Inlägg från: Humlan26 |Visa alla inlägg
  • Humlan26

Första barnet bf i juli 2014

Har haft världens magknip vid två tillfällen idag. hade hoppats att det skulle varit början på något annat, men nu har det gått över..

Har fått ont i svanskotan också. Någon mer?
    Kan man ha foglossning där?

• Humlan26
    unborn skrev 2014-06-09 18:43:28 följande:

Jag har också ont i svanskotan, men mest när jag går.. Humöret är INTE o leka med, är riktigt irriterad typ hela tiden. Lite (el hela?) av slemproppen har gått ialf! Annars har d inte hänt något mer här, inge förvärkar el nåt. jobbigt o bara vänta o vänta!! Är i vecka 38. Läste nånstans att bara 4,6% föder i vecka 38. Kan d verkligen stämma? Trodde det var ganska vanligt att föda då. Får ställa mig in på att gå över tiden! -.-
    Det stämmer med den procentsatsen, så det är nog bara att vänta. Går in i vecka 38 på torsdag.
  • Humlan26
    Mia 80 skrev 2014-06-09 19:26:01 följande:
    Magen börjar vara riktigt ivägen nu, värst är det att jag inte kan ligga på rygg längre. Får ont i höfterna på natten av att bara kunna ligga på sidan, och så har toaspringet börjat tagit fart igen.
    30dgr kvar.
  • Humlan26
    Humlan26 skrev 2014-06-09 19:32:32 följande:
    Får också on ti höfterna när jag ligger länge på sidan. vaknar titt som tätt av det och får vända på mig.
    23 dagar kvar!
  • Humlan26
    MiniV skrev 2014-06-13 08:13:27 följande:
    Skönt att han tar det lite coolt i alla fall! Häftigt att få veta när bebisen kommer, även om bebisen inte kommer som det kanske var tänkt! Snart är du mamma!

Måste hålla med SabinaF om att det känns som om det inte var länge sedan vi alla ville känna första sparken, och nu är det bara två veckor kvar (ungefär) till juli - och bebisarna har redan börjat dyka upp! :)

Jag fick skriva en sammanfattning av min graviditet hos BM igår och uttrycka mina känslor kring förlossningen, hur jag ställer mig till smärtlindring och att jag är rädd för snitt. Då lär jag inte behöva skriva ett förlossningsbrev, va? Allt står ju i min journal?
    Nej, du behöver inte skriva ett förlossningsbrev.
    Skrev också en sammanfattning hos bm, fast idag. Kom dock inte på några önskemål eller liknande. Känner mig helt lugn och litar på personalen på förlossningen.
    Huvudet var nu i v. 38 fortfarande lite ruckbart. Sf-mått var 35.
  • Humlan26

Fick tens-maskinen av bm i fredags. Testade den igår. Tror jag kommer gilla den när det väl sätter igång. Nån mer?

• Humlan26

Ni som har "mensvärk", känner ni det tydligt? Det var ju så länge sedan man hade mens, så jag kommer inte ihåg hur det känns. Lätt att förväxla med magknip som jag haft lite då och då denna vecka?

I morgon jobbar jag för övrigt min sista dag. Känns konstigt men härligt!

• Humlan26

Någon vars slempropp som börjat lossna? Tror min började lite smått idag, men inte helt säker...

BF 2/7
  • Humlan26

Idag skall jag till BM för extra kontroll av sf-måttet då det jag tog för några veckor sedan försvunnit ur datorn. Får hon inte ut någon vettig kurva pga detta blir det tul. Hoppas lite på det, hade varit skönt att få en uppskattning på hur stor bebisen är. Lite rädd för att föda ut en 4-kilos bebis.

BF 2/7
  • Humlan26
    Humlan26 skrev 2014-06-19 08:50:14 följande:

Idag skall jag till BM för extra kontroll av sf-måttet då det jag tog för några veckor sedan försvunnit ur datorn. Får hon inte ut någon vettig kurva pga detta blir det tul. Hoppas lite på det, hade varit skönt att få en uppskattning på hur stor bebisen är. Lite rädd för att föda ut en 4-kilos bebis.

Sf-måttet va bra. 36 cm v. 39 så inget ul behövs.
    Så fortsätter vänta, känns segt då jag inte haft en endast sammandragning ens. Men det verkar inte vara så ovanligt att man inte känner nåt tydlgen..
    BF 2/7
  • Humlan26
    Nitroglycerin0 skrev 2014-06-19 18:25:28 följande:

Gick in i vecka 38 igår och i tisdags fick jag spontant ett UL, var egentligen hos läkaren på grund av min förlossningsrädsla och efter frågade han om vi skulle kika på bebisen när jag ändå var där, allt såg bra ut och han uppskattade den till att väga strax under 3 kg.

Igår var jag hos BM och mitt SF mått ligger på 33, men jag följer min kurva fint och allt ser bra ut.

Är det nån mer än jag som tycker tiden går otroligt sakta?? Vet inte hur jag ska stå ut i 19 dagar till (om den behagar att komma i tid) eller ännu värre 33 dagar??

Håller med om att tiden går segt nu. Börjar bli grinig av att vänta!
    BF 2/7
  • Humlan26
    MiniV skrev 2014-06-20 10:53:37 följande:

Jag har sagt att jag är öppen för all typ av smärtlindring! Tänker inte säga nej till något nu, efterom jag inte vet hur det blir. Har man så ont att man spänner sig och på så sätt stannar upp förlossningen så är det ju bättre att man får smärtlindring.

Jag tror att det kommer att bli igångsättning för mig (eftersom bebisen ännu inte är fixerad och jag inte haft några förvärkar), men man vet ju aldrig.

15 dagar kvar! :)

Min bebis är inte heller helt fixerad och jag har inte haft några sammandragningar eller förvärkar. Dock sa min bm att det inte behöver bli en längre graviditet för det. Långt i från alla som har förvärkar tydligen och bebis kan fixera sig under förlossningen.
    BF 2/7
  • Humlan26

Verkar vara många som känner att bebis är stark nu och rör sig mycket.
    I går och i natt har bebis kört hårt i min mage. 
    I dag är jag nere på en-siffrigt! 9 dagar kvar.

BF 2/7
  • Humlan26
    tjej1989 skrev 2014-07-03 21:41:50 följande:

Hej tjejer! Hoppas att ni alla mår bra.

Jag har bf på söndag den 6e men idag precis innan jag och sambon skulle sätta oss och äta så gick mitt vatten!! Det var vid halv 8 tiden och nu sitter jag bara och väntar in värkarna. Känns heelt overkligt då jag var lite inställd på att få gå över tiden.

Vilken lyx! 
    Bf+1 är snart över och jag håller på att bli knäpp av väntan. Rationellt vet jag att det kan vara två veckor kvar, men det örat lyssnar inte känslorna på.
    BF 2/7
  • Humlan26

Då va bf+6 över om en liten stund. Lite sammandragningar under dagen men inget annat.

BF 2/7
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014