• Anonym (Kaffedraken)

    Gravid på egen hand med Pco?

    Skulle vilja veta om det finns någon som har blivit gravid på egen hand som lider av Pco? Jag äter LCHF kost och undrar om det finns några bra "huskurer" ?

  • Svar på tråden Gravid på egen hand med Pco?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag! Gravid i v 21 och har pco. Inte haft ägglossning på måååånga år enligt läkarna. Gjorde en spolning i början av juni och blev gravid bara några dagar efter. Detta trots att läkaren sa att jag inte hade nån ägglossning på gång så vi behövde inte ligga om vi inte kände för det (jag frågade).

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag och min sambo hade försökt i ca ett halvår när jag gick med i itrim och gick ner 20 kilo på 3 månader, sen dröjde det bara två försök innan vi plussade :D

  • Anonym (Kaffedraken)
    Saara86 skrev 2013-10-20 21:56:28 följande:
    Skulle vilja veta om det finns någon som har blivit gravid på egen hand som lider av Pco? Jag äter LCHF kost och undrar om det finns några bra "huskurer" ?
    Hej! 

    Vad spännande. Hur har LCHF påverkat dig? Hade du mens/ägglossning innan du åt LCHF? 

    Jag har PCOS och har ätit LCHF i 6 veckor nu och precis fått min allra första egna mens. Jag vill tro att det finns ett samband. Det vore ju fantastiskt. Nu försöker vi bli gravida. Helst utan läkemedel. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Har också blivit gravid med PCO!
    Första gången så hade jag bara nån vecka innan fått reda på att jag hade just PCO, och sen plussade jag, vilket resulterade i en frisk dotter! Under tiden då så motionerade jag och gick ner drygt 10 kg, är överviktig.
    Blev gravid igen förra året i januari, tyvärr så slutade det i utomkvedshavandeskap, ägget hade fastnat och satt på äggledaren, så var tvungen att avsluta den graviditeten... Fick då cellgift och fick då inte försöka bli me barn på 6 mån.

    Nu har vi försökt i 1 år, inget har hänt ÄN. Har inte haft mens sen i slutet på våren, har aldrig hoppat såhär länge. Fick tips om att äta rosenrot för att få igång mensen, och mkt riktigt, 29 dagar efter jag börjar med rosenrot så kom mensen :) som nu pågår..

    Då jag blev gravid förra året, så åt jag LCHF. Det ska tydligen vara mkt bra för våra hormoner. Har testat det nu i början på hösten igen, men tappade gnistan där ett tag. Ni vet där när man bara vill ge upp och försöööker sluta tänka på allt som har med syskon att göra.. Men nu ska jag försöka ta tag i det igen. Ska nog även kontakta gyn och se hur det ser ut med mina hormonvärden och pco:n..
  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej

    Du som gick på itrim, hur blev det med ditt medlemskap då du blev gravid?

    Gick det att avsluta? Pausa?

    Tack på förhand!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har en dotter på 3 år idag och en bebis på G. Jag har pco och trots att flera läkare sagt att jag behöver få hjälp utifrån för att bli gravid har det aldrig behövts.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej,
    jag har blivit gravid tre gånger "på egen hand". Det tog lång tid innan jag blev gravid första gången, fick diagnosen PCO, åt provera och pergotime cirka 10 gånger i olika doser och fick oftast äl av det men blev inte gravid, gjorde spolning av äggledarna och det var tal om IVF.

    Men jag fick äl av mig själv några månader efter att ha tagit sista pergodosen och då blev jag gravid, det slutade i missfall i v 11. Sen hade jag faktiskt mycket mer regelbunden äl och mens efter det och blev gravid igen efter 6 månader, och fick en son till slut. 

    Nu är jag gravid igen efter att ha fått några äl och mens av mig själv (fick tillbaks mensen 13 månader efter förlossningen) och nu gick det förvånansvärt enkelt att bli gravid, så otippat, det hade jag verkligen inte trott för några år sedan. Så för mig är det som att ha varit gravid har hjälpt kroppen att komma i fas och få någorlunda regelbunden mens. 

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har pco och blivit gravid 2 gånger utan hjälp andra gången slutade i missfall och blev dessutom gravid när jag åt cerazette

Svar på tråden Gravid på egen hand med Pco?