• Ssr

Första barnet bf i juli 2014

Stjernfelt skrev 2013-11-19 13:52:12 följande:
    Ja gud vad skönt att ha sett det tickande hjärtat :) Ska bli kul när man kommer längre fram och man börjar se att man är gravid med :) Enligt apparna jag läst så börjar det inte synas förrän i v14-15. men hoppas det syns lite innan dess :) 

Ja det ska bli jättespännande! Min mage är riktigt svullen så jag ser redan gravid ut, haha! Men det är lite tråkigt eftersom det inte är bebisen utan bara massa svullna tarmar. Men jag hoppas också att det syns mycket tidigare än så! Ska bli så mysigt :)
  • Ssr
    Stjernfelt skrev 2013-11-19 14:43:34 följande:
    Hehe okej :) Ja det ska det! Har du berättat för alla i er omgivning? Jag har bara berättat för min mamma för jag pratar med allt om henne, resten får veta på julafton :) Om där nu finns något att berätta men vi är inställda på det :)

Det är ganska många som vet. Men ska vänta tills nyår med att berätta för kompisarna. Men familj och många på jobbet vet eftersom vi jobbar i strålning så är det många uppgifter jag inte för göra, så på mitt jobb är det aldrig nån som kan hålla en graviditet hemlig :)
  • Ssr
    Alltime skrev 2013-11-20 13:05:16 följande:
    Jag har också funderat på det där och varit lite nojjig. Jag bleker håret och skulle behöva göra det snart igen, men jag vet inte. Jag tänkte kolla med BM när jag är där på inskrivning den 9/12.

Har du rdan fått tid och tagit prover för KUB?! Min BM sa att det bilr någongång i januari för mig. Tyckte det var sent, jag vill ju veta i god tid innan abortgränsen så att jag iaf har möjlighet att ta ställning. Får kolla med henne den 9/12 också. Håller iaf tummen för er!

Jag var hos BM idag angående KUB, jag ska ta blodprov v 10 sen ultraljud mellan v 11 och 14. Så allt beror ju på vilken vecka du är i nu när du får göra KUB :)
  • Ssr
    Snurran85 skrev 2013-11-20 13:21:29 följande:
    Idag är det extrem lycka. Efter besök och fått gjort ett vul i vecka 8+5 så konstaterades det att vi väntar tvillingar :)

Oj vad häftigt! Grattis!! :D
  • Ssr
    mmod skrev 2013-11-20 21:53:47 följande:
    Idag var jag på inskrivningen (ensam) och blev förvånad att jag inte fick göra ett graviditet test men hon sa att med mina starka symptom så var det ingen tvekan om att jag var gravid :) fick bara massa papper och information samt fylla i mina uppgifter samt killens så han var inte med idag vilket självklart var bra så det blir hade varit något viktigt för honom för fick massa papper & en bok "att vänta barn"! Ska tillbaka om tre veckor och göra massa blodprover, urinprov osv... jag frågade om när man får göra ultraljud och hon sa att jag kan göra ett i vecka 12 men då får jag bara se hur många det är samt hjärtat eller så gör jag det i vecka 18-20 och då kan de se mer sa hon om organen är som de ska osv...gör jag det i veckan 12-13 får jag INTE göra det i vecka 18-20 pga att de har dåligt med resurser också sa hon nått om strålningen...funderar på att eventuellt boka in privat i vecka 12 här i Göteborg så jag får se så de finns något och sedan vänta till senare när landstinget erbjuder mig ett :)

Ultraljud ger inte ifrån sig någon strålning, så det behöver man inte oroa sig för. Klumpigt uttryckt av din barnmorska att det skulle vara strålning, de är mkt väl medvetna om att så inte är fallet. Så om du känner för att du vill ha två ultraljud så kan du ju boka ett privat :)
  • Ssr

Men fy! Jag lider verkligen med er tjejer som mår så dåligt. Jag hoppas verkligen att ni alla kan få må bättre snart! Är det nån av er som mår lite bättre eller har det varit lika illa hela tiden? Kämpa på!

• Ssr
    Enenina skrev 2013-11-23 10:09:34 följande:
    När jag fick reda på att det är bra att äta före man kliver upp så tog jag banan. Men nu klarar jag inte av banan.det är inte alls gott.

Åhh jag har också förstört banan. Levde på banan endast i två veckor för det var det enda som gick ner. Nu är det inte gott med banan alls längre.

Det var nån som sa till mig att när man är gravid så kan man ibland tåla vissa saker man tidigare varit allergisk emot. Nån mer som hört det? Låter för bra för att vara sant.
  • Ssr
    Turvion skrev 2013-11-23 16:34:12 följande:
    Mår mycket sämre idag och behövde ta modet att berätta för min mamma för hon tyckte nu att de va konstiga ursäkter jag kom med för att inte hälsa på henne och pappa. Min mamma är nu galen, arg och besviken. Känns rent åt helvete, hoppas verkligen att hon bara behöver smälta de och bli glad istället ;( usch de här behövde jag inte..

Mina föräldrar tog inte min graviditet bra heller ifrån början. Jag är också 21 och de hade inte förväntat sig att bli morföräldrar på ca 10 år (de var över 30 när de fick mig) det blev lite komstig stämning så jag och min pojkvän åkte hem. Dagen efter ringde mamma och grät och sa förlåt och förklarade att de blev så chockade men att de tycker det ska bli roligt. Nu kan jag ringa henne och fråga om grejer med graviditeten utan några problem.

Hoppas din mamma bara är i chock och att det löser sig :) håller tummarna!
  • Ssr
    såjävlaneggo skrev 2013-12-02 14:25:04 följande:
    Kan man byta barnmorska? Jag känner inte alls att vi har klickat på några plan alls. Jag längtar inte ens till nästa gång vi ska dit, pga henne. :(

Det första min barnmorska sa när jag träffade henne att man får byta när som helst om man vill. Det viktigaste är ju att du trivs med din barnmorska och ni kommer att träffas många gånger. Så ring dit och be om att få byta :)
  • Ssr
    LadyGrace skrev 2013-12-04 20:24:44 följande:
    Låter bra att lägga nojjorna åt sidan :).

Var hos BM idag och tog prover. Allt såg toppen ut och jag tyckte jag fick bättre kontakt med BM. Skönt som bara den :).

Nu börjar dock den långa väntan till UL den 20:e.

Jag har också ultraljud den 20. Det känns såå långt kvar!

Jag försöker också tänka positivt angående graviditeten. Känns bra att vi försöker få in en positiv anda här i tråden. Då känns allt mycket lättare :D
  • Ssr

Går in i v 11 imorgon. Jag satt långt framåtböj och skrev, och plötsligt så pirrar det till i magen, precis på en punkt. Precis sådär som beskrivningarna beskriver om en sprattlande fisk. Det varade i flera sekunder, så jag slet tag i tröjan för att försäkra mig om att det inte var den som låg emot magen. Jag är säkert på att det var bebisen, har aldrig nånsin känt nått liknande! Är det möjligt?

• Ssr
    Turvion skrev 2013-12-05 11:23:17 följande:
    Ssr: jag tror helt säkert att de va den lilla du kände :) jag kände hur något vände sig för några dagar sen, och jag resonerar såhär, det är ju faktiskt en liten vi har där inne som rör på sig hela tiden så det är klart vi kan känna den :)

Rätt glad att det snöar ute :D fast de är plusgrader så de smälter på en gång ;(

Åh vad roligt :D jag trodde det inte var möjligt att känna nått än, men nu känns ju allt genast mkt bättre att man känt något :D

Åh har du snö? Här regnar det bara ..
  • Ssr
    snabelkabel skrev 2013-12-05 18:57:11 följande:
    Jag har också ul 20 december, såg att de va massa andra som också hade det, vilken vecka är ni i då? Jag är nog i vecka 11+4 :) Vilken tid har ni ul, tänkte om man kanske hinner få se någon ul bild här då:)? Jag har tid 13.00

Jag är i vecka 13 då (12+0) :) har tid kl 11, men jag har aldrig någon dator utan sitter bara på telefonen. Vad jag har förstått det så kan man inte lägga upp bilder via telefonen? Kanske ska ta mig till en dator om allt ser bra ut och lägga ut en bild :)
  • Ssr
    Melmoh skrev 2013-12-06 16:23:49 följande:
    Hade sjukaste drömmen inatt! Jag drömde att jag födde en flicka i sängen mesans min sambo sov. Sambon kunde sova igenom hela förlossningen då jag varken skrek eller hade ont.. Det var som om jag sket bara haha. Dagen efter så hade jag lämnat våran dotter till min syster en hel dag(!) då jag var med mina vänner på tjejkväll.. Hahaha! Kändes så sjukt äkta bara.. Haha

Haha jag har också drömt konstiga drömmar. En natt drömde jag att bebisen låg i ett ägg, sen fick jag för mig att man skulle ta ut ägget runt v 9 så gjorde det, tills jag får höra att man absolut inte får göra så. I panik tryckte jag in ägget igen som då gick sönder med det struntade jag i. Var så ledsen och väntade på att bebisen skulle dö. Det kändes så verkligt. Var skönt när jag vaknade och insåg att bebisen inte ligger i ett ägg ;)
  • Ssr
    såjävlaneggo skrev 2013-12-08 08:40:34 följande:
    Är det någon som har ont i livmodern? Jag har en värk som liknar typ träningsvärk, det gör ganska ont när jag anstränger magen (typ reser mig upp från sängen).. Blir så orolig :( vad håller bebisen på med? :/

Har du värken mitt i magen? Jag har ont ut mot sidorna, alltså inte mitt i magen utan mer mot sidorna fast ändå inte helt ute i sidan, haha. Svårt att förklara, har aldrig känt såhär innan jag blev gravid. Måste ju vara växtvärk vi alla känner.
  • Ssr

Tjejer. Jag behöver få lite uppbackning. Var hos BM idag och fick väga mig. Jag är 170 lång och har aldrig varit den riktigt supersmala tjejen utan hon med stora bröst och lite otränad, men aldrig överviktig. Jag har aldrig vägt över 70 kg utan brukade ligga runt 68 kg. Idag vägde jag 78!!! Är halvt förstörd!! Vart kommer all vikt ifrån?? Det enda som syns är just att magen svullnat upp massor, den har blivit dubbel så stor och spänd, annars tycker både jag och killen att jag ser ut som vanligt.. Känns inte bra :( han blev lika chockad som jag över vikten :(

• Ssr

Tack tjejer! Jag hoppas verkligen inte att jag går upp så mkt mer på ett tag nu. Jag har ju tyckt att jag har ätit mindre sen jag blev gravid, fast jag har jättesvårt att äta på förmiddagen, brukar gå bra framåt kvällen, så då är jag hungrig när jag går och lägger mig och går ofta upp igen för att äta en macka.

Får bli några extra promenader och några fler turer till badhuset ;) så hoppas jag att vågen stannar där den är, haha :)

• Ssr

Gud vad skönt att höra att jag inte är den enda som lagt på mig massor redan!

Jag hade beställt mammabyxor som jag fick hem idag, skönaste byxorna nånsin!! Och man slapp känna sig tjock i dom för de passa hur bra som helst! :D

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014