Inlägg från: LovisaC |Visa alla inlägg
  • LovisaC

Första barnet bf i juli 2014

MissUnik skrev 2013-11-10 11:41:06 följande:
    Vi bestämde oss för att vänta till jul om vi inte stöter på någon situation där vi måste ljuga. Helst av allt vill jag inte berätta för någon alls men då kommer de som står oss nära ta så himla illa upp när det börjar bli uppenbart... 
    Hans familj är så himla gullig och pluttig på ett sätt jag inte är men i detta fall måste jag nog anpassa mig.
    Bloppen kommer ju liksom inte att vara bra min! 
  • LovisaC
    klarmogen skrev 2013-11-10 22:10:10 följande:
    Hej!

Medicin mot åksjuka ska hjälpa bra mot illamåendet. Värt att prova kanske?
    Många vänner till mig får Lergigan utskrivet men det är en tablett som gör en väldigt dåsig. Calma finns ju på apotek och det gör en inte riktigt lika dåsig.
    Mint kan lindra; tex tuggummi eller halstabletter.
    Aikotakara skrev 2013-11-10 21:51:44 följande:
    Tröttheten och illamåendet har slagit till på riktigt ..

Har mått illa konstant igår och idag. Har nästan sovit bort dagen pga illamående. Usch :'( Jag längtar ju inte till att hoppa på den tidiga bussen imorgon mot jobbet. Är otroligt åksjuk när jag är gravid.

Någon som har fixat eller ska fixa medicin mot illamåendet? Jag funderar starkt på att få medicin utskriven av läkare då jag inte fungerar när jag sitter helt "butter" med mitt illamående. Dagen funkar som inte.. O hur ska det inte bli på jobbet då :/

• LovisaC

Jag har berättat för en vän som jag pratat lite om kampen med. Hon fick alldeles nyss en egen sessa! :)

Vi berättade för ett äldre par igår. Vi var där för att fira hans 70-årsdag men jag somnade tre gånger under kvällen... jag ville liksom bara förklara varför; att de inte var tråkiga! De har ingen koppling till vårt umgänge så det spelade liksom ingen roll.

Svärmor får en VUL-bild i julklapp och jobbet får veta när jag måste berätta. Jag träffar dem bara på konferenser ändå :)

• LovisaC
    malin1985 skrev 2013-11-11 07:31:20 följande:

Inatt vaknade jag av att jag hade rejäl molvärk. Har mest haft en mildare variant fram tills nu men läste att det är helt normalt. Hade dock rätt svårt att somna om efter det så idag är jag riktigt trött........ Vet inte hur jag ska klara av dagen.... Om jag måste sjukskriva mig vet jag heller inte vad jag ska säga eftersom att jag inte vill berätta om graviditeten på jobbet än..... :/

Måste du säga något alls? Dra till med att du åkt på något med magen eller en enkel förkylning. Eller migrän! Migrän kan gå över på en dag om man har tur :)
  • LovisaC
    Turvion skrev 2013-11-11 14:16:53 följande:

Ssr: åååååh vad kul!!!!!:D:D vad härligt!! Skönt med sån lyx på jobbet :p
    Själv har jag fått ångest på riktigt idag... Helt sjukt, blev uppsagd på jobbet pga att vi är för många. Sist in, först ut.... Kom så olägligt, har typ panik hur fan ska allt gå nu ekonomiskt och grejer, kan man söka jobb som gravid!? Åh tusen frågor och jag bara gråter :|

Herregud!!! Jag vet precis hur det känns, detsamma hände mig och jag valde att göra en abort då... Med facit i hand så gjorde det inget (mf hade redan skett) men jag hade velat välja annorlunda.

Ni löser det. Kanske du kan få någons mammavik så länge? Jobb finns det alltid, det gäller bara att inte lägga ribban för högt.
  • LovisaC
    LååångVägDit skrev 2013-11-11 15:09:55 följande:
    I Landstinget Dalarna har man tydligen inte hälsosamtal utan det är liksom inbakat i inskrivningen. Men alla andra på den här tråden verkar få hälsosamtal först o sen inskrivning.Vilken VC var det? (Du behöver inte säga om du inte vill!)

Falu VC, en privat vårdcentral :)

(Jag är mest lite småhemlig för att jobbet inte ska få veta. Eller familjen eftersom de inte har något med mitt liv att göra men det är en annan historia haha).

Får du hälsosamtal innam inskrivning?
  • LovisaC
    FridaA skrev 2013-11-12 19:26:03 följande:
    Hej jag e gravid i fjärde eller femte veckan nu :) bf runt 20-25 juli 

Åh, grattis! Visst har väl vi möts i Spök-tråden?! :)
  • LovisaC
    FridaA skrev 2013-11-12 19:56:40 följande:
    Jajamensan det har vi :) tack så mycket e jätteglad :D

Det ska du vara, med all rätt!! Vad härligt!!
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014