Stjernfelt skrev 2014-03-07 10:13:02 följande:
Vad roligt med ultraljudet effe!! Tereese Jaguar haft inte magen på alla möjliga sätt otaliga dagar i streck (var så dålig förrförra veckan ju så jag inte kunde sova eller äta) så ja visst kan man ha mycket ont utan att det är något! Jag är ett levande bevis ;) har fortfarande mycket ont men inte orolig längre eftersom det aldrig är något :) Jag har gått upp 2kg bara! Men så var jag överviktig från början så allt fett har bara omförhandlas till en fin bebisbula :) vilket är härlig! Blir det inga extrakilon att bli av med sem ;) ni som har gått upp "mycket" ska få höra nu, både min mamma, moster och syster hade gått upp 12-18kg redan i v 18! Och de är de hälsosammaste jag vet, det är bara så olika för alla. Och vissa går upp i början ovh vissa i slutet bara. :)
Faktiskt skönt att höra. Jag har ju lite svårt att jämföra eftersom ingen i min nu levande släkt har bärt tvilllingar. Min mamma gick upp 8kg totalt med mig, men hon har alltid varit väldigt nätt.
Tänk vad samhället gjort med våra tankar. Vi borde ju inte bry oss så mycket om vikten så länge bebiseb mår bra. Men det är svårt tycker jag att inte påverkas av att man ska vara smal även om man är gravid.