Första barnet bf i juli 2014
Har haft världens magknip vid två tillfällen idag. hade hoppats att det skulle varit början på något annat, men nu har det gått över..
Har fått ont i svanskotan också. Någon mer?
Kan man ha foglossning där?
Har haft världens magknip vid två tillfällen idag. hade hoppats att det skulle varit början på något annat, men nu har det gått över..
Har fått ont i svanskotan också. Någon mer?
Kan man ha foglossning där?
Fick tens-maskinen av bm i fredags. Testade den igår. Tror jag kommer gilla den när det väl sätter igång. Nån mer?
Ni som har "mensvärk", känner ni det tydligt? Det var ju så länge sedan man hade mens, så jag kommer inte ihåg hur det känns. Lätt att förväxla med magknip som jag haft lite då och då denna vecka?
I morgon jobbar jag för övrigt min sista dag. Känns konstigt men härligt!
Sista dagen på jobbet gjord! Gud vad konstigt det känns!
Någon vars slempropp som börjat lossna? Tror min började lite smått idag, men inte helt säker...
Idag skall jag till BM för extra kontroll av sf-måttet då det jag tog för några veckor sedan försvunnit ur datorn. Får hon inte ut någon vettig kurva pga detta blir det tul. Hoppas lite på det, hade varit skönt att få en uppskattning på hur stor bebisen är. Lite rädd för att föda ut en 4-kilos bebis.
Idag skall jag till BM för extra kontroll av sf-måttet då det jag tog för några veckor sedan försvunnit ur datorn. Får hon inte ut någon vettig kurva pga detta blir det tul. Hoppas lite på det, hade varit skönt att få en uppskattning på hur stor bebisen är. Lite rädd för att föda ut en 4-kilos bebis.
Gick in i vecka 38 igår och i tisdags fick jag spontant ett UL, var egentligen hos läkaren på grund av min förlossningsrädsla och efter frågade han om vi skulle kika på bebisen när jag ändå var där, allt såg bra ut och han uppskattade den till att väga strax under 3 kg.
Igår var jag hos BM och mitt SF mått ligger på 33, men jag följer min kurva fint och allt ser bra ut.
Är det nån mer än jag som tycker tiden går otroligt sakta?? Vet inte hur jag ska stå ut i 19 dagar till (om den behagar att komma i tid) eller ännu värre 33 dagar??
Jag har sagt att jag är öppen för all typ av smärtlindring! Tänker inte säga nej till något nu, efterom jag inte vet hur det blir. Har man så ont att man spänner sig och på så sätt stannar upp förlossningen så är det ju bättre att man får smärtlindring.
Jag tror att det kommer att bli igångsättning för mig (eftersom bebisen ännu inte är fixerad och jag inte haft några förvärkar), men man vet ju aldrig.
15 dagar kvar! :)
Verkar vara många som känner att bebis är stark nu och rör sig mycket.
I går och i natt har bebis kört hårt i min mage.
I dag är jag nere på en-siffrigt! 9 dagar kvar.
Hej tjejer! Hoppas att ni alla mår bra.
Jag har bf på söndag den 6e men idag precis innan jag och sambon skulle sätta oss och äta så gick mitt vatten!! Det var vid halv 8 tiden och nu sitter jag bara och väntar in värkarna. Känns heelt overkligt då jag var lite inställd på att få gå över tiden.
Då va bf+6 över om en liten stund. Lite sammandragningar under dagen men inget annat.
På bf+7 kom äntligen vår kille efter en snabb förlossning.