Inlägg från: malin1985 |Visa alla inlägg
  • malin1985

Första barnet bf i juli 2014

bebitankar skrev 2013-11-06 14:22:06 följande:
    Hej! Jag hoppar in här om det är okej :) Jag är 23 år och bor söder om Stockholm med min sambo som är 26 år. Jag plussade i fredags efter min och sambons första ivf, är idag i vecka 4+2 och har räknat ut BF till 13/7. Har haft lite symptom fram och tillbaka så som huvudvärk, halsbränna och illamående, allt på kvällar. Nu senaste tre dagarna har jag varit ganska dålig i magen och mår illa så fort jag blir det minsta hungrig. Men huvudvärken och halsbrännan märker jag knappt av längre, bara ibland. Önskar er alla lycka till och hoppas på många friska bebisar i juli :)
    Grattis och välkommen till tråden! Skriv gärna in dig i bf-listan (länk finns i ts) :)
  • malin1985
    Stjernfelt skrev 2013-11-06 14:31:04 följande:
    Hej! Jag hoppar gärna in, är 22 år, första barnet och plussade 4/11. :) Har bim idag egentligen :P

Vissa av mina appar säger att jag är i v5 (4+0) och en annan att jag är i v4(3+4) Jag är förvirrad och gissar på v 4 då det som sagt är bim idag. :P 

Har tid till hälsosamtal den 22/11, så innan dess blir det nog svårt för mig att tro på det :P hehe

Skrev samma sak i bildtråden, men vet inte om någon mer sett det eftersom det var här man skulle skriva :P
    Välkommen till tråden :) Vet du när du hade ägglossning så kan man använda det för att få fram vilken vecka du är i :)
  • malin1985
    KristinaS skrev 2013-11-06 15:48:01 följande:
    Här är en till som hoppar in i tråden! :)

Jag är 24 år och förlovad och sambo med killen sen några år tillbaka. Det här blir vårat första barn, ingen har barn sen innan.

Har räknat ut att jag har BF 13 Juli och nu är jag alltså i vecka 5 (4+2).

Testade svagt svagt i Söndags och lite starkare men svagt i Måndags. Igår morse fick jag gravid 1-2 på digitalt!

Har knappt några symptom förutom molvärk och stickningar i magen. Men gravid är jag ju så jag tänker inte oroa mig i onödan!

Grattis och välkommen till tråden! Skriv gärna in dig i bf-listan (länk finns i ts) :)
  • malin1985
    Humlan26 skrev 2013-11-06 17:35:28 följande:
    Mina bröst har blivit större med ömmar inte. Någon mer som inte har bröst som inte ömmar?

Idag åt jag choklad för första gången sedan plusset. Det smakade inte som vanligt, inte alls lika gott. Men det är väl bra! 

Mina ömmar inte så mycket längre men det är väldigt obehagligt att ta av bhn. Mina är också större, hade 75b innan o nu har ja 80c så de e rätt trevligt iallafall :)
  • malin1985
    såjävlaneggo skrev 2013-11-06 18:17:25 följande:
    Imorse när jag vaknade så vaknade jag på magen, och i em. också. Är det något som är farligt?

Har googlat lite och det verkar inte va nån fara, iallafall inte såhär tidigt. :) men fråga din bm om du är orolig!
  • malin1985
    Humlan26 skrev 2013-11-06 19:05:02 följande:
    Någon som har funderat över det här med "alkoholfritt" vin.

Jag var på systemet idag och köpte vin för vi ska ha gäster i helgen och jag ska försöka att smussla. När jag kom hem såg jag dock att vinet som skall vara alkoholfritt innehåller 0,5% alkohol.

Har googlat och det verkade vara blandade åsikter om man dricker det eller ej.

Hur gör ni? 

Jag är inte så förtjust i varesig vin eller öl så jag kommer hålla mig till läsk eller saft när jag ska festa till det under graviditeten ;) tror dock inte att det är nån fara att det är 0,5% i vinet då det endå räknas som alkoholfritt.
  • malin1985
    malin1985 skrev 2013-11-06 18:59:09 följande:
    Mina ömmar inte så mycket längre men det är väldigt obehagligt att ta av bhn. Mina är också större, hade 75b innan o nu har ja 80c så de e rätt trevligt iallafall :)

Bara för att jag skrev sådär så ömmar dom utav bara helvete nu när bhn åkte av :( nån som har nåt bra tips på en bh man kan sova med? Vill helst ha en vadderad utan bygel men är osäker på om det finns överhuvudtaget :/
  • malin1985
    alliari skrev 2013-11-07 06:31:08 följande:
    Jag tar gärna emot alla tips mot illamående.
    Jag äter smörgåsrån med smör. Smakar typ ingenting så det är lättare att få ner. Bara kex tycker jag blir för torrt. 
  • malin1985

Jag är inte ett dugg orolig för att berätta för familjen. :) Jag har haft en öppen dialog med min familj om att vi börjar bli redo för barn och sambons familj kommer bli överlyckliga då det blir första barnbarnet för dom :) Jag längtar efter att få berätta men vi har kommit överens om att vänta.

• malin1985
    effe skrev 2013-11-07 16:29:09 följande:
    Hej allihopa.. :) tur att jag hitta denna tråden, va inne i någon annan men det var många som hade barn sedan tidigare där :) 

Jag vet inte hur långt gången jag är, men tippar på ca v 5+4, fick missfall i mitten på juli och har sedan dess inte fått någon mens... har gjort grav test stup i kvarten nästan.. hehe, men för en vecka sen blev det ett svagt plus och i lördags var det rätt starkt. :) ska på vul den 18:e och har redan fått inskrivning den 3:e december.. spännande.

Hur gamla är ni allihopa och vart i sverige bor ni? =) 

Grattis och välkommen till tråden :) skriv gärna in dig i bf-listan (länk finns i ts), där finns även info om vart alla bor och hur gamla vi är :)
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014