Inlägg från: Humlan26 |Visa alla inlägg
  • Humlan26

Första barnet bf i juli 2014

Tycker jag har så lite symptom. Vissa dagar blir jag deppig och tänker de värsta tankarna. Längtar jättemycket till ul 4/12 så man äntligen får se lille skrutt och att hen förhoppningsvis mår bra. Sen kanske jag kan slappna av lite.
    Har ni andra något "arbetsnamn" på er bebis? 

• Humlan26

Någon mer som har migrän. Klarade mig de första veckorna men nu är jag inne på anfall två. Jobbigt när man inte kan ta någon medicin. Har på recept i vanliga fall.

• Humlan26
    LadyGrace skrev 2013-11-26 12:15:23 följande:
    Här är en till med migrän. Har en riktig skitdag. Måste ligga ner för att inte spy.
    Fy! Mitt förra anfall varade i tre dagar. Nu har snart en dag gått på detta... 
  • Humlan26

Vi har också badrumshantverkare här .

Vilken medicin tar du nu som gravid?

LadyGrace skrev 2013-11-26 15:16:18 följande:
    Brukar oftast bara ha ett par dagar men då kan jag ju ta medicin.

Värsta är att jag har hantverkare här om dagarna (de renoverar vårt badrum) så jag har svårt att få lugn och ro. Känns extra jobbigt.

• Humlan26

Mår fortfarande dåligt. Hade jag fått tagit mina tabletter hade det gått över på några timmar. Nu har det gått 48. Försöker också sova. Då slipper man det onda en stund iaf.

LadyGrace skrev 2013-11-27 11:43:03 följande:
    Tar inget alls. Vågar inte. Hade dock tur för det var "bara" en 24h migrän denna gång. Det bästa för mig är att sova. Det jobbiga var bara att somna igår.

Våra hantverkare ska vara klara på fredag. Håller tummarna för att det stämmer.

Hur går det för dig?

• Humlan26

Ska göra del två av kub på onsdag, alltså ul. Någon mer som har det inbokat snart? Känner mig mer och mer nervös för detta ju närmre dagen kommer.

• Humlan26

Idag har jag varit på ul. Lillen levde så fint. men som jag trodde så va det för tidigt för att få svar på kub eftersom bm räknade från sista mens. Ska dit om två veckor igen.
    Men lycklig är jag att dte faktiskt va en bebis där inne!

• Humlan26
    mmod skrev 2013-12-04 11:25:17 följande:
    Vilken vecka är du i humlan26 ? Ska förmodligen på ultraljud nästa vecka då jag är i vecka 10 (9+5) och är lite orolig att de inte ser något för det är för tidigt

är i vecka 10. ska tillbaka v 12, det är den tidigaste veckan för att göra kub. Fostret måste vara minst 4,5 cm för att de skall kunna mäta. Min lilla va 3,4.
  • Humlan26
    LadyGrace skrev 2013-12-04 12:36:05 följande:
    Var inte vi ganska lika? Jag gick in i v.11 idag enligt BM (10+0). Enligt min uträkning är jag i v.10 (9+4). Vet när jag hade ägglossning. Vilken vecka tror du att du är i?

Ska ta mina blodprovet mm för KUB idag och har UL den 20. Och då kommer jag vara i v.13-14.

Går in i v 11 i morgon 9+6 idag
  • Humlan26
    Humlan26 skrev 2013-12-04 15:01:46 följande:

är i vecka 10. ska tillbaka v 12, det är den tidigaste veckan för att göra kub. Fostret måste vara minst 4,5 cm för att de skall kunna mäta. Min lilla va 3,4.Missa av mig, går in i v 11 i morgon, men minst i v 12 ska man va för att det skall gå att mäta nacken.
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014