Inlägg från: malin1985 |Visa alla inlägg
  • malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Idag har jag mått illa hela morgonen förutom den korta stunden jag åt frukost.... 

• malin1985
    Humlan26 skrev 2013-10-31 10:12:58 följande:
    Va spännande med hälsosamtal. Då är det på riktigt!

Mina symptom är stora blodådror på bröst och lår, dålig hy, trött och hungrig.
    Har haft mycket ont i magen men det har gett sig nu. 

Vilka symptom har ni?    
    jag har ömma bröst med ytliga blodårdror, illamående, trött, hungrig, molvärk då och då, kissar ofta och huvudvärk. 
  • malin1985
    MissUnik skrev 2013-10-31 12:11:39 följande:
    Jag mår också illa, spända bröst, kissnödig jätte ofta men framför allt så kommer yrseln till och från!

Jag kon precis hem från hälsosamtalet också! :) känns ännu lite verkligare nu!
    Spännande :) Fick du reda på något intressant? Jag ska inte på hälsosamtal förrän 15/11.
  • malin1985
    MissUnik skrev 2013-10-31 13:04:33 följande:
    Ja Malin det var spännande!
    Men vi pratade mest om kost, motion och alkoholvanor..
    Sen även om hur det kommer se ut med besök framöver och så.. :)
    Sen vart jag även framflyttad till vecka 7 istället för 6, men vet inte riktigt vad man ska tro på då jag fått fram så många olika datum.. Har alltid haft jämn mens tills för ca 4 månader sen så det hat blivit lite tokigt..

Sen pratade vi även om kub och nupp test.. Hur ställer ni andra till det? Kommer ni att göra det?
    Jag känner själv att det vore skönt, och framför allt att få göra ett tidigare ul, kommet aldrig kunna vänta till v 18!!
    Jasså? Vad baserade dom framflyttningen på? :) Skönt att "spara" en hel vecka bara sådär ;) Hade ju inte vart helt fel fast jag vet när jag hade ÄL så jag kommer troligtvis inte bli framflyttad, isåfall någon dag bara skulle jag tro. :)
    Jag kommer ta alla UL jag kan få ;) hehe  
  • malin1985
    MissUnik skrev 2013-10-31 13:16:09 följande:
    Ja du hos bm räknar dom ju efter första dagen i senaste mensen, men då räknar dom ju också på en cykel på ca 28 dagar och en lutealfas på 14 dagar tror jag.. jag har ju haft en app för att räkna ut äl men eftersom jag inte känner min så är jag ju inte säker på när befruktningen skedde..

Ja om det stämmer så absolut! :D

Ja självklart vill man ju ta alla man kan få!!
    Men eftersom jag är under 35år så kostar ju kub testet 1500 och då är frågan om man ska göra ett privat ul istället?
    Okej jag har äl på dag 18 så då kommer det inte stämma för mig med deras uträkning. :/ 
    Hmm okej får se om vi väljer att göra kub isåfall om det är så dyrt. Vad kostar ett privat UL? 
  • malin1985
    technicolour skrev 2013-10-31 16:15:23 följande:
    Hej! Jag hakar på här Precis fått bekräftat att jag är gravid med blodprov hos gyn ( hcg 38 ), Bim -3 inskrivning hos BM 11e. Hoppas det går vägen denna gång efter ett X för snart ett år sedan. BF vet jag inte än. Symptom: Bröstspänningar Yrsel, känns som bakfylla Lite illamående Trött

Grattis och välkommen till tråden! Skriv gärna in dig i bf-listan! :) du kan antingen gissa bf sålänge eller bara skriva bf: ? ;)
  • malin1985
    undrande03 skrev 2013-10-31 13:54:42 följande:
    Hej allihopa!

Jag har inte fått någon + än. men hoppas såklart då bim är om 1,5vecka ungefär.

Har sedan förmodad äl känt mig konstant kissnödig, nästan så att det känts som uvi ett par gånger..

är detta något som någon här varit med om innan ni plussat?

Hoppas verkligen på +, men räknar med att jag bara är skenis.. 

Jag kissade jättemkt innan mitt pluss :) ska hålla en tumme för dig :)
  • malin1985
    MissUnik skrev 2013-10-31 14:03:53 följande:
    Nä visst är det konstigt Malin! Jag var bara mer förvirrad av deras uträkning eftersom man typ räknat på varje hemsida som går ;P

I vår kommun (Uppsala) är det 300 kr för kvinnor över 35 år och 1500 kr för kvinnor under men kanske i olika kommuner..

Ang privat ultraljud vet jag inte.. Har försök googla men utan något vidare resultat.. Verkar inte som det går att göra här i uppsala så blir nog till att göra i Sthlm isf..

Och där kostar det mellan 700-1500 vad jag har hittat!

Okej verkar va olika så vi har sagt att vi gör kub om de inte e svindyrt. 1500 känns lite väl häftigt tycker jag. :/
  • malin1985
    Turvion skrev 2013-10-31 21:56:35 följande:
    Följer med här då jag :) plussat på tre stickor idag, bim-3 kanske, såååå glad! BF 6 juli enligt Vi Föräldrars 'kalender'. Min sambo och jag bor ihop jag är 21år och han är 25 år, vårt tredje försök var detta, iväg och köpa digitalt i helgen också :D

Har kissat ooootroligt mycket senaste dagarna, känner en light-version av mensvärk mest på vänster sida, ömma bröst och tycker inte att någon mat smakar någonting :S 

Grattis och välkommen till tråden :) skriv gärna in dig i bf listan (länk finns i ts) :)
  • malin1985
    LadyGrace skrev 2013-11-01 08:40:15 följande:
    Vi har prata igenom det flera gånger och bestämt oss för att först göra KUB och blir det dåligt resultat där vill vi göra FP och visar det att det med stor sannolikhet har DS så kommer vi avsluta graviditeten.
    Sen vet man ju aldrig när man står där med resultatet.
    Hade jag varit 10år äldre så vet jag inte hur jag skulle ha gjort.
    Vi tänker likadant. Vi är fortfarande unga och vi hade inga svårigheter att bli gravida. Det hade varit skillnad om vi försökt i flera år.
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014