• mmod

Första barnet bf i juli 2014

38,2%sdags var vi på ultraljud, hade bokat ett privat för var orolig att kroppen spelat mig ett spratt men där inne låg det en liten krabat som svalde fostervatten hela tiden, såg så roligt ut när den gapade hela tiden :') kunde inte få fram ett ord, tårarna bara rann...hihi

Igår ringde jag och bokade tid för rul. 13 februari fick jag tid och snacka om att det känns långt dit asså :( haha har nedräkning på telefonen...är inte alls orolig längre eftersom vi sett det lilla pyret nu som såg helt friskt ut :)

Vi berättade även för familjerna, sambon var livrädd men hans föräldrar är så stolta och glada, planerar massor och sa hon hade massa kläder på vinden, säng skulle de stå för osv...riktigt stolta är dem :) min pappa och syster är också jätte lyckliga :) känns så bra att dem tog det så bra fast vi inte har fasta jobb osv (månadsanställd och provanställd) :)

Vecka 15 idag :) 38,2% av graviditeten har gått...herregud vad det går undan !!!!

• mmod

Såjävlaneggo : jag sitter i samma sits ungefär...har vikariat till början av mars och berättar jag det nu kommer chefen garanterat berätta det för nästa chef (hon ska sluta i början av februari) och självklart vill jag ha möjlighet till iallafall förlängt några månader till så jag inte är arbetslös innan bebis kommer...men jag vet inte vad du jobbar med, jag är i hemtjänsten och försöker ha större koftor på mig också för att dölja :) känns inte så kul om det första den nya chefen gör är att få reda på av den gamla att jag är gravid...då får jag aldrig förlängt eller fast...så säg inget :) enligt lag behöver du inte berätta före två månader innan du ska föda ;) försök följa så gott det går men skulle chefen fråga dig så får du nog tala sanning men annars så tycker jag du ska vänta :)

• mmod

Jag har också moderkakan i framvägg sa de på ultraljudet :) ända nackdelen som jag har förstått är att du kanske inte känner rörelser före efter vecka 20 då den dämpar dessa när den ligger framför barnet :)

När det kommer till mammakläder så tycker jag H&M har bäst byxor iallafall :) har själv köpt för länge sen ett par jeans och leggings där för mina byxor har inte passat sedan vecka 10 nånting :p

• mmod

Vi har två katter :) den ena bor på fodervärd just nu då han inte går ihop med hundar vilket våra grannar här på gården har men den andra är här :) världens mammigaste katt är iallafall han som vi har hemma nu....blir säkert avundsjuk när bebis kommer men vi kommer inte låta dem vara i sovrummet när den kommer om nu risken skulle finnas att de klättrar upp i bebis sängen....annars tror jag dem skulle fungera bra med barn, de är väldigt mysiga och vänliga så hoppas på det bästa :) de är bara 3år och 2år med så himlen är inte ett alternativ och vuxna hankatter är ett helvete att omplacera.....

• mmod

Fult att fråga men jag är så nyfiken på hur gamla ni alla är haha :D

Jag är 22år (fyller 23 november nu i år) och min sambo är 22år nu i mars :) vi bor utanför Göteborg, tror stället hör till Kungälv men knappt 5min så är du i närheten av Kärra ;)

• mmod

Är ursprungligen från Dalsland om det är någon åt det hållet här i gruppen ? :)

• mmod

Är ursprungligen från Dalsland om det är någon åt det hållet här i gruppen ? :)

• mmod

Jag har alltid haft klåda på mina ben till och från och kliat sönder dem men sedan jag blev gravid så kliar det varenda dag på benen, rumpan och magen...fick köpa eucerin idag på apoteket som jag smörjt in mig med nu och det lindrar faktiskt :) oparfymerad är den med så tror det gör susen ännu mer :)

Någon mer än jag som haft problem med migrän ? Haft migrän sedan jag var barn & aldrig fått något som hjälper så har lärt mig leva med det för det kommer i perioder men nu de senaste veckorna så har jag haft så mycket migrän, flera gånger i veckan :( tar varken Alvedon eller något då det ända som hjälper är att vänta ut anfallet typ :( hade hoppats på att det skulle bli bättre eller försvinna helt som det gör för vissa men för mig har det bara blivit värre

• mmod

Hemma från jobbet idag med....migrän från helvetet....har migrän minst en gång i veckan nu :( lär få sparken till Slut för detta :(

• mmod

Kom över bikarbonat i kryddhyllan på Coop idag så fick hem och göra de testet som ska visa bebisens kön :) det blev drygt 2 cm med skum över urinen och pyste när jag lyssnade så med andra ord visar det pojke enligt testet :) RUL om 13 dagar så ska bli spännande att se vad de säger det blir för kön då :) magkänslan har sagt kille från första början så längtar till RUL nu !!!!

Vecka 18 (17+0) idag med, nu går det undan

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014