• Siri84

Vad tänker ni när ni hör namnet?

Lite nyfiken hur uppfattar du/ vad får du för associationer när du hör namnet Elwi?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-21 10:37
    Jag slänger ut en sista fråga innan jag ger mig:) Vilket tycker du är finast av Elvie och Elvi? Vilket av dom passar bäst ihop med Viola?

• Svar på tråden Vad tänker ni när ni hör namnet?
  • Undra

Kille eller tjej? Lite för mycket "hittepå" för mig. Låter mer som en produkt. Elvin är bättre om det är till en kille

• Lindsey Egot the only one

Tänker på en rolig färgstark tant på 65 plus med starkt knallrött hår.

• Natulcien

Jag känner en gammal dam (80+) som heter Elvy. Jag tycker att det är fint. Men jag är väldigt tveksam till Elwi. Konstig stavning. Är det tjej- eller killnamn?

• Siri84
    En Åsa skrev 2013-10-20 22:25:05 följande:
    Kiwi

Haha Kiwi. Ja det är ju lite likt:)
  • Siri84
    Undra skrev 2013-10-20 22:25:34 följande:
    Kille eller tjej? Lite för mycket "hittepå" för mig. Låter mer som en produkt. Elvin är bättre om det är till en kille

Det är ett riktigt namn. Fast inte så vanligt nu längre. Det är ett flicknamn:)
  • halvan

Hur uttalas det? Uttalas det med V ? Varför stavar du det då inte bara med V istället för att göra uttalet förvirrat genom att slänga in ett random W?

Tänker också på en tant. Fast först tänker jag på hur fult det är med W om det ändå inte ska uttalas så. 

• Siri84
    Natulcien skrev 2013-10-20 22:30:48 följande:
    Jag känner en gammal dam (80+) som heter Elvy. Jag tycker att det är fint. Men jag är väldigt tveksam till Elwi. Konstig stavning. Är det tjej- eller killnamn?

Elwi/Elvi är ett flicknamn. Tror det är en kortform av Elvira egentligen.,
  • Siri84
    Lindsey Egot the only one skrev 2013-10-20 22:29:53 följande:
    Tänker på en rolig färgstark tant på 65 plus med starkt knallrött hår.

Var lite det jag funderade på om folk tänkte tant eller hittepå:)
Svar på tråden Vad tänker ni när ni hör namnet?