag kan få ner tex den o den o den. Sen kommer jag hem o gör maten. Och sen får jag världens avsmak och måste göra mig av med det för det gör mig så illamående. Haha alltså det är helt otroligt. Vet inte vad jag ska köpa längre för inget är jag sugen på. 
    Och jag vill inte förstöra all mat för mig själv, så jag inte kan äta det igen.
    Ngn som känner igen sig just nu?  

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014