Första barnet bf i juli 2014
Jag är så sjukt nervös för att berätta för mina föräldrar ikväll.. Är rädd att mamma typ ska tuppa av!
Eller att de inte ska säga något alls... 
Jag är så sjukt nervös för att berätta för mina föräldrar ikväll.. Är rädd att mamma typ ska tuppa av!
Eller att de inte ska säga något alls... 

Är det nån annan som lider av sina bröst just nu? Jag har så ont! Veckans höjdpunkt var när jag hittade en gammal uttänjd sport-bh som brösten får plats i. De har ökat typ en storlek till 75F och gör enormt ont. En plåga rent ut sagt!
Har mått illa hela dagen och haft jobbig huvudvärk, men det kändes lite bättre när jag hittade en fin Leander-vagga på annons och sambon direkt sa; "men kolla om den finns kvar då?". Så nu har vi varit och köpt en Leander-vagga med sänghimmel. *lycka*
Min sambo och jag reagerade typ likadant båda två; med total chock.
Sen dess har han börjat leta bil som ska vara krocksäker för barn, han kollar barnvagnsannonser, pratar om vad han och barnet kan göra när han är föräldraledig. Och så pussar han på magen varje dag. Han är mer exalterad än vad jag är.
Så den lilla ödlan är totalt oplanerad men så välkommen!
Är det någon annan som blivit mer harmonisk av graviditeten? Jag är ett pms-monster (typ 3 veckor varje månad
) i vanliga fall men i princip inget irriterar mig nu. Sambon lovade att plocka i disken, men det har han inte gjort och när jag nu gjorde det står jag bara och grinar och tänker på hur mycket jag älskar honom... I vanliga fall hade jag typ kastat i disken och varit sur. ![]()
Det finns en tråd till, som är blandad. Jag tycker det ät skönt med en tråd för bara oss utan barn sen tidigare, men det är ju inte hela världen för min del.
Jag är med i båda trådarna.
Har mått så sjukt illa ända sen igår, men känner mig även bubblig i magen och har ont kring typ magmunnen. Började fundera på om det är lite trög mage och/eller magkatarr.. Nu ringde lilla mormor och säger att hon är MAGSJUK! Blev det igår. Hjälp! Vi träffades i fredags eftermiddag ju! Nu är jag livrädd att jag fått magsjuka!!
Vår heter Ödlan när den ligger i magen, det kommer den inte heta när den kommer ut ![]()
Kommit lite blod hela helgen och nu gör du lite mer ont än vanligt så jag ville bara ringa bm och kolla vad de tänker. Hon tyckte jag skulle komma in och kolla så vid lunch har jag läkartid. Så rar bm som svarade!
Allt var som det ska! Ett litet hjärta som pickar. Blödningarna kommer från väldigt sköra slemhinnor, vilket inte är särskilt skönt, men ofarligt. Läkaren sa att jag är i 6+6 idag, så fyra dagar mindre än vad jag trott.