• mmod

Första barnet bf i juli 2014

Nu börjar illamåendet bli ännu värre :( har haft världens migrän på jobbet idag...ringde 1177 om rådgivning men jag fick inte ens ta Alvedon nu när det är i utvecklingsfasen...har legat i sängen sedan halv fem, mått dåligt, huvudet känns som det ska explodera...hängt över toaletten utifall att men har som tur är inte kräkts....ännu "roligare" är det att det är min födelsedag idag som jag spenderar i sängen....vet inte ens om jag orkar dra till jobbet imorgon, vet ju inte hur jag mår då och det värsta som finns är att sjukanmäla sig på morgonen :( har iaf fått i mig överkokta nudlar haha!

• mmod

Är hemma ifrån jobbet idag...mår illa och känner hur magen bubblar...har inte fått i mig någon mat ännu mer än ett par pepparkakor och vatten...känns lite som jag borde berätta för chefen snart då de troligen inte lär bli så glada att jag är hemma jämt men....känner hur jag mår dåligt av olika maträtter...är jätte sugen på kokt ägg just nu men ligger & tänker på hur äckligt det luktar haha

Jag har inte drömt nånting ännu om att jag är gravid vad jag kan minnas men har köpt någon enstaka body också och konstigt nog så dras jag mer till killkläder och både min sambo & jag kommer på oss själva med att säga 'honom' hela tiden :p lite mysko så men haha

Fick arbetskläder på jobbet igår och jag valde 42 i byxor (har vanligtvis 38-40) men de var så tajta...fick sätta en snodd mellan knappen & hålet och jag är bara i v. 6 (5+5)...tog ut min navelpiercing igår med :) den skaver mot byxor också så lika bra så kanske jag slipper det värsta med bristningar runt där :)

• mmod

Missunik: jag kokade ägg förut men de blev lösa i äggulan så jag kräktes men kokade nya nu som jag åt men nu vill jag kräkas igen...bara tanken på mat gör mig äcklad så sambom får nog sköta matlagningen framöver :( haha

jag arbetar i hemtjänsten så jag blir tvungen att köpa mamma byxor snart för dessa är tajta i midjan och håller inte många veckor till...hade prprecis slutat med mina p-piööer i början av oktober när jag var och provade och beställde arbetskläder men vi hade ingen tanke på att de skulle gå på första så men nu är de för små...tur jag har stor jacka iaf så jag slipper frysa i vinter :) innan arbetarbetskläderna kom hade jag leggings men de steamar och är obehagligt...

Nej min sambo började säga honom eftersom han vill ha en mini av sig själv. Jag var mer inne på tjej med rosa kläder och guligull men jag tycker bara de är fjantiga nu och har köpt mer mot kille och tittat på kläder till en pojk så de vore kul om det i slutet blir en kille när vi känt såhär haha

• mmod

Herregud vad jag inte kan stava på denna nya mobilen....

• mmod

Planerat var det men inte så fort kanske haha...slutade med p-piller och blev gravid på äl därefter så vi lyckades på första försöket fast jag sa till sambon att det kunde ta upp till ett år innan det blev något men det kom ingen mens & gravid är jag ;) däremot gjorde jag abort för ett år sedan och har hört att man har lättare att bli gravid efter missfall också :)

• mmod

Tänkte berätta till jul men är osäker på om jag klarar hålla mig tills dess...ska köpa bebis sockar & packa in med ett kort där det står 'farmor & farfar vi syns i juli' lär nog bli före julafton...vill berätta för dem redan nu, svårt att ljuga och imorgon kommer de hit så får ta på mig den största tröjan jag har haha & till helgen kommer min pappa & lillasyster hit en snabbis...börjar bli svårt nu :p

• mmod

Usch vad hemskt att ni har fått lämna oss pga missfall :( styrkekram till er båda!!!

Jag drömde att jag fick missfall...vaknade i panik och alldeles svettig..sprang till toaletten och kollade om de var blod på pappret men det var som tur var bara en dröm :) drömde efter det att vi fick en välskapt åsna haha sjuka drömmar man kan få och speciellt som gravid ;)

• mmod

Mitt illamående blir bara värre & värre...har inte kräkts ännu men det är på gränsen känner jag...

Dammsög nyss och fick lägga mig för blev så illamående :( ska på hälssamtal på onsdag så får ta upp det med bm då :)

• mmod

Hade svärföräldrarna på besök nu och de ska komma hit nästa helgen så sa svärmor att jag & hon kan dricka vin medan killarna lagar maten...sen när de åkte sa jag till min sambo att vi kanske ska berätta snart men han sa bara att det var bara att jag sa nej till vinet också men det är lättare sagt än gjort tycker jag när de väljer att spendera en helg med oss och ser fram emot att äta god mat och dricka lite vin & öl så kommer jag stå där och tacka nej till ens ett glas....usch mår dåligt bara jag tänker på hur elak jag kommer känna mig när de kommer....

• mmod

Gick in i vecka 7 (6+0) idag och shit vad tiden går fort eller ??? Plussade 4 november på bim +2 men visste redan att jag var gravid för hade så mycket symptom haha nu ligger jag i sängen med svagt illamående och en bubblig mage typ som gör både ont och kurrar...

Har varit sjuk onsdag & idag fredag (ledig torsdag) och ser INTE fram emot en jobbhelg men antar det är dags att försöka rycka upp sig och jobba...får ju inga pengar utan att jobba :( har laddat upp med saft, citron & fläder som jag kan tipsa hjälper mot illamåendet pga att den är syrlig :) samt digestive kex vid sängen :)

Ha en fin fredag allihopa :)

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014