Inlägg från: malin1985 |Visa alla inlägg
  • malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Alltime skrev 2013-10-26 21:09:58 följande:
    Jag håller en tumme för dig (två betyder otur!)

Bara jag och sambon som vet! Vi tänkte överraska våra föräldrar som julklapp

Jag är lite osäker på hur man räknar för att vara riktigt ärlig. På ClearBlue-testet stod det det gravid 2-3 v, men det räknar väl bara den "riktiga graviditeten", man räknar väl från senaste mensens första dag, eller hur? Då är det 5v + 2 dagar idag.

Jag har tack och lov inte gått upp något i vikt än tack och lov! Väger 68 kg till 157 cm. Hoppas på max 80 kg!

Har ett stort problem. Jag ska på krogen med en kompis nästa helg. Att jag inte dricker händer liksom inte i vanliga fall, vad ska man göra? Jag vill inte berätta än!

Ojdå, det du kan göra är ju att se till att du beställer dina drinkar själv o ber om alkoholfritt? Eller om säger att du går på penicillin o inte kan dricka pga det? Jag var inbjuden på tjejkväll idag o dom röker inomhus så ja sa att ja va sjuk.. skittrist men ja vill inte utsätta mig för passiv rökning nu.
  • malin1985
    tildaa skrev 2013-10-27 04:05:46 följande:
    Haft en blödning nu idag. Barnmorskan hade svårt att svara på om det kunde vara mf eller inte.. Tankarna snurrar runt hur mycket som helst.

Barnmorskan sa att jag skulle ta en nytt gravtest om ca 3 veckor för att se vad det var. Känns konstigt att leva i ovissheten på om man fortfarande är gravid eller inte. :(

Är det nån mer som haft blödning???

Jag har läst att de e helt normalt att för blödningar i början och att de oftast är helt ofarliga eller va man ska säga. De finns tydligen en massa anledningar till varför man kan få blödningar som inte är mf. Förstår att de e jättejobbigt men försök ta de lugnt. Var det en liten blödning? Håller en tumme för att allt ska vara bra!
  • malin1985
    Humlan26 skrev 2013-10-27 06:42:40 följande:
    Känner också oro. Drömde att jag fick mf i natt. Mardröm!!!

Jag oroade mig väldigt mycket förra veckan men sen gav jag mig fan på att jag ska njuta av den här graviditeten och inte slösa min energi på att tänka på allt som kan gå fel. De kommer alltid finnas saker att oroa sig för men när inget hänt och troligvis inte heller kommer hända så är det ingen vits att oroa sig för det.
  • malin1985
    LadyGrace skrev 2013-10-27 02:33:59 följande:
    Stort Grattis till alla plus. Jag plussade igår (BIM+1) och enligt FL verktyget är det BF 4/7 -14 :). Super lyckliga! Vi har försökt sen jan-feb med lite strul av min menscykel/ägglossning under sommaren så jag fick pergotime (stavning?) för att få igång ägglossningen. Så på andra försöket med det så gick det äntligen :)). Är oxå lite orolig för MF men försöker glädjas mer än vad jag oroar mig.

Stort grattis och välkommen till tråden! :) hur gammal är du och vart bor ni? :)
  • malin1985
    tildaa skrev 2013-10-27 07:23:34 följande:
    Jag jag oxå läst att det kam vara helt ofarligt. Men man blir ju orolig :( Det börja med lite. Sen vart det mer under eftermiddan igår. Men det är ju inte lika mycket som när jag har mens.

Okej har det slutat nu eller blöder du fortfarande? Har du ont? Usch förstår att du är orolig men de kommer säkert bli bra. Skickar en stor kram till dig!
  • malin1985
    tildaa skrev 2013-10-27 08:55:04 följande:
    Blöder fortfarande :(

Usch känns så jobbigt när man äntligen har blivit gravid efter över 1 år av försök.

Men får tänka positivt och hoppas på att det bara är en blödning och inget mf.

De kommer nog gå bra! Finns ju till o me dom som får "mens" flera gånger under graviditeten utan att det är någon fara.
  • malin1985
    tildaa skrev 2013-10-27 11:07:48 följande:
    Joo precis. Det börjar avta nu.

Och jag mår jätte illa. Så hoppas att det bara var en vanlig blödning. Får ta ett nytt gravtest om några veckor och se :)

Va skönt :) tror inte man har symtom kvar efter ett mf så om du mår illa så e det nog ett bra tecken. När jag skrapades efter mitt ma så försvinn mina symtom på en gång. Borde funka likadant vid mf tycker jag.
  • malin1985
    Ma311 skrev 2013-10-27 12:36:49 följande:
    Hej alla och grattis till plussen!

Här är en till som väntar första barnet i Juli. Plussade igår bim + 4, enligt diverse uträkningar har jag bf den 2/7. Känns roligt och spännande, men svårt att ta in :)

Grattis och välkommen till tråden :) hur gammal är du och vart bor ni? Har ni försökt länge? :)
  • malin1985

Nån mer än jag som bara är illamående när ni är hungriga OCH när ni precis ätit er mätta?

• malin1985
    Humlan26 skrev 2013-10-27 13:27:57 följande:
    Hittills inget illamående alls. Men hungrig hela tiden! 

Skönt att slippa illamåendet. Jag äter varannan till var tredje timme nu fast lite mindre portioner. Blir typ 6 måltider om dagen fast 3 av dom är små mellanmål eller frukt. :)
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014