• 3llie

Halloween utklädnad

Hej!

I skolan (går i gymnasiet) brukar vi varje år klä ut oss på halloween. De flesta säger att man inte måste vara läskig, men jag tycker det är roligare då det är själva poängen med halloween!

Så min fråga är nu:
    Vad ska jag klä ut mig till? Vampyr, varulv och zombie känns lite uttjatat då det är något alla klär ut sig till, samma med häxa. Jag har kollat på t.ex. buttericks, men det som finns där för vuxna är för det mesta sexiga utstyrslar, och jag känner mig inte helt bekväm i det!

Någon som har något förslag på något som inte är kort-kort och uttjatat? :D

• Svar på tråden Halloween utklädnad
  • La Lola
    3llie skrev 2013-10-20 12:51:31 följande:
     De flesta säger att man inte måste vara läskig, men jag tycker det är roligare då det är själva poängen med halloween!
    Frågar nyfiket vadå då själva poängen?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • blomman07

Fast så är det ju, vill man vara läskig får man antingen klä ut sig till något uttjatat eller spendera massor av tid och förmodligen pengar.. Gör en zombievariant av något oläskigt? Klä ut dig till vad du vill och tillsätt blod.

• Jungblom

Mumie, ta ett gammalt bomullstyg (lakansväv) och riv i lagom breda remsor, sy fast på leggings och långärmad tröja.
    Måla ansiktet så det ser insjunket ut.

Kanske också uttjatat men de flesta klär inte ut sig till mumier

• 3llie
    La Lola skrev 2013-10-20 12:52:36 följande:
    Frågar nyfiket vadå då själva poängen?
    Halloween ska ju (enligt mig)  vara läskigt. Inte allas åsikt, men min :)
  • La Lola
    3llie skrev 2013-10-20 13:50:48 följande:
    Halloween ska ju (enligt mig)  vara läskigt. Inte allas åsikt, men min :)
    ok.....
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • 3llie
    blomman07 skrev 2013-10-20 13:03:47 följande:
    Fast så är det ju, vill man vara läskig får man antingen klä ut sig till något uttjatat eller spendera massor av tid och förmodligen pengar.. Gör en zombievariant av något oläskigt? Klä ut dig till vad du vill och tillsätt blod.
    Ja, det verkar som det får bli något uttjatat.

Zombievariant är ju bra förstås. Funderar på någon karaktär från någon film i så fall... 
  • blomman07
    3llie skrev 2013-10-20 13:52:12 följande:
    Ja, det verkar som det får bli något uttjatat.

Zombievariant är ju bra förstås. Funderar på någon karaktär från någon film i så fall... 
    Jag ska på en halloweenfest snart, då ska jag vara smurfette, fast zombie/död. Så går det ju att göra med precis alla karaktärer och fejkblod eller kit för att göra sår brukar inte vara speciellt dyrt.
  • 3llie
    blomman07 skrev 2013-10-20 17:28:52 följande:
    Jag ska på en halloweenfest snart, då ska jag vara smurfette, fast zombie/död. Så går det ju att göra med precis alla karaktärer och fejkblod eller kit för att göra sår brukar inte vara speciellt dyrt.
Svar på tråden Halloween utklädnad