Första barnet bf i juli 2014
Hjärtat tickar ???
Hjärtat tickar ???
Kan man byta barnmorska? Jag känner inte alls att vi har klickat på några plan alls. Jag längtar inte ens till nästa gång vi ska dit, pga henne. :(
Vet inte om det här är normalt, tar tabletter för mitt illamående men spyr ändå. Spydde på vägen till jobbet igår morse och idag spydde jag ner toaletten på jobbet. Jag får inte behålla någonting alls, och sista gången jag spydde idag spydde jag bara upp luft, inte ens någon vätska fick jag upp. Har sovit hela eftermiddagen, och när jag vaknar ligger jag och skakar. Det är ganska skrämmande, allting. Jag funderar och funderar på om jag ska ringa och höra mig för. Tänkte försöka få i mig något nu och ta vätskersättning, hjälper inte det kanske jag ska ringa då. Åh, det här är så jävla vidrigt!
Har haft det ganska liknande. Testat postafen och lergigan varje dag i hopp om att det ska hjälpa men spyr ändå varje dag. Skakig är jag cirka 8 timmar om dagen för man känner sig svag och att ngt är påväg. Man får liksom ingen ro i kroppen. Ringde till bm här om dagen och de kan inte göra så mycket mer än skriva ut tabletter. Men blir det så illa att du inte får i dig vätska ens ska du åka in och få dropp för att komma på "fötterna igen".
Jag får iaf behålla lite av maten jag äter under dagen och får behålla dricka. Vet att det är så jäkla obehagligt. Hade jag haft jobb nu hade jag inte kunnat jobba. Absolut inte. Hela dagarna går ut på att försöka ta sig igenom allt obehag av illamående
Hur många av er tänker berätta om er lilla skatt på julafton och hur kommer ni gå tillväga isåfall? Skulle vara roligt att veta :)
Roligt att höra hur alla ska gå tillväga på julafton. Den 24e december firar jag och sambon vår årsdag så vi har bokat en svit i vår hemort med ett romantiskt paket till den 23 - 24, sen på julafton morgon tänkte vi göra ul bilden lite julig, kanske en ram runt bilden eller så, och lägga ut bilden på Facebook och skriva något gulligt till. Längtar så tills jag får berätta! Tänkte berätta för chefen snart också, det är jag lite mer darrig för..
Snabelkabel: har inskrivning 20 dec så verkar va nåt med det datumet! :) Kommer va i 10+6 då! Men kommer inte få göra nåt ul då tyvärr..
Såjävlaneggo: skit i va andra tycker, de e ni som bestämmer!! :)
Berättade för mina föräldrar idag. De blev så himla glada!!! Mamma började gråta till och med! Pappa har cancer och är väldigt dålig till och från, man just nu är han pigg. Han ser fram emot sommaren säger han, och han har lovat att försöka vara med några år till. Han sa att han verkligen hade längtat efter barnbarn och han börade redan planera nallebjörnsinköp (i vår släkt är det tradition att den nyfödda får en nallebjörn av mor/farföräldrarna när de föds).
I morgon blir det sambons föräldrar och sen kan man börja berätta lite smått i bekantskapskretsen.