Inlägg från: nyttliv2014 |Visa alla inlägg
  • nyttliv2014

Första barnet bf i juli 2014

Mår illa nästan hela tiden, inte så att jag måste kräkas men ett molade jobbigt illamående. Det blir förstås värst när jag är tom i magen.

Någon som har tips så tar jag gärna emot. Har fått ett väldans saltbegär. Inte specifikt att ja vill ha salt godis men bara att allt jag äter ska helst vara salt. Salt mat, gärna pommes och sånt onyttigt som är gott med salt på. Igår rostade jag ett bröd och åt upp det tillsammans med rester av bearnaisesås som fanns sen dagen innan. Tror jag börjar bli lite knäpp i huvudet av det här.

Mina mellanmål består av salta kex med sour cream and onion smak :P om det är såhär redan nu så undrar jag hur mkt extra jag kommer hinna lägga på mig under graviditeten. Måste behärska mig Förvånad

• nyttliv2014
    Stjernfelt skrev 2013-11-12 11:36:24 följande:
    Jag har med mycket illamående, dock inte på mornarna utan oftast på förmiddagen och senare eftermiddag/kväll. Har dock inte samma problem som er som inte kan äta, usch vad tråkigt för er :(

Har fortfarande mycket "mensvärk" hela tiden, och "munkräkningar" haha usch det lät äckligt, men uppstötningar ni vet. Och är duktigt svullen om magen, ont i bröstvårtorna och trött typ alltid och är sötsugen som få.. Så min motivation till att träna och försöka bli av med min övervikt innan jag växer av graviditeten är ganska så låg :(

Och allt detta och är bara i v5(4+5) :O känns lite tidigt att ha så mycket symptom va?

Ursäkta att jag rabblade alla mina symptom, ville bara berätta för någon då min man är trött på att höra mitt tjat om varför det är så o inte så osv... haha :P  
    Jag har också mycket symptom tidigt. Men trots att jag går och mår illa och känner mig svullen och öm så känns det otroligt bra att känna allt detta. Så kul att vi är så olika också, jag känner mig ofta hungrig men sötsuget är på noll, och jag är en riktig godisråtta i vanliga fall.

Håller med om att motivationen att träna inte är särskilt hög. Jag borde också röra på mig, jag ligger på gränsen till överviktig så jag är orolig över vad en graviditet kommer göra med kroppen. Hoppas matbegären dämpas snart Skrattande
  • nyttliv2014
    Stjernfelt skrev 2013-11-12 14:50:52 följande:
    Härligt att du med har symptom tidigt :) Ja jag är med överlycklig för anledningen till att jag mår som jag gör :) Åh vad skönt om mitt sötsug med hade varit borta! 

Jag lyckades faktiskt tvinga ut mig på 1 timmes promenad idag. Men en gång är ingen gång så ska försöka göra det varje dag nu så jag verkligen lyckas bli av med lite av min övervikt :)  
    Jag är ute och går ganska mycket, har en jakt labrador på 2 år som är full av energi så jag kommer ju ut mycket på grund av att jag har honom. Dessutom bor jag ensam i veckorna (tillfälligt) för att jag arbetar på annan ort så jag har ingen som kan hjälpa mig med hunden, är verkligen helt slutkörd på kvällarna efter promenader och 8h på jobbet. Men jag skulle ju behöva röra mig ännu mer än så Glad älskade att gymma förut, men nu finns bara inte tiden/orken för det. Lägger på mig så himla lätt när jag inte rör mig.

Bra att du verkligen försöker komma igång i alla fall.. Om du gör en timmes promenad om dagen till en vana så kommer det kännas lättare om ett tag.. Då kan man förlänga tiden eller gå jobbigare promenader i kuperad terräng.

• nyttliv2014
    Asjak skrev 2013-11-12 14:46:57 följande:
    Nyttliv2014 jag älskar oxå godis men sedan en vecka tillbaka vill ja bara ha frukt och mat, himla skönt att slippa godis suget!

Jag ska på min inskrivning 25/11
    Ja fast var försiktig med frukten Glad det är nästan lika farligt som godis. De lägger sig där vi inte vill ha det Tungan ute

Jag ska på hälsosamtal på måndag 18/11, jag vet inte exakt vilken vecka jag är i men jag hoppas vi ska försöka lista ut det då. Som minst är jag i vecka 7.
  • nyttliv2014
    Stjernfelt skrev 2013-11-12 15:43:44 följande:
    Gud vad duktig du är :) Jag har dessvärre bara en innekatt så blir inga promenader med djuren ;) Jag tycker det är svårt att komma igång o träna ordentligt själv men jag ska försöka ta mig ut en timme om dagen ändå :) både för min och det lilla miraklets skull :) Nu är jag dock helt slö, skulle kanske fixat vardagssysslorna innan jag gick ut ;) hehe

tror dock inte jag hinner bli av med 10kg innan det är dags för mig att börja växa men varje liten minskning är ju en mindre vinst :)
    Ja huvudsaken är att man i alla fall gör någonting. Även om man inte lyckas tappa så mycket så mår man bra av att röra sig. Efter promenaden när man är trött så är det som att man lite mer förtjänar att ta det lugnt och bara mysa i soffan. Man får ofta den där må bra känslan efter att ha rört sig.

Solig
  • nyttliv2014
    KristinaS skrev 2013-11-13 14:47:36 följande:
    Tyvärr blev det ingen bebis för min del, det är ett missfall jag har nu.

Men jag önskar er andra tjejer lycka till med era graviditeter! Tack för stödet och kramar till er.
    Stackars dig, jag vet precis hur du känner, jag satt i samma båt för bara några veckor sedan. Fredagen den 13e september fick jag mitt missfall.. Men lova att inte ge upp eller bli avskräckt nu. När kroppen återhämtat sig så är det bara gå på igen. Jag blev gravid på första försöket efter mitt missfall. Så nu hoppas jag av hela mitt hjärta att det går vägen.

Lycka till!  {#emotions_dlg.flower}
  • nyttliv2014

Fy va hemskt att så många är hemma från jobbet för illamåendets skull.. jag mår själv ganska illa nästan hela tiden men jag har inte behövt kräkas än även om de känns som det är nära ibland.

Att gå hemma är så tråkigt så jag hoppas att jag slipper. Hoppas ni kommer ur det värsta snart!

• nyttliv2014
    malin1985 skrev 2013-11-13 16:53:05 följande:

Jag har också lyckats undvika att spy än så länge fast det är nog bara en tidsfråga :/
    jo vissa tider på dagen är riktigt jobbiga. Får kväljningar, för mig brukar det hjälpa att få i mig något kex eller så.. har laddat kontoret med mariekex och salta kex Tungan ute
  • nyttliv2014

I år ska jag och sambon fira jul med hans familj, dvs hans mamma, pappa och syster. Vi tänkte också berätta för dem då. Har kommit på en liten rolig ide som vi tänkte göra. Ska slå in varsin mugg med text farfar, farmor samt faster på =)

Snodde iden lite av min syster, hon gav vår mamma en mugg som det stod mormor på när hon skulle berätta. Listigt, roligt och lite annorlunda. Dessutom kommer en mugg nästan alltid till användning. Ogillar att ge saker som bara står och dammar =)

• nyttliv2014
    undrande03 skrev 2013-11-14 10:49:38 följande:
    hej! 
    fick tid idag för inskrivning/hälsosamtal om 2 veckor.. är då i vecka 7 ca. (6+4 enligt egen uträkning)
    känner mig väldigt orolig för mf igen.. när kan man kolla med vul och se ett hjärta slå?

har värk på kvällarna, och även illamående när jag inte ätit på ett tag. även ömma bröstvårtor..
    är allt detta normalt? 

jättenojig...! 
    Du och jag verkar ha ganska lik historia, jag fick också missfall nyligen. Är också jätteorolig för ett till men jag försöker att ta en dag i taget, även om man är jättelycklig och vill planera.

Jag testade mig positivt efter att ha mått illa två kvällar i rad. Var då gravid i vecka 5 ungefär. Efter det mådde jag alltid illa när jag inte ätit på länge och sen övergick det till att jag mådde illa i stort sett hela tiden. Nu tror jag det börjar bli bättre igen (ta i trä). Kände också värk fast bara korta stunder då och då, nu var det några dagar sen sist. Ömma bröst har jag fortfarande samt öm mage.

Så det du känner är nog helt normalt =) jag tror inte du behöver oroa dig för någonting just nu
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014