• effe

Första barnet bf i juli 2014

mmod skrev 2013-11-26 09:53:47 följande:
    Effe: jag har också fått upp i vikt :( i början var jag as svullen och använde endast leggings men nu känner jag mig inte lika svullen längre...men antar ett beror på att jag blivit van med hur min kropp ser ut nu :) ibland känner jag mig inte alls gravid...då får jag nypa tag i brösten och känna om det ömmar men har dock illamåendet kvar som är ganska starkt så borde illamåendet tveka :) sa till killen igår att jag är orolig för MA men han tyckte jag oroade mig för det värsta i onödan men...

Vecka 8 (7+4)
    jag känner mig inte heller gravid ibland... det kommer och går, men så kan det vara. man ska inte oroa sig för det värsta =) 
    Är i vecka 8 (7+2)... mina bröst har blivit bomber :) dem känns väldigt fasta och fylligare och tunga.. 
    min mage är väldigt stor redan, man ser en utbuckling typ på magen, så jag misstänker tvillingar,. men vi får se=) har varit gravid med tvillingar tidigare men fått missfall då =( 
    LadyGrace skrev 2013-11-26 09:50:29 följande:
    Känner mig mycket större redan. För min del beror det nog på allt småätandet för att hålla borta illamåendet.
    Har inte behövt nya byxor än i alla fall.

Jag små äter också hehe.. man känner sig mest svullen mot kvällen :) 
  • effe

Jag var bara tvungen att gå och köpa en sån där caremaxx på teknik magasinet igår. sååå himla rörda vi blev när vi hörde lilla pyrets hjärta ticka... kunde inte tro det var sant. tog en stund att hitta men jag hittade det till slut. Rekommenderar starkt. jag är bara i vecka 8+3 och egentligen ska man höra från och med vecka 12 men vi hörde :)

• effe
    Carolaiine skrev 2013-11-27 09:12:29 följande:
    Vad gör ni åt morgonillamåendet? Kom över mig igår, likadant idag... Vecka 7 idag.
    ha lite kex vid sängen som du kan käka på morgonen innan du går upp ur sängen :) det brukar hjälpa.. och ett glas saft eller juice. för mig hjälpte oboy hehe 
  • effe
    Enenina skrev 2013-11-27 10:02:52 följande:

Jag dricker varm oboy varje morgon nästan. Det enda som går i.men har väldigt svårt för att få i mej någon macka på morgonen.
    men testa att käka något kex du tycker om innan du stiger upp... typ mariekex eller digestivekex eller en skorpa kanske? sen när du fått i dig det så kan du prova att få i dig en macka efter en stund.. =)
  • effe

Jag är också snuvig hela tiden mest på kvällar och när man vaknar är alltid vänster näs borre igentäppt hehe

• effe
    Melmoh skrev 2013-11-28 22:59:31 följande:
    Idag har jag och sambon använt oss utav caremaxx doptone för att se om det gick att höra bebisens hjärta.. Och vi hörde!!!:) fast jag bara är i v.8 (7+4), så jag visste att chanserna kanske inte var så stora då man är för tidigt gången.. Men det var mysigt iaf:)
    Häftigt, vi hörde också för några dagar sedan :) Såå härligt ! Vi är lika långt gångna du och jag =) är också i vecka 8 (7+4 idag) går in i ny vecka varje söndag. 
    Räknade ni hjärtslagen per minut?? 
  • effe
    fia1 skrev 2013-11-29 11:29:21 följande:

jag har så dåligt samvete för jag inte får i mig riktig mat någonsin, är jag den ända här som lever på mackor o yoghurt o lite frukt????

Har verkligen inget sug för något annat. 

Vecka 10 nu. yay

samma här.. jag kan vara jätte hungrig.. men jag spyr nästan när jag luktar stekt kött eller grytor eller whatever.. klarar inte det min aptit bara försvinner då ! sambon beställde planka till oss igår.. jag höll på å spy, kunde inte käka något mer än salladen på tallriken ! det gick verkligen inte... 
    klarar dock att äta soppa på påse.. sån här knorr sparris eller broccoli soppa.. och ost macka.. =( såhär va det inte innan, det har börjat denna veckan... i måndags typ... blir värre och värre. mår illa hela dagarna mer eller mindre ! 
  • effe

Turvion: jag åkte in akut i vecka 6 (5+1) pga att jag hade fruktansvärt ont och dem gjorde vul och hon skrev ut en liten bild som hon hade framför sig sen när vi pratade efteråt... så då frågade jag om jag fick bilden så sa hon självklart. . Så de var konstigt att du inte fick någon bild..

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014