Inlägg från: LadyGrace |Visa alla inlägg
  • LadyGrace

Första barnet bf i juli 2014

Vi har några som vi båda gillar. Både kill- och tjejnamn. Men inget spikat. Tur att vi har ganska lika smak. Vi gillar vanliga svenska namn. Vi retas dock med familjerna och säger att om det blir killar så blir det Rasmus och Pontus (sambon heter Hampus) och blir det tjejer så blir det Sanna och Hanna (jag heter Anna). Det är fina namn men låter ju som om vi blivit lite galna ;).

• LadyGrace
    MiniV skrev 2014-03-05 09:30:38 följande:
    Vi gillar också vanliga svenska namn, de ska också vara relativt korta. Men tycker att tjejnamn är svåra, de bästa är tagna av tjejer i vår omgivning.

Haha, Min sambo föreslog Nina på en tjej, då det är första bokstäverna i hans namn och sista i mitt (Sabina och Niklas). Vänder man på det blir det Sabiklas - inte det vackraste jag hört direkt, men hysteriskt roligt!

En kollega på jobbet hade skrivit en lista, hennes man en och sedan hade de kollat om de hade några gemensamma namn. Kanske värt ett försök?

Vi har gjort en sån lista. Det är toppen.
  • LadyGrace
    Turvion skrev 2014-03-06 22:31:54 följande:
    Jag ser och känner både på insida och utsida varje dag, mest morgon och kväll :) helt underbart!

Jag känner mig dock jättestor, men har bara gått upp 3kg, v23 nu och v24 imorgon. Hur mycket har ni gått upp?

Jag har gått upp ca 9kg och går oxå in i v.24 idag. Känner mig gigantisk!

Kunde se bägge bebisarna på utsidan igår :). Det är en läskig men häftig känsla tycker jag.
  • LadyGrace
    Stjernfelt skrev 2014-03-07 10:13:02 följande:
    Vad roligt med ultraljudet effe!! Tereese Jaguar haft inte magen på alla möjliga sätt otaliga dagar i streck (var så dålig förrförra veckan ju så jag inte kunde sova eller äta) så ja visst kan man ha mycket ont utan att det är något! Jag är ett levande bevis ;) har fortfarande mycket ont men inte orolig längre eftersom det aldrig är något :) Jag har gått upp 2kg bara! Men så var jag överviktig från början så allt fett har bara omförhandlas till en fin bebisbula :) vilket är härlig! Blir det inga extrakilon att bli av med sem ;) ni som har gått upp "mycket" ska få höra nu, både min mamma, moster och syster hade gått upp 12-18kg redan i v 18! Och de är de hälsosammaste jag vet, det är bara så olika för alla. Och vissa går upp i början ovh vissa i slutet bara. :)

Faktiskt skönt att höra. Jag har ju lite svårt att jämföra eftersom ingen i min nu levande släkt har bärt tvilllingar. Min mamma gick upp 8kg totalt med mig, men hon har alltid varit väldigt nätt.

Tänk vad samhället gjort med våra tankar. Vi borde ju inte bry oss så mycket om vikten så länge bebiseb mår bra. Men det är svårt tycker jag att inte påverkas av att man ska vara smal även om man är gravid.
  • LadyGrace
    Rebecka83 skrev 2014-03-07 13:52:09 följande:
    Men ang. viktökningen.. Det är ju en sak om man börjat äta jättestora portioner, extra måltider, massor mer snacks, bullar, godis etc som gör att man går upp extra mycket. Det gör ju inte att bebisen mår bättre. Men om man äter ungefär som vanligt, bara med extra mellanmål, så spelar det nog mindre roll om man går upp 10 eller 20 kg totalt.

Håller helt med, men det gäller ju även om man inte är gravid oxå. Att äta bra menar jag.
  • LadyGrace

Ett hyfsat billigt alternativ till vanlig BH när man har lite större byst tycker jag är sportBHn. Man kan komma ner i pris på de som inte är superstödjande. Kanske inte supersnyggt men jag tycker det funkar bra till vardagen.

• LadyGrace

Såjävlanego; Känner igen mig med alla krämpor! Har foglossningar och igår var det en riktigt jobbig dag. Har super ont mellan benen. Det känns som om nån försöker slita mig i tu. Kan bara ligga på rygg och sova allt annat gör ont. All rörelse är smärtsamt trotts stödbälte. Jag är dock hård i magen istället men snorig. Sen har jag sura uppstötningar så jag spyr.

Men som tur är gör varje lite puff och spark mödan värd : )..

Har oxåbörjat få iordning på bebis rummet. Sängarna är uppe. Bäddade med nya fräscha madrasser, täcken och kuddar. Vi har inte bestämt om vi ska måla om de ljusa träfärgade sängarna än. Det får vänta tills det blir varmare ute så man kan stå i garaget och måla.

Kan gå in i rummet och sätta mig i gungstolen och bara slappna av och längta.

• LadyGrace

Jag har oxå en del sammandragningar och frågade BM om det och så länge de inte gör ont, går över i vila och inte kommer regelbundet så skulle det inte vara någon fara.

• LadyGrace
    Stjernfelt skrev 2014-03-10 13:48:37 följande:
    Okej vad bra! Mina gör inte ont är bara lite obehagliga, de kommer dock även om jag vilar eftersom jag inte gör något annat :p

Samma här, men de går över ganska fort.
  • LadyGrace

Jag har satt köpstopp på mig själv men håller ändå koll på rabatter. Vi har bockat av nästan allt på listan. Det enda vi har kvar är nog bärselar. Men vi tänkte nog vänta tills de kommer för att kunna prova med barnen. Sen går det ju alltid att köpa mer kläder ;). Och de lär ju få massa sånt när de kommer. Är glad att jag fixat det mesta nu för foglossningarna blir värre för varje dag. Sen när dygnstempen är över 5 grader så ska vi putsa upp en byrå med ny färg och ev sängarna med.

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014