LååångVägDit skrev 2013-11-03 15:23:55 följande:
Hej alla!
har läst igenom HELA tråden!
Är enligt gravidappen i v 5 (4+1). Sedan jag slutade med p-piller i början av sommarn så har jag haft mkt finnar som kommer innan mensen o sen håller i sig ett par veckor. (Hade nästan aldrig finnar innan) Så också denna gång men nu var det av en annan anledning! har de tidigare månaderna börjat få mensvärk nån dag innan mensen kommit men inte denna månad o misstänkte därför lite att det skulle bli ett ! Plus att jag varit tröttare o illamående på morgonen. Är jätte rädd att illamåendet ska bli sämre för min syster fick hyperemesis (extremet graviditetsillamående) med båda sina narm som höll i sig hela graviditeterna. Och det var tydligen stor risk att jag får det eftersom vi är enäggstvillingar. Det började i ca v 5-6 för henne.
Har också funderat på om man ska kunna vänta till jul o berätta för familjen då, skulle ju vara väldigt roligt att kunna ge det som julklapp, är i v 12 då. Men tror inte jag kommer kunna vänta så länge...
Låter inte kul o ha extremt graviditetsillamående.. hoppas du slipper de! Här har första riktiga illamåendet infunnit sig o jag känner mig ärligt talat sjuk! Huvudvärk, ingen ork, ingen aptit o illamående nästan hela tiden.... de värsta är att man ändå måste jobba o fixa i hemmet precis som vanligt för man e ju inte sjuk... hoppas verkligen att det inte håller i sig så länge!
häftigt att ni är enäggstvillingar förrästen! Är det enäggs- eller tvåäggstvillingar som är ärftligt? ;)