Inlägg från: Humlan26 |Visa alla inlägg
  • Humlan26

Första barnet bf i juli 2014

Enenina skrev 2013-12-17 22:37:24 följande:
    Väldigt konstigt att du får citodon utskrivet nu när du är gravid. Det är ju jättestarkt. När jag åt det före jag blev gravid så var jag som en zombie under hela tiden jag åt det.orkade ingenting.

Nu skall jag ju bara ta en om anfallet är illa så jag inte orkar med. Kanske handlar det om 2 tabletter i månaden.
  • Humlan26

Gjorde KUB i morse. Låg sannolikhet för fel så det va en jättebra julklapp! Såå glad!

• Humlan26
    Stjernfelt skrev 2013-12-19 11:52:15 följande:
    Alltså detta kanske inte tillhör i vad vi ska prata om eller så här.. Men jag skulle ändå vilja kolla om någon har det som jag... 

När jag för 1,5 vecka sen var på akuten så hade jag varit kass i magen hela dagen också, och faktiskt så har jag varit det sen dess :/ Det brukar ju vara så att man lider lite av förstoppning när man är gravid men jag är absolut åt andra hållet sen dess :( det börjar bli lite jobbigt :/ 

Är samma för mig, inte alla dagar men då och då.
  • Humlan26
    LadyGrace skrev 2013-12-20 07:49:16 följande:
    Om ett par timmar är det äntligen dags för UL för KUB. Jag som varit lugn innan vaknade kallsvettig halv 4 och är nu super nervös. Tänk om det inte finns nåt? Tänk om den lille inte lever? Tänk om vi får jättedåligt resultat? Usch dumma tankar.
    Samtidigt ska det bli skönt att få se den lille/a.
    Håller tummarna! Men är du ung, frisk, varken du eller killen använder nikotin och inte är överviktiga ska det va betydligt mindre risk.

Vi fick låg sannolikhet i onsdags, men inga siffror. Det tyckte jag va bra, för då hade man bara analyserat dom. 
  • Humlan26
    Esperanza80 skrev 2013-12-20 21:54:20 följande:
    Humlan: jag provade ett par svarta byxor på HM som inte hade hög mudd, bara nåt stretchigt tyg fram istället för knapp. Men det var nog mer treggings eller vad de nu kallas. Fejkfickor o ganska låga även bak. Köpte dem inte för de satt inte bra på mig.

Jag jobbar som ekonomiassistent på ett stort företag så sitter vid ett skrivbord framför datorn hela dagarna. Jag tycker det är helt ok :)
    Fanns dem på mamma -avdelningen?
  • Humlan26

Jag kan inte stå upp längre stunder utan att bli yr. Det är jättevanligt som gravid!

• Humlan26
    tjej1989 skrev 2014-01-01 08:28:24 följande:
    God morgon! Skönt att vakna pigg och fräsh den 1a januari. Det var längesen ;)

Är det någon mer än jag som har väldigt ont i magen emellanåt? Ligger i soffan med en varmvattenflaska mot magen vilket lindrar en hel del. Går in i vecka 14 idag.
    Man ska inte ha för varmt mot magen, det mår inte bebisen bra av.
  • Humlan26

Oki, till mig sa hon att man skulle undvika vetekuddar och liknande på magen..

tjej1989 skrev 2014-01-01 19:36:21 följande:
    Jag har pratat med min Barnmorska om det och varmvattenflaska är ett jätte bra sätt för smärtlindring. Skadligt skulle det vara om man har så varmt vatten att man skållar sig men så varmt har man ju inte.

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014