Inlägg från: LååångVägDit |Visa alla inlägg
  • LååångVägDit

Första barnet bf i juli 2014

Turvion skrev 2013-11-15 22:02:30 följande:

Läste tidigare att någon hade fått lergigancomp mot illamående? Jag har innan jag blev gravid fått primperan men de får jag inte äta nu men de hjälper mot illamåendet 100% men jag tokdeckar efter 45-60 min.. Tror då att risken att jag blir trött av tex lergigan är stor också.. Postafen hjälper inte alls och jag mår så illa så kunde knappt va inne och handla på Ica i 10min;( dessutom har jag fått ont/stel i nacken, troligtvis efter kräkningarna.. Usch vad jag känner mig gnällig men det är hemskt att må såhär :o
    Sen under jag om någon anmanar fått ont långt ner i ryggen på sidorna, typ baksidan av höfterna. Har aldrig haft ont där någonsin förut :s

Jag fick lergigan comp utskrivet idag. Bm sa att man inte blir lika trött av dom som postafen.

Malin1985: fick du lergigan eller lergigan comp som insomningstablett? Tror inte man brukar få comp till det utan vanlig lergigan. Comp innehåller nämligen hjälpämnen som koffein o typ efedrin som gör att man ska bli pigg, och det tror jag inte ingår i vanliga lergigan.

Jag hoppas lergigan (comp) kommer hjälpa åt mig nu. Har inte lämnat huset på flera dagar o kunde knappt duscha idag.. Har bara gått mellan sängen-toan och soffan-toan de senaste dagarna. FY!
  • LååångVägDit
    BebisPåGång2014 skrev 2013-11-16 16:58:31 följande:

V7 idag! :) (6+0) Nervositeten är på topp! Ska på VUL imorgon och kolla så allt "kommit igång" som det ska, efter 1 ma i v18 (grav avbröts v10 upptäckte det i v18) och tre mf så är jag livrädd att det inte kommer vara positiva besked. Men hoppas för allt ivärlden att vi får se pyrets pickande hjärta! Vi får hålla alla tummar och tår! Förövrigt har illamåendet knackat på dörrn och tröttheten är påtaglig, ständigt hungrig men går inte ner mer än en tugga sen är det stopp, Måste kissa stup i kvarten (även på natten..) och värme vallningar samt frossa som inte är från denna värld. Bara att bejaka symptomen och försöka se det som ett tecken på att allt är som det ska va :) Någon annan som har varit på VUL eller ska på vul? :)

Lycka till!! Vi har ju gått exakt lika långt så de ska bli spännande o höra hur de går imorn! :) håller tummarna!
  • LååångVägDit
    Stjernfelt skrev 2013-11-16 17:39:52 följande:

Nu blöder jag, som mens, klart rött, men jag har inte ont. Betyder detta missfall? :(

Har ingen erfarenhet av de men hoppas verkligen att allt är som de ska!! Kramar
  • LååångVägDit

Usch vilken natt jag haft. Mådde jätte illa igår

när jag la mig, låg i sängen ca 5 sek sen fick ja springa ner o kräkas. La mig igen o lyckades somna. Vaknade vid 01.30 o mådde såååå illa. Satt vid toan länge för de kändes som jag skulle kräkas när som helst. Till slut vid kanske 03 somnade jag halvt sittandes i sängen med morgonrocken på under täcket, kunde knappt röra mig för jag mådde så illa. Min kropp är så trött nu.

• LååångVägDit
    Mia 80 skrev 2013-11-17 16:40:43 följande:
    För mig svartnar det när jag ska resa mig upp ur sängen eller soffan nästan hela tiden. Men hade även såhär när jag var i tonåren.
    Så blir de för mig oxå! Har lågt BT i vanliga fall o lär väl va ännu lägre nu när jag bara ligger ner o knappt äter.
  • LååångVägDit
    Scsh skrev 2013-11-17 21:20:21 följande:

När ska man skriva in sig? :) Är i v 5 (4+3) bara! Cool

Jag har fått tid i v11 men ringde redan i v5, dom tyckte de va bra att jag var ute i tid! Verkar som det är lite olika i olika landsting när man har inskrivning. Är i v 7 (6+1) nu!
  • LååångVägDit
    Turvion skrev 2013-11-18 11:23:48 följande:

Nu kommer jag och klagar igen men nu är detta inte kul.. Har kräkts i princip varje dag i över två veckor, är hemma sjukskriven och kan inte ens gå ut med min hund utan att spy, hittills idag har jag fått i mig en fjärdedels rostad macka, några klunkar oboy och knappt 1dl vatten. Kan inte ens röra mig fort för då kräks jag.. Har ju fått lergigan comp utskrivet och de hjälper inte, väntar nu på att VC ska ringa upp mig så jag får boka tid.. Kommer inte klara av de här längre, har ALDRIG mått såhär illa i hela mitt liv.. Får panik nästan.. Någon annan som mår såhär illa!? Och kräks oavsett tid på dygnet?

Förstår precis hur du känner. Sitter just nu bredvid toaletten o tänkte oxå skriva här o beklaga mig lite. Tycker inte heller det är kul. Har aldrig mått så dåligt. Ringde bm imorse o ska få komma på tors o bli sjukskriven. Förra veckan sjukskrev jag mig själv. Har inte varit utanför dörren sen i onsdags. Klarar knappt av att duscha eller gå upp för trappen här hemma.. Känner oxå att jag nästan får panik. Det är ju ett ständigt tryck över halsen.. Usch. Hur ofta tar du lergigan då? Hur ska man orka detta? Och som alla säger: "det är värt det bär bebisen kommer" ja det är det säkert men man kan tyvärr inte trösta sig med det nu... :( min syster hade så här hela graviditeten och min fasa är att jag fått som henne....
  • LååångVägDit
    Turvion skrev 2013-11-18 14:15:27 följande:
    Lååångvägdit och såjävlaneggo: ah de här är de värsta jag varit med om. Lyckades sova strax efter jag skrev inlägget men vaknade nu av att jag vände mig om och fick springa och 'kräkas' men finns inget att kräkas. Så satt bara och hulkade och grät ;( ska till doktorn imorgon och de måste sjukskriva mig för har vart hemma en vecka imorgon. Tar Lergigan comp 3-4 gånger om dagen.. Bm rekommenderade proviva juice med sked, en matsked var 15e minut, de här är som om att ha vinterkräkan från helvetet dygnet runt i flera veckor som aldrig tar slut :o

Så är det för mig också, sitter och hulkar men inget kommer. Får kvälvningar av minsta lilla, kan knappt borsta tänderna.. På jobbet när vi får in uttorkade barn (är sjuksköterska på en barnavd) så säger vi åt föräldrarna att ge barnen vätske-ersättning en sked var 5e minut.. Men ibland får jag inte ens i mig en klunk.. Tar bara lergigan comp 2 ggr/dag för jag fick sån hjärtklappning när jag tog oftare.. Rynkar på näsan Vad ska vi göra för att stå ut? Jag är så yr o skakis nu också, känns som jag ska svimma bara jag går några meter men det är ju för att kroppen inte har nån energi kvar. Fy vilket elände... Gråter
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014